news08.net/ads.txt
כסף

המין האנושי ומדינת ישראל בפרט השכילו להתמודד עם וירוס הקורונה, ולחזור לשגרת חיים מלאה. ליתר דיוק, כמעט מלאה – אמנם המגבלות שהוטלו בעבר הוסרו, אבל הבנקים ממשיכים משום מה לפעול במתכונת “קורונה”.

אל תנועת אומ”ץ הגיעו תלונות רבות אודות הקושי שמערימים הבנקים על הגעת לקוחות לסניפים. ראשי התנועה, שמחויבת לערכי הצדק החברתי, פנו כבר לפני למעלה משנה למפקח על הבנקים על-מנת שיפעל לשינוי המצב – וכעת הם קוראים לו שוב למלא את תפקידו ולחייב את הבנקים לחזור להתנהלות רגילה.

“המצב הקיים לפיו נדרשים לקוחות הבנקים לזמן תור מראש, טרם הגעתם לפגישה בסניף, אינו עולה בקנה אחד עם הסרת מגבלות הקורונה ופתיחת המשק”, מבהירים יו”ר אומ”ץ, פנחס פליצ’ה פלד, והיועץ המשפטי של התנועה, עו”ד עמית עוז. פנייה קודמת למפקח על הבנקים, יאיר אבידן, מחודש מאי 2021, נענתה בתשובה ש”הבנקים עובדים במתכונת רגילה ומלאה”. כמו כן נטען אז שהחובה לקבוע תור מראש לא חלה על האוכלוסייה המבוגרת. אנשי אומ”ץ קיבלו כאמור פניות רבות המעידות כי המצב בפועל שונה.

“האוכלוסייה המבוגרת לא תמיד שולטת בטכנולוגיה המתפתחת”, מציין פליצ’ה פלד. “התוצאה: אל מול רצון הבנקים ‘להקל’ עם ציבור לקוחותיהם ולמנוע עומסים, נוצרים בפועל קיפוח ואפליה של האוכלוסייה המבוגרת”. בנוסף מדגיש פלד כי אם תרבות הפנאי שבה לפעילות במתכונת רגילה, אין הצדקה לכך שפעילות חיונית כמו שירותי בנקאות לא תשוב גם היא למתכונת מלאה.

(צילום באדיבות אומץ)

צילום: באדיבות אומץ | תמונה ראשית: שאטרסטוק (ארכיון)

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן