news08.net/ads.txt

אושר לשנייה ושלישית: 7 ימי מחלה לבני זוג וילדים של תורמי איברים

תרומת איברים

 

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בראשות ח”כ אלי אלאלוף אישרה לקריאות שנייה ושלישית הצעת חוק של ח”כ ינון אזולאי וח”כים נוספים, שתעניק הכרה בשבעה ימי מחלה לבני זוג וילדים של תורמי איברים, לצורך הטיפול בבן משפחתם המחלים מהליך התרומה.

היום זכאי אדם להיעדר ממקום העבודה בגין מחלת בן זוג או הורה על חשבון ימי מחלה עד ששה ימים בשנה, ורק בתנאי שבן המשפחה החולה תלוי לחלוטין בעזרת הזולת. התשלום על היעדרות זו ניתן על פי חוק דמי מחלה (על היום הראשון לא יינתן שכר, על היום השני והשלישי – מחצית השכר והחל מהיום הרביעי- תשלום מלא).

הצעת החוק שאושרה היום בתמיכת משרדי הממשלה, מבקשת להעניק בכל מקרה של תרומת איברים זכות להיעדרות של עד 7 ימי עבודה לבן/ בת הזוג ולאחד הילדים של התורם על חשבון ימי מחלה, ללא קשר לתלותו המלאה בזולת. במקרה בו התורם אכן יהיה תלוי לחלוטין בעזרת הזולת, יהיו זכאים בן/ בת הזוג והילדים לשבעת הימים, בנוסף לששה שכבר מגיעים לו כיום על פי חוק. במהלך הדיון העלתה יועמ”ש הוועדה, עו”ד נעה בן שבת התנגדות של נציגי המעסיקים לעובדה שנוסח הצעת החוק מאפשר היעדרות במקביל של בן/בת הזוג ושל אחד הילדים. עם זאת, הובהר כי החוקים הקיימים היום עבור היעדרות מהעבודה בשל מחלת בן זוג ומחלת הורה מאפשרים זאת וכי הצעת החוק נסמכת על החקיקה הקיימת, ועל כן אין להחריג מקרה זה מהכלל.

ח”כ אזולאי אמר: “כשאדם חולה או מחלים מהליך רפואי בני משפחתו מתאחדים סביבו. אם במחלה רגילה אנחנו מאפשרים זאת, על אחת כמה וכמה שיש לאפשר זאת עבור תורמי איברים ולהקל כל שניתן על התהליך ועל התורם”. יו”ר הוועדה ח”כ אלאלוף הסכים ואמר “יש לעודד ולסייע ככל שניתן לתורמי האיברים, זה דבר מבורך ורצוי”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן