news08.net/ads.txt

איך למצוא עבודה בתור חייל משוחרר?

תקופת השחרור מהצבא עשויה להיות תקופה מאד מבלבלת ולא ברורה, במהלך השירות הסדיר, החיילים הורגלו למסגרת יום מוגדרת עם סדר יום נוקשה, הצבא דאג לכל הצרכים שלהם, ארוחות, טיפולי שיניים ועוד.

(צילום: FREEPIK)

השחרור מהצבא והכניסה לחיים האזרחיים היא יציאה ממסגרת מסודרת וחיילים משוחררים רבים מוצאים את עצמם בצומת דרכים
התקופה הזו עשויה להיות מלווה בשאלות, התלבטויות וחששות כגון: האם לצאת לטיול הגדול או ישירות לשוק העבודה? האם לחפש עבודה זמנית לצורך חיסכון לטיול הגדול או עבודה קבועה לשם צבירת ניסיון תעסוקתי?

אם הינכם מהחיילים המשוחררים שרוצים לצאת לדרך מקצועית משלכם אנחנו כאן כדי לעשות לכם קצת סדר בעניינים ולתת לכם עצות וטיפים חשובים כיצד למצוא עבודות לחיילים משוחררים.

טיפים למציאת עבודה אחרי השחרור מצה”ל:

  1. קבלת החלטה על סוג העבודה – ישנם סוגים שונים של עבודות, קבלו החלטה באיזה סוג עבודה הנכם מעוניינים לעבוד, האם עבודה לטווח ארוך, או עבודה זמנית קצרת טווח.
    מה המטרה שלכם בעבודה, האם לחסוך כסף לטיול בחוץ לארץ או להתחיל לימודי מקצוע, האם אתם מחפשים עבודה מועדפת וכן הלאה.
  2. כתיבת קורות חיים – זכרו שאף מעסיק לא מצפה מחיילים משוחררים להיות עם תואר כלשהו או ניסיון תעסוקתי רב אבל תמיד ניתן להעשיר את קורות החיים, להבליט אותם ולהעביר את המסר הנכון אודות הניסיון והכישורים שלכם כמו: קורסים שעברתם, ניסיון הדרכתי או פיקודי, כישורים שלכם, מקומות התנדבות, לימודים בתיכון, מגמות, האם הייתם אחראים על פרויקט מיוחד וכן הלאה.
  3. מתחילים בקטן ממשיכים בגדול – ברוב הפעמים, לחיילים משוחררים אין עדיין השכלה מקצועית או ניסיון תעסוקתי, לכן חשוב להתפשר ולהראות נכונות לקבל תפקידים התחלתיים או זוטרים למרות שהשכר בהם אינו תמיד גבוה, זכרו: אין חכם כבעל נסיון, התפקידים הללו, יסייעו לכם לצבור ניסיון תעסוקתי ובמקומות עבודה מסוימים גם להתקדם לתפקידים יותר משמעותיים בהמשך הדרך.
  4. הנמיכו ציפיות – אל תגיעו לראיונות עבודה עם ציפיות שכר לא ריאליות, הראו למראיין גמישות ונכונות להתחיל לעבוד גם עם משכורת נמוכה, כך אתם תצברו ניסיון, תעשירו את קורות החיים שלכם בעוד ניסיון מקצועי ותוכלו להתקדם בעתיד למשרות יותר משמעותיות.
  5. לשקול עבודה מועדפת – מדובר בכשישה חודשים בעבודות מוגדרות מראש אותם קבעה המדינה כמו: גידולים חקלאיים, בתי אריזה, תחנות דלק וכו’ כאשר בתום החצי שנה, אתם תקבלו הבנה על שוק התעסוקה וגם תהיו זכאים מהמוסד לביטוח לאומי למענק עבודה מועדפת בסך של
    כ – 9,000 ש”ח.
  6. רכישת מקצוע מוגדר בצבא – במידה ויצא לכם לרכוש מקצוע מוגדר בצבא כמו נהג משאית, מתכנת ועוד, כדאי לכם לחפש עבודה בתחום הזה בו התמקצעתם וצברתם ניסיון.
  7. אל תוותרו לעצמכם – חיפוש עבודה הוא תהליך שעשוי להתמשך ולקחת זמן, אל תתייאשו, גם אם שלחתם קורות חיים להרבה מעסיקים והם לא חזרו אליכם, המשיכו לשלוח עד שבסופו של דבר יחזרו אליכם ותתחילו בעבודה.
    מומלץ גם להגיע ישירות למקום העבודה ולדבר עם המנהל או אפילו
    להרים טלפון למקום בו אתם מעוניינים לעבוד ולבקש לקבוע ראיון עם המנהל.

היכן ניתן לחפש משרות לחיילים?

ניתן לחפש משרות לחיילים במגוון מקומות כמו:

  1. אתרי דרושים באינטרנט – ישנם מגוון רחב של אתרי דרושים באינטרנט בהם ניתן לחפש עבודה לפי מקצוע, נסיון, אזור מגורים ועוד. החיפוש בהם קל ופשוט.
  2. חברות השמה – ניתן לפנות לחברת השמה לצורך קבלת סיוע בהשמה למקומות עבודה. חברת השמה היא חברה המציעה שירות גיוס עובדים לארגונים ולחברות השונות, היא מאתרת, מסננת ומתאימה מועמדים למשרות השונות. יש ברשותה מגוון רחב של משרות בתחומים שונים, כך שאולי אפשרות זו עשויה להתאים לכם.
  3. קבוצות ייעודיות בפייסבוק – ישנן קבוצות ייעודיות בפייסבוק המציעות משרות שונות, כדאי לבדוק דרכן את המשרה המתאימה לכם.
  4. היעזרו בבני משפחה או חברים – תמיד כדאי לשאול מכרים, חברים או בני משפחה האם הם מכירים חברה או ארגון שמחפשים עובדים או שבמקום העבודה שלהם קיימות משרות פתוחות שאינן מצריכות ניסיון תעסוקתי רב.
  5. האגף והקרן לחיילים משוחררים – באגף והקרן לחיילים משוחררים של משרד הביטחון תקבלו יעוץ והכוונה והנחייה לכתיבת קורות חיים שיעזרו לכם להשתלב במעגל העבודה.
  6. עבודה מועדפת – עבודה מועדפת היא אופציה מצוינת לניסיון תעסוקתי וגם יש מענק נכבד לצידה בתום העבודה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ראש גדול
ראש גדול
2 years ago

טיפים ממש מעניינים וטובים תודה רבה!!

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ראש גדול
ראש גדול
2 years ago

טיפים ממש מעניינים וטובים תודה רבה!!

דילוג לתוכן