news08.net/ads.txt

איפה אפשר לראות מדפסות תלת מימד

אם יש משהו שאפשר להגיד עליו שהוא המצאת המאה הרי אלה המדפסות התלת מימדיות. לא עוד דפים ודיו צבעוני אלא יצירה של מודלים תלת מימדיים עבור מגוון אינסופי של צרכים או דרישות. מה שהתחיל כתחום תעשייתי בלבד עבר לא מעט התאמות ושינויים די מהירים וכיום אפשר לראות מדפסות תלת מימדיות גם בעולמות המתנות והחפצים בהתאמה אישית. כל אחד כיום יכול להזמין הדפסה מהמימד הרביעי ולהפוך כל חפץ לאישי ומיוחד. מתנות, חפצי נוי וגם אביזרים שיש בהם שימוש יומיומי יכולים לעבור התאמה אישית ולהפוך לכאלה שמיד מקבלים גם ערך רגשי עמוד ומיוחד. כל מה שצריך זה לחכות בסבלנות להזדמנות שפשוט מחייבת להזמין הדפסה כזאת וכמובן שתוך כדי אפשר וכדאי ללמוד קצת על הטכנולוגיה הזאת כדי להבין למה היא כל כך מיוחדת ולמה הפכה למבוקשת.

איך פועלות המדפסות התלת מימדיות?

בדומה למדפסות רגילות שהתוצרים שלהן הם דפי נייר שמונח עליהם דיו בעיצובים כאלה ואחרים, כך גם הדפסת תלת מימד יוצרת תוצרים, רק שאלה תוצרים תלת מימדיים ולא דו מימדיים. אם למשל מדפיסים עם המדפסת על גבי מנורה או חפץ אחר – אפשר ליצור חפץ מותאם אישית ובעצם לייצר כל תוצר שרוצים. במדפסות מתוחכמות ומתקדמות מאד, הן מושכות חוטי פולימר דקיקים שהם גמישים ונוחים לעיצוב ומניחות אותם, פיסה אחרי פיסה, בדיוק רב אחת על השנייה. כך אט אט מתקבל תוצר תלת מימדי שייראה בדיוק כפי שעיצבו אותו ותכננו אותו בתוכנות העיצוב הממוחשבות. אדריכלים ומעצבי פנים יכולים להדפיס מודלים זעירים שיתאימו לסימולציות או דגמים מוקטנים, עובדי חברת סטארט אפ רפואי יוכלו להדפיס אביזרים רפואיים שהם רוצים לבדוק האם יתאימו לשימוש באופן רוחבי בקרב מטופלים וכמובן שילדים שיש להם מדפסת תלת מימדית יוכלו להתנסות בטכנולוגיה חדישה של עיצוב מודל תלת מימדי דרך תפיסת המרחב הנכונה והדפסה שלו הלכה למעשה בדיוק על פי העיצוב.

בין תעשייה לבין שימוש ביתי

כיום יש הרבה מה לעשות עם מדפסות תלת מימדיות ולכן אפשר לראות אותן אצל מגוון רחב של משתמשים ולקוחות. הן נפוצות בעולמות הסטארט אפ וההיי טק וכאמור – גם ילדים מאד נהנים ממשחק שהם יכולים ללמוד דרכו לא מעט. כל חידוש שמגיע ויש לו נגיעה לכמה מתחומי החיים יכול להיות כזה שעם הזמן גם ילך ויתפתח וגם ייתן את המענה הדרוש שהמשתמשים ירגישו שחסר להם. יש הרבה איך ומה ללמוד בעזרת הדפסה של מודלים תלת מימדיים מוקטנים ומכאן שיש עדיין הרבה מאד לאן לשאוף ואיך להמשיך ולשתף את ההדפסות התלת מימדיות בתחומים או פעולות נוספים בכל תחומי החיים.

צילום: FREEPIK

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן