אביגדור קהלני: “לא נולדתי גיבור, המאורעות שעברתי הם שחיסנו את הנפש”

נשיא המכללה פרופ’ חיים שקד: “בדרככם לתואר כל אחת ואחד נזקק למשאבי חוסן אישי כדי להתמודד עם האתגרים שנקרו בדרככם”.

כ-800 סטודנטיות וסטודנטים ובני משפחותיהם השתתפו בטקס הענקת תארים אקדמיים לשנת תשפ”ג של האקדמית חמדת, מכללה לחינוך בשדות נגב, בהם בוגרי תואר ראשון, תואר שני וכן למסיימים לימודים לתעודת הוראה. הטקס נערך במעמד נשיא האקדמית חמדת פרופ’ חיים שקד, יו”ר הוועד המנהל של המכללה ושר החינוך לשעבר הרב יצחק לוי, יו”ר האספה הכללית משה דמרי וחברות וחברי הסגל האקדמי במכללה.

אל הסטודנטים הנרגשים הצטרף השנה לטקס אורח מיוחד, תא”ל (במיל’) וגיבור ישראל אביגדור קהלני. בסימן יובל למלחמת יום הכיפורים קיבל קהלני את האות לשם כבוד בסימן “פדגוגיה של חוסן” המסורתי, שמחולק מדי שנה לדמויות משמעותית שבמהלך חייהם הפגינו חוסן ואשר פועלות בשדה הציבורי לטיפוח משאבים להצלחה והתמודדות עם אתגרים. המכללה העניקה לקהלני את התואר על “תרומתו לביטחונה של מדינת ישראל והנחלת ערכי החוסן הציוני לדורות הבאים”.

 

בעוד פחות מחודש ימלאו יובל שנים למלחמת יום הכיפורים בה לחם קהלני כמג”ד שריון, וניהל את קרב הבלימה ההירואי ב”עמק הבכא” ברמת הגולן, כאשר הוביל כוח טנקים שהיה בנחיתות מספרית מול הכוח הסורי. הכוח הצליח לכבוש מחדש את העמדות השולטות ולהשמיד מאות טנקי אויב ועל חלקו בקרבות מכריעים אלה הוענק לו עיטור הגבורה, האות הגבוה ביותר שניתן בצה”ל. שש שנים קודם לכן, כקצין שריון צעיר במלחמת ששת הימים, נפצע קהלני באורח קשה מפגיעה ישירה של טיל בטנק שבו שהה, אך המשיך בלחימה תחת אש כבדה כשגופו ספג כווית נרחבות. על לחימתו בקרב זה הוענק לו עיטור המופת. שני אירועים אלה נחשבים מסיפורי מורשת הקרב המכוננים בתולדות צה”ל.

במהלך הערב הוקרן סרט ובו שיחה מרתקת שקיימו פרופ’ חיים שקד ואביגדור קהלני על מאורעות המלחמה וערך הדבקות במשימה, תוך שהוא מספר על הדרכים בהן התמודד עם פציעתו האנושה, וכן את תהליך השיקום הממושך שעבר שכלל אשפוז למשך שנה ו-12 ניתוחים פלסטיים, והיה רצוף בגיוס משאבי חוסן פנימיים. השניים שוחחו על מקורות החוסן שטיפח באישיותו וכיצד ניתן להנחיל כיום חוסן לדור הצעיר. “לא נולדתי גיבור” קבע קהלני.

“מאורעות החיים שעברתי עיצבו אותי ובנו בי את החוסן האישי שאפשר לי להתמודד בתנאים הכי קשים שיש. בכל בוקר אני מוסיף לתפילת ‘מודה אני לפניך’ את צמד המילים ‘אני אנצח’. זה הסוד הגדול שאני מבקש לומר לצעירים: תיקחו יוזמה ואל תירתעו, פשוט תעשו ותראו שאתם מנצחים גם את האתגרים הכי גדולים”. קהלי סיפר על התחושות לאחר הדחתו מבה”ד 1 בשעתו וציין: “כיום, במבט לאחור אני נזכר ביום הזה וחצי צוחק-חצי המום, אבל הקול הפנימי של ‘אני אנצח’ פעל גם שם והוא הגרעין של החוסן”. בנוסף, קהלני שיתף את רגע צאתו מבית החולים לאחר פציעתו. “ניגשה אלי פקידה ממשרד הביטחון וביקשה ממני שאחתום על טופס תביעה ועליו כתוב: ‘הנני תובע את משרד הביטחון בגין פציעתי…’ ואמרתי לה שבשום פנים ואופן אני לא אחתום, שאני אתבע את המדינה שלי?!”

נשיא האקדמית חמדת פרופ’ חיים שקד פתח את הטקס בציינו כי “מעמד הענקת התארים הוא הרגע בו הסטודנטיות והסטודנטים מגיעים אל קו הגמר של מסע אקדמי ארוך ומפרך. בדרך, כל אחת ואחד מכם נזקק למשאבים של חוסן אישי, שיאפשרו לו להתמודד עם אתגרים ולחתור בנחישות להישגים ולמימוש עצמי. כעת, פניכם להשתלבות במערכת החינוך שכל כך זקוקה לעובדות ועובדי הוראה איכותיים. אני וכל צוות האקדמית חמדת מאחלים לכולכם הצלחה בעבודתם החינוכית”.

יו”ר האספה הכללית משה דמרי ברך את אנשי החינוך הטריים ועמד על הקשר בין מחנכים לחקלאים כאנשי אמונה שזורעים זרעים שייצמחו שנים לאחר מכן. “לצערי, הוקרת התודה לשליחים הללו לעיתים אינה מספקת ורק מי שזכה לחנך כיתה מבין את עוצמתו של המקצוע. מחנכים הם אלה שמסוגלים לראות מה מתחולל בליבם של התלמידים פנימה וניחנים באוזן רגישה שיודעת להקשיב גם לשתיקות שבין המילים. הם גם יודעים מהי כוחה של מילה אחת שיכולה לשמש כמקפצה לנער או לנערה”, ציין דמרי. “יחד עם חבריי לאספה הכללית אני גאה ושמח לחזות בהתקדמותה ושגשוגה של המכללה, אשר קנתה לה בשנים האחרונות מקום של כבוד באקדמיה הישראלית”, הוסיף.

יו”ר הוועד המנהל של המכללה הרב יצחק לוי פנה לבוגרים וביקש מהם להשתלב במערכת החינוך כדמויות משמעותיות. “בתום המסע שעברתם, אתם יוצאים היום לדרך שעשויה להיות חדשה והיא נתונה לבחירתכם”, ציין. “כאנשי חינוך אנו מקבלים לידינו ילדים רכים ויש לנו תרומה אדירה בעיצוב חייהם, לצד ההורים והחינוך שינקו מהבית. אני קורא לכם ללכת למערכת החינוך – היא זקוקה לכם”, הדגיש לוי. “התואר אינו התעודה שתשימו במגירה או תתלו על הקיר, אלא ארגז כלים של ידע, ניסיון ותובנות שיש בכוחו להעמיד דור של תלמידים מצוינים”.

◼️ לקבוצת החדשות בנס ציונה לחצו כאן

צילום: מיכאל אבוטבול, 'רגעים'

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן