news08.net/ads.txt

איך נראה שבוע למידה מרחוק ברחובות?

אנשי החינוך במחוז מרכז מגלים יצירתיות ופורצים גבולות בלמידה מרחוק. תלמידים ביסודי ובעל יסודי נהנים משיעורים מעשירים, משימות מלמדות ומהנות ויוזמות חינוכיות מעוררות השראה מתקיימות בכל רחבי המחוז.

ביה”ס ויצו שומרים על שגרת לימודים ולומדים בהתאם להנחיות, חושבים מחוץ לקופסא ויוצאים ללמוד בחצר בית הספר. שיעורי מתמטיקה באוויר הפתוח לכיתות המב”ר והאתגר עם המורים אנג’לה וירון.

ביה”ס רמת אלון – חדר בריחה בזום לתלמידי אמירים. ביום שלישי  הגיעו תלמידי אמירים למפגש הראשון שלהם. במפגש חיכו להן צוות המורות אשר הזניקו אותם למשימה בחדר בריחה, הילדים התחלקו לחדרים בזוגות. משימה הובילה למשימה עד שהגיעו לחדר המיועד  שבו הם קיבלו תעודת אמירים. הילדים היו  נרגשים והיה להם חשוב לעמוד בזמנים, עזרו אחד לשני ובעיקר נהנו מכל רגע.

ביה”ס ניצני המדע – במסגרת שיעורי אמנות בלמידה מרחוק, התלמידים נחשפו ליצירות שונות שאמנים ויוצרים ברחבי העולם עושים בתקופה זו. חלקן במוזיאונים וירטואליים, ברשתות החברתיות ובאמצעי המדיה השונים באינטרנט, וחלקן באמנות רחוב במרחב הציבורי. התלמידים הבוגרים התבקשו לקחת חפצים שקשורים לתקופה ולהפוך אותם ליצירות שמביעות רעיון שהם חושבים שמתאים לתקופה. התלמידים הצעירים הונחו “להפוך את הלימון ללימונדה” – להפוך אביזרים שההקשר שלהם לא חיובי וכייפי למשהו יצירתי ונעים לעין. התוצרים ממגוון השיעורים מוצגים בלוח וירטואלי משותף של בית הספר.

ביה”ס רמון – תלמידי בית ספר רמון ברחובות יצרו סרטון להעלאת המודעות לשמירה על הבריאות והקפדה על ההנחיות.

ביה”ס צאלון – חן מחנכת כיתה ב’ הגתה את המשחק “חידה עוברת” – הכיתה חולקה ל- 3 קבוצות, לפי רשימה שמית מוכתבת מראש ע”י המחנכת (זאת במטרה לעודד ילדים להתקשר לילדים מהכיתה שהם לא היו מתקשרים אליהם באופן טבעי). כל ילד וילדה התבקשו להתקשר לילד/ילדה שמופיעים אחריהם ברשימה ולחוד להם חידה שבחרו לחוד. לפני החידה התבקשו ההורים להנחות מעט את השיחה כך שאותו ילד שיתקשר גם יתעניין בשלומו של האחר בשאלות פשוטות כמו “מה שלומך?” “מה עשית היום בבוקר?” “במה שיחקת אתמול אחרי הצהרים?” או כל שאלה דומה. גם הילד המתקשר הוזמן לשתף מעצמו על דבר מה שהיה רוצה לספר לחבר/ה. לאחר מכן היה עליו/עליה לחוד את החידה ולאפשר לילד המקבל למצוא את התשובה. אפשר היה לעזור ברמזים אם קשה. כל ילד שקיבל חידה, התבקש למסור חידה לילד שאחריו ברשימה, בדרך זו המשיך הסבב עד סוף הרשימה.

ורדה אופיר מנהלת מחוז מרכז: “אנשי החינוך במחוז עושים עבודה מעוררת השתאות והתפעלות. הלמידה מרחוק התחילה בזמן אפס, וממשיכה מעל לחודש באופן רציף ועקבי. אנשי החינוך מגלים מסירות רבה ואני שומעת בכל יום על יוזמות מדהימות. אני גאה באנשי החינוך ומאמינה שבתי הספר יצמחו מהתקופה הזו גם כאשר נחזור ללמידה מקרוב”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן