שארק או דייסון: איזה שואב אבק יותר מומלץ עבורכם?

פסח מתקרב ואיתו חגיגת הניקיונות שבכל שנה מחדש מזכירה לנו כמה היינו רוצים שהכל יהיה קל יותר לביצוע. ובכן, אין דבר מקל יותר על מלאכת הניקיון הסיזיפית מאשר שואב אבק מצוין. במאמר זה נעמת שני מותגי על בקטגוריה וננסה להבין אחת ולתמיד, מה עדיף לקנות – שארק או דייסון?

פסח מתקרב ואיתו חגיגת הניקיונות שבכל שנה מחדש מזכירה לנו כמה היינו רוצים שהכל יהיה קל יותר לביצוע. ובכן, אין דבר מקל יותר על מלאכת הניקיון הסיזיפית מאשר שואב אבק מצוין. במאמר זה נעמת שני מותגי על בקטגוריה וננסה להבין אחת ולתמיד, מה עדיף לקנות – שארק או דייסון?

שואב אבק אלחוטי זה כבר לא מספיק

הקהל הישראלי הבין כבר מזמן שעל שואב אבק אלחוטי בנאלי אי אפשר להתפשר. מכשיר שהשימוש בו כל כך תכוף ומקיף לא יכול להיות דבר שבוחרים באופן אקראי או כברירת מחדל. אחת הדוגמאות המרכזיות לעניין הזה הוא שואב אבק דייסון שוטף. המכשיר הזה, שהגיע לרשימת המומלצים ביותר בישראל, שינה את חייהן של משפחות רבות. הוא לא רק שואב אלחוטי יעיל ונוח לשימוש, אלא שהוא גם מתמודד עם צרה אחרת שרובנו היינו שמחים לוותר עליה והיא שטיפת רצפות.

השואב הכי מומלץ של דייסון

השואב השוטף של דייסון הוא בהחלט דבר להתגאות בו: הוא מתאים לניקיון של משטחים מסוגים שונים (רצפות, אריחים, קרמיקה, עץ, אבן ועוד), הוא משתמש במים נקיים לכל אורך הניקיון ומתמודד עם כתמים קשים ואפילו אבק בלתי נראה. גם בעלים לחיות מחמד ובעלי שיער ארוך יכולים להישאר רגועים כשיש להם שואב אבק דייסון שוטף

בהישג יד כיוון שהוא ניחן ביכולות תמרון וטכנולוגיית שאיבת שיער ללא הסתבכויות מיותרות.

המתחרה המוביל – Shark שואב אבק

לצידו של שואב אבק דייסון שוטף, עומד בגאון שואב שוטף שארק. שואבי אבק אלחוטיים של שארק נבדקו מול המובילים בקטגוריה מזה עשרות פעמים, ובכל פעם מחדש סיפקו את התוצאות. גם כאן, מדובר על מותג שואבים אידיאלי לקהל הישראלי וזה מתבא בהתאמה לאופי השכיח של המשפחה הישראלית – ילדים קטנים שמלכלכים באופן קבוע את הרצפה, חיות מחמד שמסתובבות בכל הבית, וכיוצא באלו. לדגמים רבים של שואבי שארק יש שתי סוללות ולא אחת. זהו יתרון משמעותי הן בהקשר לזמני הטעינה והשימוש והן באשר לעוצמת השאיבה האפשרית.

אז מה עדיף דייסון או שארק?

דייסון מול שארק היא שאלה שכל ישראלי נתקל בה כשהוא מחפש אחר מוצרי חשמל איכותיים ולא בכדי. שני המותגים האלו מגיעים באופן קבוע לשורה הראשונה והמומלצת ביותר בכל קטגוריות המוצרים, ובמקביל – לא מפסיקים להשתכלל ולחדש את עצמם בהתאם לקהל הישראלי. אז איך אפשר להחליט אם לרכוש מוצר של דייסון או שארק? כמו תמיד, נמליץ לכם קודם כל לבחון מהם הצרכים וההעדפות שלכם לפני שאתם מוציאים את האשראי מהארנק.

שואב אבק אלחוטי שארק או דייסון?

נחזור לענייננו וננסה להכריע בין שואב אבק דייסון לבין שואבי שארק. הנה מספר קריטריונים שחשוב לשים לב אליהם כשרוצים לבחור שואב אבק אלחוטי לבית:

  • גודל מיכל האיסוף – הכלל כאן הוא פשוט: ככל שמיכל האיסוף קטן יותר, כך לשואב תהיה קיבולת קטנה יותר ותצטרכו לרוקן אותו לעיתים תכופות. אם אתם רוצים שואב שיחזיק מעמד לניקיון של כל הבית בפעימה אחת, כדאי לוודא שהוא לא מתמלא מהר מדי.
  • משקל השואב וקלות השימוש – למרות עניין המיכל, חשוב לזכור ששואב אלחוטי הוא כזה שאנו סוחבים, גוררים או מרימים איתנו ולכן למשקל שלו ולקלות שבה הוא נע ממקום למקום, יש משמעות גדולה. זכרו שכל בעל בית מסוגל לכוח פיזי אחר ולכן זהו קריטריון אישי שיש לבדוק קודם הרכישה. בנוסף, התנסות רגעית בחנות למוצרי חשמל אינה מייצגת שעה שלמה של שאיבה בבית ולכן מומלץ שלא לבחור שואב כבד מדי.
  • עוצמת הרעש במהלך השאיבה – בתים שונים יכולים להכיל עוצמות רעש שונות. כך למשל, בית שגדלים בו פעוטות וילדים קטנים ששנתם קלה אך קריטית, היה מעדיף לוותר על שואבק אבק רועש. בין דגמים שונים של שואבים משתנה גם עוצמת הרעש בשאיבה ומומלץ לברר זאת לפני הרכישה.
  • זמן טעינה וזמן סוללה – כאמור, במגוון דגמים של שואבי שארק, ישנן 2 סוללות במקום אחת. במקרים שבהם יש רק סוללה אחת, כדאי לברר מהו זמן השימוש המקסימלי איתה וכמה זמן לוקח לה להיטען מחדש.
  • שימוש באביזרים או חומרים ייחודיים – ישנם דגמים של שואבי אבק, ובכללם שואבי אבק שוטפים, שניתן לעשות בהם שימוש רק עם סוג ספציפי של מוצרים כמו שקיות ריקון, סבון שטיפה וכדומה. שימוש במוצר דומה אך לא מותאם עלול להזיק למכשירים כאלו עד כדי לקלקל אותם. לכן, זהו שיקול שיש לקחת בחשבון – האם אתם מעדיפים אפשרויות תחלופה רבות למוצרים משלימים, או שמא להיות בטוחים בעבודה יעילה ומותאמת עם סוג אחד של חומרים?
  • אחריות – כמו בכל רכישה של מוצרי חשמל שהיינו רוצים שילוו אותנו למשך שנים ביעילות, גם שואב אבק אלחוטי צריך להגיע עם אחריות של היצרן. אחריות כזו חייבת לכלול שירותי תיקון נגישים או במקרם אחרים – החלפה או פיצוי על פי הצורך.
  • תקציב – לבסוף, אי אפשר להתעלם מקריטריון התקציב. כל משק בית יכול להעמיד אחד שונה לצרכים שונים וביניהם גם לתחזוקת הבית וניקיונו. כן חשוב לזכור ששואב אבק, ובמיוחד כזה שילווה אתכם קדימה, יהיה מוכרח להיות הוצאה מעט גבוהה מהרגיל. אחרת, הוא לא ימלא את הייעוד שלו ואתם תישארו עם תחושת החמצה ובזבוז.

לסיכום, אין ספק שישנה תחרות רצינית בין מותגי השואבים. אך התשובה לשאלת הבחירה בין שואבי שארק לדייסון היא תשובה שתלויה בצרכים ובהעדפות של כל לקוח. בדקו מה הציפיות שלכם מהמכשיר, סננו את הדגמים הרלוונטיים מתוך המבחר הגדול, ולאחר מכן בחנו מה משג אחוז גבוה יותר מהדרישות שלכם, במחיר אפשרי והוגן.

צילום: freepik

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן