אושר בקריאה ראשונה: מענק הסתגלות מיוחד לבני 67 ומעלה שנפלטו משוק העבודה בעקבות נגיף הקורונה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק מענק הסתגלות מיוחד לבני 67 ומעלה (הוראת שעה – נגיף הקורונה החדש), התש”ף-2020.

במטרה לסייע לבני 67 ומעלה שנפלטו משוק העבודה בשל התפשטות נגיף הקורונה במהלך החודשים מרץ עד יוני, מוצע לקבוע כי הם יהיו זכאים למענק הסתגלות בסכומים משתנים כתלות בהכנסה שהרוויחו לפני הפסקת עבודתם ולעגן בחקיקה ראשית את ההוראות שנקבעו לעניין זה בתקש”ח. כמו כן מוצע להעניק מענקים חלקיים לבני 67 ומעלה שהיו מחוסרי עבודה בחודשים מאי ויוני וחזרו לעבוד במהלך חודשים אלה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: הגבלות שהוטלו בעקבות משבר הקורונה אלה לא אפשרו לקיים שגרת עבודה רגילה. בעקבות זאת מעסיקים רבים הוציאו את עובדיהם לחופשה ללא תשלום או, לחלופין, פיטרו את עובדיהם. יצוין כי מיום ט’ באייר התש”ף (3 במאי 2020) הסירה הממשלה חלק ניכר מהמגבלות על מקומות העבודה, ואולם חיפוש עבודה של בני 67 ומעלה היא סוגיה מורכבת בשל היותם קבוצת סיכון.

52 תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הכנסת שתכריע היכן יתקיים המשך הדיון.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן