תרגיל חירום ברחובות: נפילת טילים במספר אתרים בעיר

לאור ההתפתחויות מדרום ומצפון, עיריית רחובות, בהובלת אגף הביטחון והחירום, עסקה ועוסקת גם כעת בהיערכות לתרחיש מלחמה רב זירות – על מנת להתכונן ולשפר את המוכנות במקרה של הסלמה נוספת.

תרגיל בעיריית רחובות נערך החל מהבוקר במרכז ההפעלה לשעת חירום, ומשתתפים בו כל הגורמים הרלוונטיים בעיריית רחובות בשיתוף פיקוד העורף, כלל הגורמים הרלוונטיים בעיריית רחובות וכלל גורמי הביטחון וההצלה- המשטרה, מד״א וכיבוי והצלה וכן רח״ל רשות חירום לאומית במשרד הביטחון.

בתרגיל שנמשך מהבוקר ועד לשעות הצהריים המאוחרות משתתפים כל בכירי העירייה – ראש העיר רחמים מלול, המנכ״ל מאיר דהן, מנהל אגף הביטחון והחירום אליצור זרחי ומנהלי האגפים וכל העובדים הרלוונטיים לשעת חירום. התרגיל דימה מספר איזורי הרס ברחבי העיר כתוצאה מנפילות טילים, תוך הפסקת חשמל ומים, נפגעים וצורך בחילוץ, וכל זאת תוך קושי גדול בתנועה בעיר עקב חסימת צירים ובעיות בתקשורת.

התרגיל נערך ע״י אגף החירום והביטחון בעיריית רחובות, עם כלל בעלי התפקידים הרלוונטיים. בשיתוף נפת השפלה במחוז מרכז וירושלים בפיקוד העורף אשר ניהלו את התרגיל, הכינו את התרחישים השונים ותירגלו את צוותי העירייה בהזרמת ההתרחשויות ואף הצמידו חונכ/ת לכל מכלול. את התרגיל ליוו המפקדים הרלוונטיים מפיקוד העורף המלווים את העיר בשעת חירום: אל״מ אמיר בן דוד מפקד המחוז, אל״מ אופיר כהן, מפקד נפת שפלה, אל״מ משה לוי מפקד יקל״ר וקצינים וקצינות נוספים ששימשו כחונכים.

בתרגיל השתתפו עשרות עובדות ועובדי עירייה. במסגרת התרגיל נבחנו כל ההשלכות, והמיכלולים השונים נדרשו להגיב לסימולציה ולהציג כיצד ינהגו בכל תרחיש. בסוף היום התכנסו כל הגורמים על מנת לסכם את הדברים, להסיק מסקנות ולקבל משוב ולהפיק לקחים להבא.

כזכור, בשבוע שעבר נערך גם תרגיל ליחידת החילוץ העירונית שצפויה לפעול במתן סיוע ראשוני וחילוץ לכודים מאתרי הרס. התרגיל היה רחב היקף בשילוב עם כוחות הביטחון והשיטור העירוני ומתנדבי איחוד הצלה, ודימה תרחיש של 5 נפילות טילים בחמישה אתרי הרס שונים ברחבי העיר, עם לכודים ונפגעים.

 

צילום: עיריית רחובות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן