news08.net/ads.txt

רחמים מלול (2) – מתן דיל (0); שנה לאחר הבחירות המוניציפליות ראש העיר ניצח שוב את סגנו לשעבר

היו ימים דיל ומלול

עיריית רחובות געשה היום (שלישי) בעת שהתקבל העדכון לעתירה שהוגשה על ידי יו”ר האופוזיציה, אקס סגן ראש העיר – עו”ד מתן דיל ושותפתו לסיעה, עו”ד קארין ברגינסקי בנושא היטל השצ”פ.

היו ימים דיל ומלול

תזכורת: דיל וברגינסקי הגישו לבית המשפט המחוזי עתירה מנהלית נגד עיריית רחובות, רחמים מלול, הממונה על מחוז המרכז במשרד הפנים ומשרד הפנים, זאת מספר חודשים לאחר שדיל העלה הצעה לסדר בנושא היטלי שטחים ציבוריים פתוחים וטען כי עיריית רחובות גבתה מס או היטל מן התושבים באופן לא חוקי.

בעתירה עצמה ביקשו דיל וברגינסקי לאסור על העירייה להטיל ולגבות היטל שצ”פ, מכוח חוק עזר לרחובות, בגין בנייה קיימת בשכונות מפותחות, בשישה רובעים עליהם הכריזה מהנדסת העיר כאזורי שצ”פ. “אנו ממשיכים את המאבק בעושק הציבור. די למס מלול”, כתב דיל לתושבים בזמנו. “הבטחתי לכם שאלך עם זה עד הסוף וזה בדיוק מה שאני עושה. אמשיך לפעול ללא פשרות כדי לבטל את הגזרה הלא חוקית… אנו אומרים לך מלול, דע לך שישנה דרך אחרת. אפשר לחייב את הגופים הגדולים וגם לא לעשוק את התושבים. תרצה עצה טובה – תקבל, או שפשוט תקרא את העתירה. הכל שם. אותי לא תלמד על חשיבות ההכנסות העירוניות ובטח שמגופים עסקיים גדולים. הציבור זוכר ולא שוכח שאני זה שהובלתי וקידמתי חוק בנושא נגד מכון ויצמן וצמצום הפטור שלו מהיטל השבחה, למרות ועל אף חוסר שיתוף הפעולה מצדך. חייבים להבין, אין אף רשות שמחייבת את התושבים בהיטל שצ”פ כפי שעושה עירית רחובות. שיאים שליליים זאת לא דרכנו. מלול, אני קורא לך לעצור ולחשב מסלול מחדש”.

עיריית רחובות - מבנה העיריה

ובחזרה להתפתחות מהיום: השופט צבי דותן קבע בתום דיון שארך כשעתיים וחצי בבית המשפט המחוזי בלוד, כי אין הוא מקבל את דברי העותרים, לא מבין כלל את הטענות שלהם כנגד חוק העזר שצ”פ לרבות אופן גבייתו על ידי עיריית רחובות.

יותר מכך, בית המשפט המליץ לעותרים שאם הם רוצים לנסות להוכיח את טענותיהם לגבי התחשיב בלבד, עליהם להיעזר במומחים בתחום, כאשר עלות המומחים תחול על העותרים. בכל מקרה חוק העזר לא יבוטל, שכן הדבר אינו בסמכות בית המשפט כלל, שכן החוק אושר כדין. בשורה התחתונה, למי שלא הבין, חוק העזר נותר שריר וקיים ויותר מכך מלול, הראיס, ממשיך לחייך כל הדרך לכס מלכותו בקומה השישית, בדיוק שנה מאז רשם ניצחון נוסף בבחירות המוניציפליות. אם נסכם את הסיפור הזה במושגים של כדורגל, הרי שמלול כבש צמד (ניצחון בבחירות, ניצחון בבית המשפט) בעוד שדיל עדיין עם אפס שערים.

**

ואם בדיל עסקינן. הבחורצ’יק המוכשר הזה הוא מומחה גדול לרשתות חברתיות. גם אם אתם נמנים בין תומכי מלול והפרט הזה לא מוצא חן בעיניכם, הוא עדיין הטוב ביותר והבולט ביותר ברשת – מבין הפוליטיקאים – ומה ששלו – לגמרי שלו. דיל משתמש בכוח שיש לו כלפי הגולשים ומעדכן אותם בהתפתחויות – צובר אלפי צפיות בסרטוני הוידיאו שהוא מפיץ.

“שמחים לעדכן שהשופט החליט על מינוי מומחה מטעמנו בניגוד נחרץ לעמדת פרקליטי העירייה ועורכי הדין שהתנגדו נחרצות”, אמר דיל בקטע וידיאו שפרסם בתום הדיון כשלצידו ברגינסקי. “מה הם מסתירים – בנוגע לעמדה העקרונית שלנו שעיריית רחובות גובה היטל שצ”פ מכם (מהתושבים) – בניגוד גמור לחוק העזר בכפל ובדיעבד עבור שצ”פים קיימים”. ניתן היה להתרשם כאילו נרשם ניצחון גדול בקרב האופוזיציונרים, אבל בואו, שלא יעבדו עליכם…

בתכל’ס, דיל לא מביא בשורה של ממש – ויותר מכך, השופט לא הכריז על איזו הצלחה כפי שניתן היה להסיק מן הדברים בקטע הוידיאו. כנראה שזוהי דרכה של הפוליטיקה המסריחה ובעצם אחרי שתיקה ארוכה והיעלמות של כשנה מהנוף, דיל עושה קאמבק לחיים הפוליטיים על חשבון פרשת השצ”פ.

תראו, לא ברור כיצד דיל נעלם לבוחרים הרבים שהצביעו בעבורו, אך נראה כי גם הוא היה זקוק לשקט, להיות יותר בחיק המשפחה ולטייל יותר בעולם, לקראת הריצה שלו לבחירות הבאות – אותן הוא לא יפספס – ועל העניין הזה תקראו בוודאי בכתבת המגזין בסוף השבוע… (יש למה לחכות)

הנה טעימה: דיל מודיע בפומבי כי בכוונתו להתמודד על ראשות העיר – ושלא תתבלבלו: יש לו תומכים רבים… ברשומה שפרסם לפני מספר ימים צרף תמונה ממשרדי האופוזיציה שבקומה השנייה בעיריית רחובות, וכתב: “אחרי החגים שמח, אנחנו מתחילים”. הגיעה העת באמת, 12 חודשים חלפו מהבחירות והביג בוס של האופוזיציה הודיע שהוא מתחיל.

עם זאת, דיל ייאלץ לעבוד קשה יותר מפני שהנה, היום למשל, הוא התחיל את העבודה, חזר לעניינים – ו…כשל. דיל ושות’ יצטרכו להוציא מכיסם או למצוא מקור מימון בכדי להמשיך את הסיפור הזה. האם זה יקרה? ההנחה היא חיובית, אם לא מכיסם, אזי מכיסו של אדם שיתמוך בחבורה הזו כלכלית מעתה ועד הבחירות הבאות. ימים יגידו בנושא זה. ואגב, אם דיל יצליח, נסיר בפניו את הכובע. מה שמגיע – מגיע.

אגב, בכל הנוגע למידע שהתבקש ע”י העותרים, בית המשפט צמצם את היקף המידע (הרב) המבוקש וקבע כי בעניין זה תינתן הכרעתו במסגרת פסק הדין הסופי בעתירה. בקיצור, שמח שם. נמשיך לעקוב.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן