תיכון גולדווטר באילת הופך למחודש וחדשני

בית ספר התיכון על שם גולדווטר מחזק יסודות: בית ספר התיכון ע”ש “גולדווטר” שנבנה כבית ספר תיכון עירוני הגדול הראשון באילת ומציין 55 שנים להיווסדו, מחזק את יסודותיו וגם את תלמידיו.

בית הספר המיתולוגי, עליו גדלו דורות של בני ובנות אילת הופך לבית ספר מחודש וחדשני.

המנהלת הוותיקה של בית הספר – אפרת זקס מציינת בסיפוק את השותפות הנפלאה בין הצוותים שרובם מורים ותיקים לבין התלמידים, ההורים, הרשות והקהילה, שותפות שמובילה את בית הספר להישגים עם 80% זכאים לבגרות בקרב התלמידים, תגמול דיפרנציאלי למורים, מעורבות חברתית של תלמידים בכל תחומי החיים, צמצום פערים לצד הצמחת מצטיינים ועוד.

הציר הראשון שמוביל בית הספר הוא טיפוח האקלים החברתי באמצעות תכנית “מצמיחים” להפחתת אלימות וניכור ולחיזוק תחושת השייכות לצד תכניות מניעה להתנהגויות סיכוניות. התוכנית פועלת בבית הספר מעל שלוש שנים והיא כוללת הכשרת המורים, התלמידים וגם ההורים. “דגש רב מושם על סדנאות “מצמיחים” כבר בכיתה ז’, במהלך כל השנה” מסבירה מנהלת בית הספר ומציינת, כי הסדנאות מעמיקות את ההיכרות בין התלמידים ומחזקות את השייכות לכיתה ולבית הספר. התוכנית מבוססת על הנחת היסוד, כי כל ילד רוצה להרגיש שייך, אהוב ומוערך בתוך קבוצת השווים שלו. הסדנאות עצמן מועברות בגובה העיניים על ידי תלמידים “מצמיחים” שעברו הכשרה.

עוד כחלק מטיפוח אקלים חברתי מיטבי, מעודד בית הספר מעורבות חברתית בבית הספר ובקהילה. בית הספר בלט במיוחד בימי המלחמה עם הפעלות חברתיות לילדי המפונים בבתי המלון, הפעלת תכנית רובוטיקה ובניית חדר אקוסטי במלון “ים סוף”, משחקי תיאטרון, בישול, כביסות, תרומת חבילות, התנדבות בטרמינל, יציאה לקטיף ביישובי הערבה פעמיים בשבוע, חדר מודעות שהוקם ע”י מועצת התלמידים בבית הספר, צעדת הזדהות עם החטופים, כתיבת מכתבים למשפחות לארוחות שישי במלונות ועוד.

בנוסף קלט בית הספר 110 תלמידי כיתות י’-י”א מבית הספר “נופי הבשור” שבחבל אשכול, שהשתלבו יחד עם תלמידי אילת.

עוד פעילות ייחודית שמוביל בית הספר היא של”ח (שדה, לאום, חברה) הכוללת פעילות מש”צים (מדריכי של”ח צעירים) בבית הספר, יציאה לימי שדה ולטיולים כמדריכים בוגרים המסייעים למחנכים במימון בית הספר.

עוד בהיבט החברתי מפעיל בית הספר תכנית רחבה להנצחת 29 נופלי בית הספר (חיילים ונפגעי פעולות האיבה), למידת מורשתם ותמיכה במשפחותיהם מדי שנה.

הציר השני שמוביל בית הספר הוא ציר הלמידה ותחומי המצוינות. במסגרת שאיפה מתמדת למצוינות, נרשם בבית הספר שיפור מתמיד ומעל 80% מתלמידי בית הספר זכאים לתעודת בגרות. הישג נוסף הוא גם בעליה המתמדת בזכאים לבגרות חברתית, בדגש על תעודות בגרות מצטיינות. גם המורים בבית הספר רושמים הישגים וכבר 10 שנים ברציפות זוכים בתגמול הדיפרנציאלי של משרד החינוך כהוקרה והערכה על הישגי בית הספר.

כידוע, באילת על מנת להרחיב את היצע המקצועות להגברה, מפעיל מינהל שח”ק בעירייה מודל כיתה עירונית, במסגרתו מובילים התיכוניים מגמות ייחודיות ביניהם מחול ופרחי רפואה בתיכון “בגין”, מוסיקה ורובוטיקה (רות”ם) בתיכון “גולדווטר”, אקדמיה לכדורסל ואומנות חזותית בתיכון “רבין” לצד כ- 20 מקצועות בחירה להגברה 5 יח”ל.

תכנית הרובוטיקה בתיכון “גולדווטר” היא תכנית חוץ מערכתית הפועלת בבית הספר כבר עשור ומובילה למצוינות טכנולוגית ולאפשרות לכתוב עבודת גמר 5 יח”ל בבקרת מכונות. בתכנית לומדים תלמידים מכיתות ט’ עד י”ב והיא מופעלת ע”י מנטורים מתנדבים בקהילה. המצוינות הזו הובילה את תלמידי המגמה לזכות ברצף של פרסים בתחרויות בארץ ובחו”ל.

לצד הרובוטיקה מפעיל בית הספר תכנית “קדם עתידים” למצוינות לימודית הגדולה ביותר בעיר והיא כוללת תגבורים על ידי מורים ואקדמאים בוגרי בית הספר. בנוסף פועלת בבית הספר מגמת מוזיקה משובחת הגדלה בהתמדה ויוצאת לקהילה במופעים מגוונים, מגמת תיאטרון משובחת ועוד.

אלה כמובן מאפשרים לתלמידי בית הספר להרחיב את הידע מעבר למקצועות הליבה לצד העשרה ומקצועות המאפשרים חיזוק המענים הרגשיים כמו כלבנות טיפולית, פוטותרפיה, תרפיה בתנועה ובאומנות, הישרדות, “זיו נעורים” – תכנית ייחודית לנוער בסיכון, “נוער מבשל מקצוע” לתלמידי החינוך המיוחד בשכבה י’, שיווק דיגיטלי למצטיינים ועוד.

בנוסף להשקעה בתלמידים, זכה בית הספר גם להשקעה במבנה. לאחר שנים רבות, החלו בשנה שעברה עבודות לחיזוק המבנים, שאפשרו מתיחת פנים משמעותית והפיכת בית הספר למוביל בחדשנות. במסגרת העבודות חוזק מבנה חטיבת הביניים והוקמו בו 6 מעבדות מחשבים חדשניות ו – 4 מעבדות מדעים איכותיות במימון העירייה. עוד הוקם מגרש ספורט מהודר הנושק למבנה, כיתות ומסדרונות אקוסטיים ועוד. בקיץ הקרוב ייעשה חיזוק מבנים ומתיחת פנים במבנה המרכזי. הוא יכלול פיתוח סביבתי, פינות ישיבה והצללה וחידוש החזיתות.

◼️ לקבוצת חדשות אילת והערבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית אילת

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן