news08.net/ads.txt

עיריית אילת מחריפה את הצעדים כנגד וילות רועשות – וילות עסקיות המוגדרות כמטרד ציבורי, לרבות הוצאת צווי איסור שימוש בווילות המפרות צו שיפוטי – כך הוחלט בדיון מיוחד שהתקיים במעמד ראש העיר אלי לנקרי ביחד עם משטרת מרחב אילת בפיקודו של נצ”מ משה פינצ’י ונציגי היחידה הארצית לאכיפת מקרקעין של מחוז דרום

.

בדיון האמור, ציינו גורמי הפיקוח, האכיפה והמשטרה, כי בשנת 2020 שאופיינה בצל הקורונה, נרשמה עליה חדה בהשכרת וילות ודירות באילת, אולם זו התמתנה בשנת 2021. זאת ועוד בשל אכיפה מוגברת לרבות ניתוק תשתיות בווילה ששימשה מטרד במשך תקופה ארוכה לצד מאות קנסות ועשרות כתבי אישום, נסגרו גם מספר וילות והופסק בהן השימוש העסקי. יחד עם זאת הוחרפו הצעדים לרבות מבצעי אכיפה יזומים בשיתוף המשטרה, גורמי האכיפה בעירייה והיחידה הארצית לאכיפת מקרקעין. “לא יהיו יותר חגיגות ומטרדי רעש לתושבי השכונות – נעקור מהשורש השכרות לטובת מסיבות”, אמר לנקרי.

ביחידה לאכיפת מקרקעין ציינו, כי ככל שיידרש יופעל סעיף 254 לחוק המאפשר ביצוע פעולות להפסקת שימוש במקרה של הפרת צו שיפוטי כמו ניתוק תשתיות, הוצאת מיטלטלין ועוד. גם משטרת מרחב אילת הציבה לעצמה יעד הכולל טיפול נחוש בכל אירועי המטרדים מהווילות העסקיות ותשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה. מפקד המשטרה ציין, כי לצד טיפול באירועי מטרד כאלה ואחרים, יטופלו באופן חמור כל העבירות הנגזרות מהאירוע: סמים, זנות, אלימות וכיו״ב, כל זאת על מנת לשמור על שלומו ובטחונו של הציבור ולהבטיח את הטיפול בתופעות המטרידות את האזרח מידי יום.

בשנים האחרונות פועלת העירייה כנגד בעלי נכסים העושים שימוש מלונאי בנכסיהם לרבות וילות עסקיות המהוות מטרד ומפרות את השקט בשכונות. במסגרת זו הוגשו על ידי הלשכה המשפטית בעירייה, עשרות כתבי אישום כנגד בעלי נכסים אלו וכיום ישנם 43 צווים שיפוטיים ו-9 הליכים תלויים ועומדים. לא מיותר לציין, כי השכרת נכס (וילה/דירה) למטרת נופש בשכירות על בסיס יומי שלא לצורכי מגורים מהווה על פי חוק התכנון והבניה, עבירה פלילית בשל השימוש החורג הנעשה בנכס. כאמור פעולות האכיפה הינן בגין הקמות רעש ושימושים חורגים זאת בהתאם לחוקי עזר עירוניים וחוקי התכנון והבניה.

ואם זה לא מספיק, לצד פעולות האכיפה, מבצעת העירייה באמצעות השיטור העירוני גם פעולות מנע ופיקוח, כולל סיורים יזומים ואכיפה בהתאם. גובה הקנס בגין הקמת רעש הינו 350 ₪ ויכול להגיע לקנסות של מאות אלפי שקלים בהליך משפטי. באם מדובר בווילה עסקית או בדירה המופעלת למטרת עסק, מועבר במקביל תיק פיקוח ממינהל הנדסה ללשכה המשפטית בעירייה, הפועלת ככל וקיימת תשתית ראייתית, להוצאת צווי הפסקה שיפוטיים והגשת כתבי אישום.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן