איך למקסם את ההטבות והזכויות בתקופת הפנסיה בתור אזרחים ותיקים?

תוחלת החיים הולכת ועולה ואיתה, גם עלות המחיה במהלך השנים שלאחר הפרישה לפנסיה. כדי שתוכלו למצות את הכנסותיכם באופן המיטבי בתקופה זו, כדאי להכיר את כל ההטבות והזכויות המגיעות לכם בקרן הפנסיה וכאזרחים ותיקים בכלל– ויש לא מעט

דסי ניר

אחרי שנים רבות וארוכות של עבודה הגעתם סוף סוף לגיל הפרישה. בין אם החלטתם לפרוש מוקדם יותראו שאתם מתכננים להמשיך לעבוד עוד כמה שנים עד לרגע המיוחל, מגיעות לכם לא מעט הטבות שכדאי להכיר ולנצל. אמנם קצבת הפנסיה שאתם מקבלים אוצפויים לקבל מקרנות הפנסיה שבהן חסכתם תהיה מקור ההכנסה העיקרי שלכם בשנים הבאות, אך ההטבות הרבות וחסכונות נוספים שיתכןוצברתם, יכולים אף הם לעזור לכם להגדיל את ההכנסה החודשית ולחסוך בהוצאות. הנה כמה מהן שכדאי להכיר כדי לקבל החלטות בצורה חכמה יותר.

קצבת פנסיה

אם טרם התחלתם לקבל את קצבת הפנסיה מקרן הפנסיה שלכם, כדאי לבדוק אילו חסכונות אשר יוכלו לשמש לכם כהכנסות בשנים הבאות צברתםולנסות להעריך מה תהיה הקצבה הצפויה לכם. אם החלטתם לדחות את קבלת הקצבה בשלב זה, כדאי לבדוק האם הכיסויים הביטוחיים בקרן עדיין מתאימים לצרכים שלכם או שיש לעדכנם.

זאת ועוד, בניית תכנית כלכלית לגיל הפרישה כרוכה בחישובים כלכליים מורכבים ובקבלת החלטות בלתי הפיכות שישפיעו עליכם לשארית ימי חייכם. לכן, במקרים רבים מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע בעל רישיון שיסייע לכם באיסוף המידע הנדרש ובקבלת ההחלטות, כדי למקסם את החסכונות שצברתם בקרן הפנסיה ובמכשירי חיסכון אחרים. אם ברשותכם למשל חיסכון בקרן השתלמות או בקופת גמל להשקעה תוכלו לשקול לצרף גם אותם לזה הקיים בקרן הפנסיה שלכם, וזאת על מנת להגדיל את קצבת הפנסיה שתוכלו לקבל מדי חודש.

במידה ואתם כבר מקבלים את קצבת הפנסיה שלה אתם זכאים, חשוב שתבדקו אם מגיעות לכם נקודות זיכוי שיש לעדכן את קרן הפנסיה לגביהן. אםאתם עדיין עובדים במקביל או שברשותכם כמה קצבאות פנסיה ממקורות שונים, חשוב לבצע תיאום מס מדי שנה ולהעביר את האישור לכל קרנות הפנסיה כדי למנוע תשלום מס מיותר. במידה ולא עשיתם זאת כבר עם תחילת קבלת הקצבה, עליכם לפנות לרשות המיסים כדי לקבל אישור לגובה הפטור ממס החל עליכם בהתאם לנתוניכם האישיים. את האישור יש להעביר לקרן הפנסיה כדי שזו לא תקזז סכומי מס מיותרים מקצבת הפנסיה שלכם.

קצבת אזרח ותיק (קצבת זקנה לשעבר)

אחת הזכויות הבסיסיות של כל מי שעבר את גיל הפרישה היא קבלת קצבת אזרח ותיק, המשולמת על-ידי הביטוח הלאומי. יחד עם זאת, עד גיל 70 זכאים לקבלה רק אזרחים ותיקים העומדים במבחן הכנסות–פרט לנכים אשר קיבלו בעבר קצבת נכות מהביטוח הלאומי. אם אינכם זקוקים לכסף, תוכלו לשקול לדחות את קבלת הקצבה ולקבל אחת מוגדלת החל מגיל 70. ישנם מקרים מסוימים המאפשרים לכם גם לקבל תוספות לקצבת האזרח הוותיק כמוקצבת השלמת הכנסה ותוספות לעולים חדשים, או כאלו בהתאם למצב המשפחתי.[1]

הנחות וזכויות נוספות לאזרחים ותיקים

אזרחים ותיקים זכאים לקבלת הנחות והטבות רבות במס, בארנונה ובשירותים עירוניים נוספים כמו ספריות, בריכותופעילויות תרבות והעשרה במתנ״סים. תוכלו לקבל הנחה גם עבור נסיעה בתחבורה הציבורית, בקופת החולים ואפילו בבנקים ובמוסדות תרבות דוגמת מוזיאונים, בתי קולנוע ותיאטראות. חלק מההנחות ניתנות באופן אוטומטי אך ישנן כמה שתידרשו להכיר כדי לדרוש את קבלתן. אזרחים ותיקים בעלי הכנסה נמוכה, אשר זכאים לקבל קצבת השלמת הכנסה מהביטוח הלאומי, זכאים לקבל הנחות גם בחשבונות החשמל, המים והטלפון של בזק. תוכלו להיעזר ברשימת הזכויות באתר כל זכות או במוקד הסיוע שמפעיל המשרד לשירותים חברתיים בטלפון 8840*.

כיום בישראל חיים כ-1.2 מיליון תושבים אשר עברו את גיל הפרישה ובעשורים הבאים, מספר זה אף צפוי להכפיל את עצמו.[2]גם תוחלת החיים הממוצעת כאן עומדת על כ-82 שנים כשנשים צפויות לחיות בממוצע עוד שנתיים עד לגיל 84. עם נתונים כמו אלו ובשעה שכה רביםצפויים לחיות כ-20 שנה לפחות לאחר הפרישה לפנסיה, חשוב לדעת איך לכלכל את עצמנו ולמצות את ההטבות המגיעות לנו גם בגיל זה.

*אין לראות באמור לעיל תחליף לייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי ו/או ייעוץ מס המותאם לצרכי הלקוח

[1]https://www.btl.gov.il/benefits/old_age/Pages/default.aspx

[2]https://www.themarker.com/realestate/.premium.HIGHLIGHT-MAGAZINE-1.10404658

צילום: Shutterstock

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן