שיתוף פעולה בתחום הסביבה בין ישראל לקפריסין

שיתוף פעולה אזורי חיוני להתמודדות עם המשבר, ושיתוף פעולה בילטראלי ואזורי עם קפריסין בתחום הסביבה הוא מתבקש

מקדמים שיתופי פעולה סביבתיים עם קפריסין: השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, ושרת הסביבה, החקלאות ופיתוח הכפר של קפריסין, ד”ר מריה פאנאיוטו, סיכמו על שיתופי פעולה בין המדינות בשורת תחומים סביבתיים

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן:

“אנו נמצאים באזור שמושפע מאוד משינוי האקלים. שיתוף פעולה אזורי חיוני להתמודדות עם המשבר, ושיתוף פעולה בילטראלי ואזורי עם קפריסין בתחום הסביבה הוא מתבקש. בשיחה עם שרת הסביבה, החקלאות ופיתוח הכפר של קפריסין סיכמנו על העמקת שיתוף הפעולה בנושאי התמודדות עם משבר האקלים כולל במגזר המים, חדשנות וטכנולוגיה סביבתית, ומוכנות ותגובה לאירועי זיהום ים”

השרה להגנת הסביבה עידית סילמן נפגשה באופן מקוון לראשונה עם שרת הסביבה, החקלאות ופיתוח הכפר של קפריסין, ד”ר מריה פאנאיוטו. השרות שוחחו במטרה לחזק ולהרחיב את שיתופי הפעולה הסביבתיים של שתי המדינות.

בפגישה בין השתיים, השרה סילמן ציינה את הערכתה הרבה לשיתוף הפעולה הנרחב בין קפריסין לישראל בתחומי הסביבה והאקלים. כמו-כן, הדגישה את תמיכתה של ישראל ביוזמת האקלים של קפריסין. היוזמה החלה לפני מספר שנים, במטרה להבטיח שיתוף פעולה בין מדינות מזרח הים התיכון והמזרח התיכון בהתמודדות עם שינויי האקלים.

בשיחה סוכם, כי הצד הישראלי יבחן כיצד ניתן להגביר את מעורבותו ביוזמה הקפריסאית. לשם כך, השרות החליטו על פגישה בדרג מקצועי של מומחים בתחום ההערכות לשינוי האקלים. השרה סילמן עדכנה כי הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק האקלים שאותה מוביל המשרד להגנת הסביבה, אשר כוללת יעדים ותוכניות לצמצום פליטות גזי חממה, כדי להבטיח שישראל תעמוד במחויבויותיה הבין-לאומיות.

בפגישה השרות דנו בחיזוק והרחבת שיתוף פעולה בין המדינות בסוגיות סביבתיות שונות, בעיקר בנושאי התמודדות עם שינוי אקלים כולל במגזר המים, חדשנות וטכנולוגיה סביבתית וניהול הפסולת. כמו כן, השרות שוחחו בהרחבה על שיתוף פעולה בתחום מניעת זיהום ים יחד עם יוון במסגרת הסכם משותף לשלוש המדינות, כולל עריכת תרגיל למניעת זיהום ים משותף בהמשך השנה וכן סדנאות והכשרות משותפות בהשתתפות אנשי מקצוע משלוש המדינות.

השרה סילמן הזמינה את השרה פאנאיוטו לבקר בישראל ביחד עם מומחים ממשרדה ובעלי עניין מקפריסין כדי להכיר מקרוב את הטכנולוגיות הישראלית להתמודדות עם משבר המים ושינויי האקלים, ולהמשך דיון בשיתופי פעולה בין גורמים שונים משתי המדינות.

 

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: המשרד להגנת הסביבה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן