news08.net/ads.txt

ראש עיריית רחובות, רחמים מלול, בביקורת חריפה על הממשלה: “מעוניינת במחירי דיור גבוהים, אין עם מי לעבוד” | כל הפרטים

אתמול התקיים פאנל בנושא שוק הדיור הלוהט והתחדשות עירונית, במסגרת הכנס השנתי באילת למנכ”לים ולמזכירים ברשויות המקומיות, שבו השתתפו כ-170 מנכ”לים ומזכירי רשויות מקומיות, שלושה שרי ממשלה, ותשעה ראשי רשויות. ראש עיריית רחובות, רחמים מלול מתח ביקורת על ממשלות ישראל שלטענתו לא נוקטות בצעדים משמעותיים להורדת מחירי הנדל”ן.

 

רחמים מלול, ראש העיר רחובות, פתח את הפאנל בביקורת נוקבת על מדיניות ממשלות ישראל בנושא הדיור ואמר: “אוכלוסיית העיר רחובות גדלה בעשור האחרון בכ-3.3% בשנה, כ-40% מהתושבים אקדמאיים, הממשלה אומרת שראשי הערים אשמים שאין היצע דיור מספיק, ואני אומר לכם : הממשלה מעוניינת במחירי דיור גבוהים. אם שר שיכון חדש נכנס לתפקיד והבשורה שלו שמחירי הדיור יעלו, זו בשורה? באמת, זה רציני? הממשלה והאוצר מעוניינים במחירי דיור גבוהים כי הם מכניסים מיליארדים מהקרקעות והדירות שנמכרות. 95% מהקרקעות ברחובות הן פרטיות, במציאות של היום אם המדינה לא תנקוט בצעדים ממשיים של שיווק קרקעות מאסיבי העלייה תמשך”.

עוד הוסיף מלול: “אני במשא ומתן על הסכם גג, אני רוצה להוציא היתרים לשכונה של 40 אלף תושבים וכשמתגברים על קשיים -המדינה תוקעת את התהליך, פה מנכ”ל מתחלף, שם פקיד הולך, אין עם מי לעבוד. אני מבקש מהמדינה, תרשו לי להעביר מקרנות הפיתוח לשוטף, הכסף נמצא, בתגובה אומרים לי לא, עוצרים הכול כולם אומרים רעיון מצוין אבל תוקעים את התהליך”.

דורון מילברג, יו”ר איגוד המנכ”לים והמזכירים ברשויות המקומיות, מנכ”ל עיריית רחובות ויו”ר הכנס: “מחירי הנדל”ן ממשיכים לעלות בקצב מסחרר, החלום הגדול של זוגות צעירים לרכוש דירה הולך ומתרחק, כואב לי לראות שאנו מתקשים לאפשר לזוגות צעירים להישאר לגור בעיר הולדתם ולרכוש בה דירה. למנכ”לים של הרשויות המקומיות יש תפקיד ביצועי חשוב ומכריע ביישום המדיניות של ראשי הערים בין השאר גם בתחומי הדיור. לצורך כך החלטתי לנהל פאנל מקצועי בנושא שוק הדיור ובו ניסינו להבין האם יש צעדים שניתן לעשות כדי לעצור את העלייה החדה במחירי הדיור”.

ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, פנה לממשלה החדשה וקרא לה לצאת לתכנן את שוק הדיור לטווח הארוך ולחשוב מחוץ לקופסה:” הממשלה צריכה להסתכל לטווח הארוך, ב- 30 שנה הקרובות צריך לבנות 3 מיליון יחידות דיור. מה שבנינו עד עכשיו צריך לבנות ב- 30 שנה הקרובות. נכון לעכשיו חסרות כ- 200 אלף יחידות דיור בישראל, אם אנחנו בונים בשנים האחרונות כ- 50,000 יחידות דיור בשנה המחסור הזה הולך וגדל. כל הממשלות עד היום חשבו עד עכשיו לטווח הקצר. מחיר למשתכן לא בא לפתור את משבר הדיור, הוא לכל היותר יכול לסייע לדיור בר השגה. מתי אני יודע שפוליטיקאי מקבל החלטה נכונה? כשהוא אומר שאת הפירות של מה שהוא עושה היום יקצרו אלה שיבואו אחריו. ככל שמחירי הדירות עולים כתוצאה מזה עלות הקרקע עולה, תשומת הבנייה עולות והקבלנים מרוויחים פחות. מילת המפתח בנדל”ן זו וודאות. לכן אנחנו תומכים בהארכה של תמ”א 38 עד שתהיה חלופה. המדינה צריכה לתמוך ברשויות המקומיות כדי שיבנו בעתיד מיליון יחידות דיור בהתחדשות עירונית במרכזי הערים, רובן בגוש דן. הרשויות המקומיות צריכות לעשות עירוב שימושים שקיים בכל העולם, לחשוב מחוץ לקופסה לדוגמה: לאשר לקבלנים לבנות בניינים שהקומות הגבוהות יהיו דיור בר השגה, קומות נוספות יהיו למשרדים וקומות תחתונות לבית ספר וגני ילדים”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן