news08.net/ads.txt

איך להתייחס לפגיעה באיכות השמיעה?

ירידה באיכות השמיעה יכולה להלחיץ מאוד את אלו הסובלים ממנה. אחרי הכול, שמיעה תיקנית היא חלק חשוב בתפקוד הכללי שלנו והיא זו המאפשרת לנו ללמוד, לעבוד, ליצור מערכות יחסים משמעותיות, לצרוך תרבות ובכלליות לקיים אורח חיים מאושר ומספק.

לכן, אם אתם חווים ירידה בשמיעה, סביר להניח כי אתם מודאגים מהעניין וכמובן שחשוב בראש ובראשונה לפנות לבירור רפואי על-מנת לאתר את מקור הבעיה. במקרים מסוימים תגלו כי טיפול קליל יכול לעזור וזה בסך הכול עניין של זמן עד שתתגברו על הבעיה או תחלימו מהמחלה שגרמה לירידה בשמיעה. מקרים אחרים מצריכים טיפול מעמיק יותר או התמודדות עם המצב החדש.

גורמים סביבתיים לפגיעה בשמיעה

יש מקרים בהם הפגיעה בשמיעה היא מולדת ויש אף אנשים שנולדים עם חרשות מוחלטת. מקרים כאלו מצריכים התייחסות וטיפול נפרדים, אך למרבה הצער יש גם מקרים רבים של אנשים הנולדים עם שמיעה תקינה וזו נפגמת עם הזמן בשל סיבות שונות:

  • עבודה הכוללת חשיפה ממושכת למכשירים המפיקים רעש תעשייתי חזק
  • שירות צבאי הכולל חשיפה לרעשי יריות, כלי נשק ופיצוצים חזקים
  • חשיפה קבועה וממושכת למוזיקה חזקה – בחוגים, מועדוני ריקודים, או בבית
  • חשיפה לכלים או כלי רכב המפיקים רעש חזק: אמבולנסים, מפוחים לסילוק עלים, ציוד גזם וכדומה.

בנוסף, גם מחלות שונות יכולות לגרום לירידה בשמיעה ו/או להופעת טינטון (צפצוף באוזניים). פציעות, מחלות אוזניים כרוניות, וירוסים, שימוש בתרופות מסוימות או תופעות כמו לחץ דם גבוה – כל אלו עלולות לפגום משמעותית בשמיעה ולגרום להופעת אותו צפצוף טורדני חזק.

השאלה הנשאלת במקרה כזה היא: האם מדובר בפגיעה קבועה או זמנית? כשהבעיה מולדת, די ברור שהיא קבועה, לפחות עד העידן בו המדע והרפואה ימצאו דרכים להתגבר לחלוטין על חירשות. אך כשהפגיעה בשמיעה היא כתוצאה מחשיפה לרעשים חזקים – איך אפשר לשפר את המצב?

יש תופעות שעוברות לבד ויש שלא

יש לציין כי כל פגיעה בשמיעה מצריכה בדיקת יסודית ומקיפה של רופא אף אוזן גרון, אך חשוב לדעת כי חלק גדול מהתופעות עשויות לחלוף מעצמן ללא כל התערבות. צפצופים באוזניים שמקורם בגורמים סביבתיים משתנים, יכולים לעבור מעצמם גם אם נדמה לכם שהמצב חמור. במידה ולא, כמובן שיש לגשת שוב לרופא המטפל. בחלק מהמקרים המטופל נאלץ ללמוד לחיות עם התופעה, למשל צפצוף כרוני באוזניים. במקרים אחרים יתכן והרופא ימליץ על שימוש באמצעים כמו מכשירי שמיעה שיעלו את איכות השמיעה של המטופל.

בכל מקרה, זכרו שהרפואה לצדכם

בין אם מדובר במקרה קשה של ירידה בשמיעה ובין אם מדובר בירידה זמנית עקב מחלה ויראלית או גורם אחר, חשוב לשמור על קור רוח ולהיחשף למגוון הפתרונות של הרפואה הקונבנציונלית והטיפולים המשלימים, העשויים לשפר את איכות השמיעה שלכם.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן