news08.net/ads.txt

12 חוליות אשר ממוקמות בין בסיס הצוואר לבין הקצה התחתון של גבול הצלעות, חלויות אשר תוחמות את האזור אשר מכונה “גב עליון”. כאשר אנחנו מדברים על גב עליון, ניכר כי מדובר על אזור עם חשיבות גבוהה סביב כל עניין יציבת עמוד השדרה ועיגון הצלעות שכן, יחדיו הם מספקים שכבת הגנה לאיברי החזה הפנימיים. לאור עובדה זו, הגב העליון הוא אזור אשר חשוף פחות לפגיעות וכן, ברוב המוחלט של המקרים כאבים באזור זה ינבעו כתוצאה ממתיחה של שריר או לחילופין רצועה. מחקרים בנושא מעלים כי עשרה אחוז מהגברים וכ-20% מהנשים עתידיים לסבול מכאבים בגב העליון. יחד עם זאת, חשוב לציין כי כאבים באזור הגב העליון עשויים לנבוע בפתאומיות לאור פגיעה חדה בשריר או לחילופין בעצם, או למעשה להתפתח באופן הדרגתי לאור יציבה לא נכונה, שחיקה של העצמות או התנוונות של השרירים בגוף. במידה ואתם סובלים מכאבים בגב העליון ולא יודעים למה, ריכזנו עבורכם במאמר הבא את כל מה שצריך לדעת בנושא.

הסיבות הפופולריות להתפתחות כאבים בגב העליון

כמו בכל דבר אחר בחיים, מצבי קיצון לא מתלווים אל דברים טובים שכן, בין אם מדובר על מצב בו אתם לא פעילים בכלל ובין אם מדובר על מצב בו אתם פעילים מדי, ניכר כי אתם עשויים להגיע מהר מאוד למצב של כאבי גב וצלעות, כתוצאה מפתולוגיה שמקורה בשריר:
• שימוש מופרז בשרירים – כאבי גב עליון באמצע ובשאר האזורים השונים עשויים להתרחש לאור תנועות שחוזרות על עצמן שוב ושוב, תנועות כדוגמת יום עבודה הסובב סביב חלוקת מכתבים והכנסתם לדואר וכך הלאה. עייפות השרירים עשויה להוביל למאמץ רב שיוביל להתכווצות השריר ולכאבים רבים.
• ניוון שרירים – ישיבה ארוכה בתנוחה בה אתם לא מפעילים את שריר הגב מובילה להיחלשות משמעותית של השרירים יחד עם חלוף הזמן ולמעשה, הופכת את אותם שרירים לפגיעים יותר, בין אם מדובר על מתיחה ובין אם מדובר על כיווץ.

אבחון וטיפול בכאבי גב עליון

במרבית המקרים, כאשר מדובר על כאבים בגב העליון, אותם כאבים אשר ממוקמים באזור מסויימים עשויים להשפיע באופן ישיר על מוקדים אחרים כדוגמת הראש, הצוואר, פנים וכיוצא בכך. כמו כן, מרבית המטופלים אשר עברו אבחון וגילו בלט דיסק, ניכר כי זוהי עשויה להיות הפרעה נוירולוגית – מצב בו מופעל לחץ ישיר על עצב שורש עמוד השדרה, דבר עשוי להוביל לנימולים לאורך הידיים, כאשר ההרגשה אצל כל אדם עשויה להשתנות. בעת בה אתם מעוניינים לבצע טיפול בכאבים בגב העליון, השלב הראשוני יהיה לעבור תשאול מול הרופא המטפל, תשאול שתפקידו המרכזי להבין את מצבכם הרפואי במטרה להתאים עבורכם את הטיפול האידיאלי, במידת הצורך.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן