news08.net/ads.txt

אילת: שומרים על האזרחים הוותיקים

“אזרחי העיר הוותיקים הם היסודות של העיר ויש לשמור עליהם מכל משמר.”

אילת מובילה פיילוט ייחודי לניטור תרחישים מסכני חיים בקרב אזרחים ותיקים הגרים בגפם. במסגרת הפיילוט, מותקנת בימים אלה מערכת ניטור בבתיהם של חמישה אזרחים ותיקים, שתעקוב אחר שגרת חייהם ותאתר תרחישים מסכנים חיים כמו נפילות, קשיי נשימה וכיו”ב.

שירות זה מצטרף למיזם “מים חיים” המאפשר מעקב אחר נתוני צריכת המים היומית. שתי המערכות עוקבות אחר השגרה של האזרח הוותיק ותפקידן לזהות התנהגות חריגה ולהתריע עליה בזמן אמת.

כחלק מטיפול שוטף באזרחי העיר הוותיקים בכלל וותיקים חסרי עורף משפחתי בפרט, ובעקבות אירועים מצערים בהם נמצאו אזרחים ותיקים החיים בגפם ללא רוח חיים, הנחה ראש העירייה – אלי לנקרי את הצוותים למצוא פתרונות מתקדמים, שיבטיחו שמירה על חיי האזרחים הוותיקים.

לטובת העניין חברו יחד האגף לשירותים חברתיים בעירייה ומרכז החדשנות Open, שמפעילה העירייה באמצעות האגף לפיתוח כלכלי ויזמות ובאמצעות קרן אילת לפיתוח חינוך ותרבות, תיישם העירייה מודל חדשני, מערכת ניטור שפיתחה חברת “אקוקר טכנולוגיות בע”מ” המאפשרת כאמור השגחה על האזרחים הוותיקים. הפיילוט נתמך על ידי תכנית הפיילוטים המשותפת של קרנות הביטוח הלאומי ורשות החדשנות.

בהתאם לפיילוט, תנטר המערכת כאמור את פעילות האזרחים הוותיקים, תלמד את שגרת חייהם, באופן השומר על פרטיותם ותאתר תרחישים שונים, אשר עלולים לסכן את חייהם, לרבות נפילות, קשיי נשימה, העדר פעילות ממושכת או פעילות החורגת מהשגרה. התרעות אלו  יועברו למוקד של חברת “יוסי אמבולנס”, על מנת לאפשר הזעקת טיפול רפואי במידת הצורך וכן התרעות שיוקפצו באפליקציה ייעודית שתותקן בטלפונים של קרובי האזרחים הוותיקים אשר הסכימו לקחת חלק בפיילוט ולשמש כתומכים במידת הצורך.

במסגרת הפיילוט חוברו כאמור חמישה אזרחים ותיקים ללא עלות. בין הראשונות להצטרף לפיילוט היא תושבת העיר, כרמלה אופיר, שהמערכת הותקנה בביתה והאפליקציה הותקנה אצל בני משפחה תומכת.

ראש העירייה, אלי לנקרי שעודד כאמור את המיזם אמר: “אזרחי העיר הוותיקים הם היסודות של העיר ויש לשמור עליהם מכל משמר. אילת גאה להוביל חדשנות ולקחת חלק בפיילוטים פורצי דרך שיכולים להציל ולשפר את חיי התושבים. נמשיך לפעול בכל דרך להשביח את חיי האזרחים הוותיקים ובעיקר לשמור עליהם”.

רפי זך, מנכ”ל “אקוקר טכנולוגיות בע”מ”: “העיר אילת הינה מקרה חשוב ומאתגר של ישוב מבודד (“אי מוניציפאלי”) שבו היכולת לטפל באזרחים ותיקים והנגשת טיפול מהיר עלול להיות מאתגר מאחר ולא ניתן להיעזר בשירותים מאזורים סמוכים. אקוקר, בשיתוף חברת “יוסי אמבולנס”, מציגים מודל חדשני המאפשר לתומכים לא מקצועיים מהקהילה לקחת חלק באקוסיסטם המאפשר השגחה על אזרחים ותיקים בעזרת טכנולוגיות מתקדמות”.

באילת ישנם כ – 370 אזרחים ותיקים חסרי עורף משפחתי המטופלים באגף לשירותים חברתיים בעירייה. לצד קשר שוטף עם העובדים הסוציאליים, מציע האגף מגוון שירותים ומענים תומכים, ביניהם: קהילה תומכת – שירות המעניק מגוון שירותים בקהילה כמו לחצן מצוקה, שירותים רפואיים, פעילות חברתית ושירותי תיקונים באמצעות אב בית. השירות מותנה בהסכמת הוותיק. חיישני נפילה – מיזם משותף עם “יד שרה” הכולל חיבור לחיישני נפילה המאפשרים זיהוי נפילה בביתו של הוותיק. תעסוקה ניידת למרותקי בית והמיזם המשותף לתאגיד “עין נטפים” – פרויקט “מים חיים” המיועד לבודדים חסרי עורף משפחתי המתגוררים בגפם ונתנו הסכמתם למיזם. השירות מאפשר מעקב אחר נתוני צריכת המים היומית. במקרה שאין צריכה או שצריכת המים נמוכה מהרגיל, מועברת התרעה לאגף לשירותים חברתיים.

בנוסף מפעיל האגף מיזמים משותפים עם החוג לעבודה סוציאלית בקמפוס אילת של אוניברסיטת בן גוריון, במסגרתו משתלבים הסטודנטים בפעילות עם האזרחים הוותיקים הבודדים. שיתוף פעולה נוסף מתקיים עם בנות השירות הלאומי במסגת פרויקט “והדרת” במסגרתו מתקיים קשר שבועי עם האזרחים הוותיקים. לצד אלה מתקיימות מחוות ושיתופי פעולה עם מחלקת ההתנדבות בעירייה, עם המתנ”סים הקהילתיים ועם בני הנוער מתנועות וארגוני הנוער השונים.

◼️ לקבוצת חדשות אילת והערבה בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

בתמונה תושבת העיר כרמלה אופיר שהצטרפה לפיילוט.

צילום: תמונה ראשית: Pixabay | בגוף הכתבה: דוברות עיריית אילת

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן