news08.net/ads.txt

איך לפסל את הפנים ללא צורך בהתערבות כירורגית? | אתי כץ, מאפרת מקצועית

 

הארות והצללות או בשפה המקצועית קונטורינג זו אומנות פיסול הפנים ללא צורך לעבור תחת ידיו של מנתח פלסטי, כזה או אחר – כי מה שהטבע לא נתן הצבע לגמרי יכול לעשות… סוד הקסם: מוצרי איפור ומברשות איכותיות.

Contour & Highlightמה שבעבר היה נחלתם של מאפרים מקצועיים בלבד הפך בתקופה האחרונה לנחלת הכלל. פיסול הפנים “הקונטורינג” האיפור בנוי על משחקי אור וצל, כאשר הכלל הבסיסי הוא שצבע כהה משקע, מצר, כלומר מסיט את תווי הפנים לאחור, זוהי בעצם ההצללה ובעזרתה באמצעות הצללות תוכלי לטשטש סנטר כפול ולחיים עגלגלות או לחטב מבנה פנים עגול. מנגד, הצבע הבהיר מאיר ומרים, כלומר דוחף ומבליט קדימה את תווי הפנים וזוהי ההארה.  

אז איך עושים קונטור?

את משחקי האור והצל עושים בעזרת כלי איפור נכונים ובאמצעות מגוון מוצרים בשלל גוונים, כהים ובהירים, מגוון העור הטבעי שלנו. הצללות והארות יכולות להגיע כדוגמת פלטות יבשות או נוזליות או מוצרי סטיק עמידים בגימור מט או נוזלים ואבקות כדוגמת הברונזרים ואפילו גלוס לפנים. על כל אחת להשתמש במה שהכי נוח ומתאים לה. כשעושים הצללה חשוב לבחור בגוון חום אפור ובגימור מט על מנת לקבל מראה טבעי ביותר. את ההארה יש לבצע בגוון אחד פחות מגוון הצבע שלנו על מנת לקבל אור על הפנים ואם רוצים יותר אור יש לקחת 2 גוונים פחות מגוון המייקאפ שלנו וכמובן להשתמש במברשות איכותיות ונוחות לשימוש.

באיזה סוג להשתמש בקונטור יבש או קונטור רטוב ומה ההבדל ביניהם?

הצללה יבשה מתבצעת בשימוש מוצרים יבשים כמו הברונזר, צלליות או סומק בגוון אפור או חום בגימור מט. הם יעשו את העבודה בצורה מושלמת ויונחו על שטח הפנים אך ורק לאחר פידור המייקאפ על מנת למנוע “בוציות” על הפנים בזמן מגע הצללה יבשה על המייקאפ הרטוב שהנחנו לפני על שטח הפנים. הצללה יבשה מתאימה לשימוש יומיומי לעבודה או פגישה עם חברים. הצללה רטובה מתבצעת בשימוש במוצרים רטובים ועמידותה רבה יותר מאשר ההצללה היבשה. השימוש במוצרים רטובים מתאימים יותר לאיפור ערב, לבעלות עור שומני או לימים חמים. כמו כן חשוב לפדר בפודרה שקופה את ההצללה וזאת על מנת לקבע את הפיסול שעמלנו עליו כל כך.

באילו אזורים מומלץ לבצע הצללה?

מצח – במידה ויש לך מצח רחב או גבוה (או את שניהם) ההצללה ממש קריטית. את ההצללה יש לבצע ממש בצמוד לקו השיער ובאזור הרקות, אותן נטשטש עד למיזוגה בעור. במידה ויש לך מצח קטן או צר נבריק את מרכז המצח במוצר בהיר אך לא מבריק.

לחיים – אם מבנה פנייך רחב או עגול הצלילי את שקע הלחי מאמצע האוזן לחצי הלחי עד ליצירת מראה צר ורזה. אם מבנה פנייך רזה או מצומק או שאת בעלת לחיים שקועות יש להאיר את הלחיים צמוד יותר לכיוון האף ובכך נוצרת אשליה של מבנה פנים גדול יותר. במקרה של פנים רזות נאיר את אזור עצם הלחי מה שייתן מראה גבוה יותר לפנייך.

עיניים – גם העיניים הכי יפות זקוקות להצללות והארות על מנת לתת להן מראה הרבה יותר בולט. את ההארה נניח על עצם הגבה לכיוון חוץ אך אם את בעלת עין שקועה הימנעי מהארה על עצם הגבה מכיוון שעצם הגבה בולטת מספיק. ניתן לשים הארה גם ב C הפנימי של העין מה שיצור אשליה של מרחק בין העיניים, למי שהעיניים שלה צמודות יחסית. במידה ועינייך רחוקות אחת מהשנייה נמלא את ה-C הפנימי בצלליות כהות יותר מה שיצור אשליה של עיניים קרובות יותר. הצללה נוספת על העיניים מתבצעת על שקע העין והיא יוצרת ממדיות של עפעף שטוח ובאותה נשימה גם סוגרת לנו את העין במקצת. במידה וממילא יש לנו שטח עין קטן ניצור הצללה אלכסונית על הזווית החיצונית של שקע העין מה שבעצם יגדיל לנו את העיניים.

אף – נושא האף הוא הרגיש ביותר בקרב בנות המין היפה. כולן רוצות אף חטוב, סולידי, קטנטן ושיהיה לא פחות מ…מושלם בעולם. את האף נצליל בעזרת תיחום האף משני צידי גשר האף כלפי חוץ ונטשטש עד למיזוגו עם העור – בכך נקבל מראה אף ארוך. במידה ונרצה לקצר את האורך נוסיף הצללה גם בקצה האף מה שיגרום לקיצור. במידה ונרצה להבליט את האף שלנו נאיר את גשר האף לאורכו.

שפתיים – על מנת ליצור מראה של שפתיים מלאות, בשרניות ועסיסיות נאיר את קו לב השפתיים וקשת הקופידון מעל. מתחת לשפה התחתונה ניצור הצללה קלה על מנת שהשפה התחתונה תקבל גובה ותהיה שווה לעליונה.

לאחר שסיימנו לפסל את הפנים זהו הזמן להפוך את כל ההארות למראה קצת יותר זוהר באמצעות השימר האהוב כל כך. השימר הינו מוצר הארה, מבריק המגיע בצורת אבקה או נוזל ומומלץ בהחלט ליצירת מראה דרמטי, כבר מראשיתו של היום.

*הכותבת, אתי כץ הינה מאפרת מקצועית לכלות וערב, טלוויזיה והפקות ומעבירה סדנאות איפור אישיות. לתיאום: 052-2348800.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן