news08.net/ads.txt

אזור נחות, אעלק | הטור של טלי ויינברג

טלי ווינברג

לצמיחה אישית, להתקדמות וליצירת מערכות יחסים חדשות יש מחיר – זה נכון, אנו נדרשים לצאת מ”אזור הנוחות”. מהו אותו אזור? מי הגדיר אותו? מי צריך להגדיר אותו?

רוב האנשים שאני פוגשת טוענים שהם שונאים שינויים. אם אנחנו יודעים בוודאות ששינוי מסוים באורח חיינו יאפשר לנו להשיג דברים שחלמנו עליהם למה אנחנו עדיין מפחדים מהשינוי? עד כמה שזה מפתיע את השינוי מבצעים בראש ובראשונה על ידי החשיבה. (בטור הבכורה שלי מהשבוע שעבר הסברתי על ה”בריאה הכפולה”). שינוי מחשבתי גורם לשינוי התנהגותי בדרך אל המטרה שהצבנו לעצמנו. כן, אני יודעת שזה ממש מקומם שכל הזמן אומרים לנו שהכול בראש… אז אני אבחר לומר שכמעט הכל בראש ואם נשכיל להסתכל על ההזדמנות שבשינוי יש אפשרות שנצא לדרך חדשה שתפתח עבורנו דלתות רבות ותאפשר לנו להשיג את מה שתמיד חלמנו עליו – רצינו בכל מאודנו, אך לא הוצאנו אל הפועל.

 למה זה קורה?

בשפת האימון מדברים על שדונים – כאלה שיושבים לנו על הכתף ומסבירים לנו – למה לא כדאי, מדוע זה לא משתלם, או בקיצור – מפחידים אותנו לקראת כל שינוי. לפעמים אלה הקולות שלנו שמפרטים לנו: שאין לי זמן, אין לי כסף, אין לי יכולת, ולפעמים מדובר באנשים אמיתיים, שחושבים שמה שהם אומרים זו האמת לאמיתה והם “הורגים” לנו את החלומות. היום אני יודעת להקשיב לכל עצה ולקחת ממנה רק מה שמרגיש לי נכון עבורי. אם מישהו חושש משינוי שאני רוצה לעשות הוא רואה את עצמו כמבצע השינוי ואנחנו ממש לא בנויים מאותם ערכים, אמונות ויכולות.

גם אירועים משבריים יכולים לייצר לנו הזדמנויות חדשות. כשהחלטתי שאני רוצה להתגרש פגשתי מקרוב את השדונים שלי, הם כל הזמן הציגו נימוקים משכנעים שלא היו מביישים את פרקליט השטן. הם הסבירו לי בצורה רהוטה למה זה לא נכון. נשבעת לכם שזה נשמע כמו: מה את חושבת לעצמך – אף אחד לא ייקח אותך, את לא תסתדרי כלכלית ותהיי תלויה בהורים, להיות גרושה זה סמל סטטוס שלילי והרבה זוגות חברים יעזבו אותך בגלל זה. את תהיי אבודה וגם יהיה לך קשה להתגבר, לא תקבלי תפקידים טובים בצבא כי תהיי חד הורית והרשימה הייתה ארוכה. גם האנשים הקרובים אליי, אנשים שאוהבים אותי באמת, כל הזמן יעצו לי למה לא. אף אחד לא חשב לרגע לעצור ולשאול למה זה נכון ואיך אסתדר ואגדל את הילד המדהים שלי בתוך הקושי שייוצר.

אני שמה את הדברים על השולחן: זה מאוד מפחיד לבצע החלטה מהסוג הזה. וגם היום, בראיה לאחור אני בעד לשמור על המשפחה כמקשה אחת, אבל אם באמת הגעתי למסקנה שזה מה שנכון עבורי, איש לא רשאי לומר לי הישארי ב”אזור הנוחות” שלך. לא היה לי נוח. לא היה לי נכון. בשנייה שהחלטתי שאני חזקה, יכולה, יודעת מה טוב בשבילי יצאתי למסע ממקום חיובי ומקדם. התיידדתי עם השדונים שלי והסברתי להם שגם אני עורכת דין ממולחת ויש לי טיעוני נגד מצוינים. הבהרתי להם שזו לא מלחמה, אלא בחירה מודעת והחלטתי לשמור על טוהר המילה בתהליך משום שאני קודם כל מכבדת את עצמי.

זוכרים מה אמרו לי השדונים? לא עבד להם. התחתנתי פעם נוספת אחרי שמצאתי חבר לחיים (הוא לא לקח אותי – אני בחרתי בו), הבאתי ילד מדהים נוסף לעולם בגיל 40, גידלתי את בני בכורי לאהבת אדם ואהבת הארץ ולא חסר לו דבר. מעולם לא הרגשתי מתויגת כגרושה, החברים שלי היו שם לאורך כל הדרך (וגם עם הגרוש שלי), ביצעתי תפקידים מדהימים ופורצי דרך בצבא ולא הייתי אבודה – לא היה קשה – היה מורכב ומאתגר. אני יודעת שלא כך הדבר לכולם. השינוי שלי התבצע במחשבה, פעלתי עם רגשות חיוביים ולכן התוצאות היו הכי נכונות עבורי. סמכתי על הכוחות שלי, על היכולות שלי, על האמונה בי ובעצמי – וכן… זו עבודה קשה (אופס… מילה לא טובה – זו עבודה חשובה). אז בואו נתחיל לשאול מה כן, מה נכון, מה מותר, מה אפשרי, מה רצוי, מה ייתכן וכיצד.

בואו נפרד מהאי אפשר, מה-לא יכול, מה-אין והשלילי. ניתן לשלול דבר מה ועדיין לדבוק בדרך חיובית שמקדמת מחשבה ועשייה.

“הזהר במה שאתה משקה את חלומותיך. השקה אותם בדאגה ופחד והם יצמיחו עשבים שיחנקו את החיים מחלומותיך. השקה אותם באופטימיות ובפתרונות ותקצור הצלחה. תמיד השאר דרוך ומוכן לרגע בו תוכל להפוך בעיה להזדמנות להצלחה” (לאו- צה)

שתהיה לכם שבת נפלאה קוראים יקרים! תבחרו תמיד בעצמכם.

**

טלי ווינברג הינה הבעלים של ‘מנטאלי – להעז ולטרוף את החיים עם טלי’ – מנטורית לחיים, מאמנת, מרצה ומנחת קבוצות – טל’ 0529255566.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן