news08.net/ads.txt

“איכות חיי התושבים זו העבודה שלנו” | ראיון חג עם ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל

“קידום איכות חיי התושבים שלנו במושבה גדרה זו אינה רק אמירה, אלא בהחלט המדיניות ותכנית העבודה שלנו במועצה המקומית גדרה. זה מתבטא בכל תחומי החיים, החל מקידום מערכת החינוך, עידוד אורח חיים בריא, קיום אירועים קהילתיים ועד דאגה לשדרוג מערך הניקיון במושבה והקמת מוסדות ציבור לרווחת התושבים. לשמחתי, ההוכחה שהמאמצים שלנו מניבים פרי, ערב פתיחת שנת תש”פ הבאה עלינו לטובה, מתבטאת בסקר שבו קבעו למעלה מ-80% מהתושבים שגדרה מובילה באיכות החיים” – כך אמר השבוע ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל לרגל ראש השנה החדשה. השנה החולפת היתה רוויה בפיתוח, עשייה, הישגים וכל העת עם הפנים קדימה, אל עבר יעדים חדשים שיבטאו את ייחודיותה של המושבה הוותיקה כפנינה האמיתית של השפלה.

ציינת שאיכות החיים במושבה מתחילה קודם כל בקידום החינוך, איכות החינוך ומקצועיות הצוותים החינוכיים. עד כמה הנושא נמצא בראש סדר העדיפויות שלך?

“40% מאוכלוסיית גדרה הם ילדים, כ- 11,000 במספר ואנו משקיעים משאבים ותקציבים לפיתוח וקידום החינוך החל מהגיל הרך, בחינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי. מרגע כניסתי לתפקיד הצבתי את החינוך בראש סדר העדיפויות מתוך הבנה שהכל מתחיל בחינוך: בנינו תכנית אב יישובית יחד עם כל הגורמים המקצועיים ביישוב ובשיתוף תושבים, אשר יושמה והצליחה והיום רואים תוצאות. מגמת העלייה בהישגים המשמעותיים במערכת החינוך, שנה אחרי שנה, היא ההוכחה לכך. יש לנו בגדרה נוער איכותי, ערכי ומוביל וזה המקום להודות לצוות החינוכי המסור שמשקיע בילדינו לאורך כל השנה”.

נתוני הזכאות לתעודת בגרות, שפרסם לאחרונה משרד החינוך, הציבו את גדרה כאחד המקומות החינוכיים המוצלחים בישראל.

“התושבים בהחלט יכולים להיות גאים בהישגי התלמידים היקרים שלנו, שהגיעו לאחוזי זכאות לתעודת בגרות מהגבוהים בישראל נכון לשנת הלימודים תשע”ח, ועומד על 95.8 אחוז. נתון נוסף גם מצביע על עליה באחוז הזכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות באנגלית וגם בזכאים לתעודת בגרות עם חמש יחידות במתמטיקה. נמשיך לקדם את החינוך הערכי שבו לא נוותר על אף ילד מהגיל הרך ועד לבגרות”.

איך תסכם את שנת הלימודים החולפת תשע”ט ?

“גם בשנת תשע”ט, המשכנו להשקיע ולהתקדם בבניית תוכניות חינוכיות, הן מבחינת בינוי והן מבחינת בניית תוכניות אסטרטגיות להמשך. בשנה האחרונה ציינו בבתי הספר מספר אירועים משמעותיים ואף היסטוריים ברמה המקומית והארצית. בית ספר ‘פינס’ ציין בשנה הקודמת את מחזור המאה (מחזור ק’) במגוון אירועים קהילתיים ששילבו את כלל קהילת גדרה בנקודת זמן משמעותית זו. בנוסף, שני בתי ספר ציינו עשור להווסדם: בית ספר ‘רימונים’ ותיכון ‘דרכא ע”ש אילן ואסף רמון’.

בשנה הקודמת אף המשכנו להתוות את מדיניות התכנית האסטרטגית על מנת להטמיע חינוך מיטבי וערכי בגדרה הכולל את מינהלות החינוך היישוביות, הקמנו פורום חינוך לבניית תכנית אסטרטגית לגיל הרך, נבחרנו על ידי משרד החינוך להשתתף בפיילוט לבניית תכנית עבודה משותפת ואנחנו ממשיכים עם בניית תכנית אסטרטגית לתיכון החדש למדעי הרפואה והספורט שעתיד להיפתח בעוד כשנה, בשנת הלימודים תשפ”א. זאת ועוד, גם השנה בתי ספר מגדרה הוכיחו עצמם ברמה הארצית כמו תיכון דרכא רמון שקיבל פרס הצטיינות על מעורבות חברתית ואזרחית ותרומה לקהילה מטעם ארגון המורים. בגני הילדים המשכנו להשקיע בהחלפת חצרות גני הילדים, קיימנו תכניות מגוונות ומעשירות והמשכנו בשיפוץ חצרות הגנים.

ההשקעה התבטאה גם בהקמת מתקנים בבתי ספר קיימים והתחלת בניה של בתי ספר חדשים.

“מבחינת הבינוי עבור מערכת החינוך, הקמנו סככות הצללה לנוחיות התלמידים גם בבית ספר ‘גוונים’ וגם בבית הספר “רימונים”, בבי”ס ‘קשת’ סיימנו הקמת מגרש ספורט משולב והתחלנו בבניית שלב ג’ של ביה”ס. זאת, בהמשך לשיפוץ חצרות גני הילדים בגדרה.

כמו כן, בימים אלה ממשיכים בביצוע העבודות להקמתו של תיכון רביעי בגדרה, שגם הוא, בהמשך לייחודיות שכל בית ספר טיפח והטמיע, יהיה ייחודי ויתמקד בהוראת מדעי הרפואה והספורט בשילוב  מגמות נוספות. לשם כך, הקמנו צוות חשיבה שיבנה, מהמסד עד הטפחות, את התכנית החינוכית של התיכון הרביעי תוך שיתוף פעולה עם הגורמים הרלוונטיים בתחום. התיכון החדש יצטרף למגוון החינוכי העשיר שמציעים שלושת התיכונים הקיימים: תיכון דרכא בגין לאמנויות וחדשנות טכנולוגית, תיכון דרכא רמון לחקר מדעי ושיח חברתי ותיכון דרכא נתיבי נועם ממ”ד שזכה להערכה ארצית על הישגים יוצאי דופן בתחום הלימודי והחברתי- ערכי שייחודיותו היא  שוויון מגדרי במסלול שוחרים של חיל האוויר”.

השנה החולפת התאפיינה בקידום הקמתן של שתי שכונות מרכזיות, אשר יוסיפו עוד אלפי בתי אב למושבה תוך שמירה על צביונה הייחודי של גדרה. מתי צפויה להתאכלס השכונה המזרחית החדשה?

“השכונה החדשה ‘גולדה’ במזרח גדרה צפויה למנות כ- 1,500 בתי אב, כלומר, כ- 6,000 תושבים. שמות הרחובות ייקראו על שם נשים יהודיות פורצות דרך בהיסטוריה של עם ישראל. נכון לימים אלה מתבצעות עבודות בשלב א’ המונות כ- 1,200 בתי אב על ידי מספר קבלנים שזכו במכרז מחיר למשתכן. מדובר באכלוס מדורג, שכן הוא תלוי בקצב בנייתם של הקבלנים השונים.

ציון-דרך נוסף נרשם בהתפתחותה המואצת של המושבה, כשבמהלך חודש יולי קיימנו טקס חגיגי להנחת אבן-הפינה והטמנת המגילה להקמת 750 יחידות דיור במתחם 584, אשר ייבנו בשיטת בנה ביתך”.

תנופת הפיתוח בגדרה תמשיך גם בשנה החדשה ותיישם את ההחלטות אשר התקבלו לאחרונה בבניית מבני ציבור ופיתוח אזור תעשיה חדש. ספר לנו על כך.

“בישיבת המועצה לפני מספר חודשים אישרנו את התב”רים לתכנון וביצוע הקמת קאנטרי בגדרה, שיהווה מרכז חדשני לנופש, פנאי וספורט. בשלב זה נבחר אדריכל כאשר בקרוב צפוי להתחיל התכנון האדריכלי של הקאנטרי. בנוסף לכך, אישרנו תקציבים להתחיל בתכנון בית תרבות בגדרה, שירכז את כלל פעילויות התרבות הענפות, יקדם את התרבות המקומית מצד אחד וינגיש את המושבה לאירועי תרבות ארציים מצד שני. זאת, במקביל לתכנון הקמת בית יד לבנים לגדרה והסביבה.

גם חלקו הראשון של אזור התעשייה הדרומי החדש יצא לשיווק וזו בשורה אדירה לתושבים שלנו ולכלל תושבי האזור. אזור התעסוקה וההיי-טק יהיה מנוף כלכלי אדיר למושבה שיסמל את תחילתה של דרך חדשה והמשך המדיניות שלנו לקידום איכות החיים במושבה.אזור התעשייה יספק, לצד הכנסות למועצה שאותן נשקיע בחינוך, בנוער, בספורט ובתרבות, גם מקומות תעסוקה רבים ושירותים נוספים שיהיו בקרבת מקום. כל זאת ייעשה מבלי לפגוע באיכות החיים המצוינת הקיימת בגדרה, מאחר ואזור המסחר נמצא בפאתי הישוב.

לצד תנופת הפיתוח והעשייה קיבלה המועצה המקומית גדרה אישור ממשרד הפנים לתקציב שנת 2019 שעומד על כ-166 מיליון שקלים. זה המקום להזכיר כי המועצה המקומית גדרה מתנהלת כבר עשר שנים ברציפות בתקציב מאוזן ומאושר על ידי משרד הפנים. האישור שהתקבל מצטרף לפרס ניהול תקין מטעם משרד הפנים, אשר קיבלה המועצה ומוכיח את האיתנות הפיננסית והניהול התקציבי הנכון של המועצה.

קידום הפיתוח האזורי מתבטא גם בהקמת אשכול רשויות חדש, המשותף גם לגדרה וליישובי הסביבה. ההחלטה עברה פה אחד בישיבת המועצה וראשי הרשויות השותפות לאשכול בחרו בך, ראש מועצת גדרה, להוביל את האשכול. עד כמה האשכול יתרום למושבה?

“ראשית, נסביר כי אשכול רשויות הוא למעשה איגוד ערים מיוחד שייעודו המרכזי הוא לעודד פיתוח אזורי וקידום שיתופי פעולה בנושאים שונים בין הרשויות המקומיות החברות בו.  שנית, המטרות הן רבות ומגוונות ונוגעות במספר תחומי חיים, החל מהתייעלות כלכלית, איגום משאבים וקידום ראיה אזורית כוללת, הספקה משותפת ויעילה של שירותים, פיתוח אזורי ועד הנגשת שירותים חדשים ושיפור באיכות חייהם של התושבים. לשם כך, משרד הפנים מתקצב את הנושא בחצי מיליון שקלים כל שנה בשנים הראשונות. אני רואה חשיבות רבה, למשל, בהקמת בית ספר אזורי לחינוך מיוחד לתלמידי גדרה והסביבה, הקמת מטמנת אשפה איזורית ואפילו הקמת תאגיד מים איזורי. אתרום מניסיוני ואקדם, מול משרדי הממשלה, את המשאבים לטובת תושבי האשכול ולקידום תכניות איזוריות. זה המקום לברך את המנכ”לית החדשה שנחברה, גב’ שירה דקל-כץ ואת הרשויות השותפות שלנו באשכול ולהודות להן על התמיכה בי להובלה: באר טוביה, בני עי”ש, ברנר, חבל יבנה, יואב, נחל שורק, קרית מלאכי וקרית עקרון.”

במהלך הקיץ נחנך בגדרה הספורטק, שהוא חלק מקרית החינוך והספורט העתידית, שיכלול גם את התיכון הרביעי, מגרש קט רגל ועוד.

“קרית החינוך היא חלק מהחזון שלנו בגדרה ואני מזמין את התושבים ליהנות מאורח חיים בריא ולקחת חלק בפעילות הספורטיבית שמציע הספורטק: מגרשי כדורסל, כדור יד, פארק אומגות, שבילי אופניים, מתקני ספורט וכושר, מתחמי משחקים לילדים ומדשאות. כל זאת במתחם רחב של 20 דונם.

זה המקום לציין שלאורך כל השנה ובמיוחד במהלך הקיץ, קיימו צוות מחלקת הנוער היישובי, צוות ספריית וצוות מחלקת מניעה והסברה פעילויות מגוונות לכל המשפחה ולהודות להם על כך. בני הנוער שלנו נהנו מאטרקציות במחיר מסובסד ומפעילויות קיציות בעשרה שקלים בגדרה”.

פסטיבל הרימון יואל|פסטיבל הרימון 2|פסטיבל הרימון 3

לסיום, לקראת השנה החדשה, מה תרצה לאחל לתושבי ולתלמידי גדרה?

“ראשית, אאחל לכל אחד ואחת מקהילת המושבה גדרה חג שמח ושנה טובה ומאושרת, שנת שלום ושגשוג, שנה של הצלחות אישיות, מקצועיות וכמובן קהילתיות. אני רוצה לאחל לתלמידינו היקרים שנה של הישגים חינוכיים, שתגשימו את הפוטנציאל הגלום בכל אחד ואחת מכם ותשאפו תמיד למצוינות. כמו כן, אני מודה לחברי המועצה, העוסקים במלאכה היום יומית בשליחות ציבורית ומאחל להמשך משותפת ופורייה לשנה מלאת עשייה. נמשיך לקדם את גדרה, לגייס משאבים ולמנף את הצמיחה ושביעות רצון התושבים מאיכות חייהם כאן במושבה.

“הסקר המחמיא שפורסם לאחרונה קבע שמעל 80 אחוז מהתושבים שלנו רואים את גדרה כמובילה באיכות חיים והתחום הבולט ביותר בכך היא התפתחות מערכת החינוך היישובית. לא בכדי בחרנו למתג את גדרה כמקום איכותי. יש לנו פנינה מקסימה בשפלה ונמשיך לקדם אותה יחד, באחדות ובשמחה, כקהילה וכמשפחה אחת גדולה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן