news08.net/ads.txt

איתי לוי בפנייה לראש הממשלה: “הגענו למצב של סכנה קיומית של ממש”

הזמר איתי לוי, שיגר הערב (חמישי) מכתב פתוח לראש הממשלה  ובו הוא מפציר בו לפעול למען חזרתו המיידית אך המבוקרת של עולם התרבות והמוזיקה: “מדובר בצורך חיוני ובסיסי של כל חברה תרבותית”, ציין לוי במכתב. 

“הריני לחזק את ידכם בימים טרופים אלה”, הוסיף במכתב בו פנה גם לשרי הבריאות, התרבות האוצר והפרויקטור רוני גמזו. “כולי תקווה וציפייה כי תפעלו בדחיפות שיא על מנת להשיב ולהחזיר לפעילות מלאה את עולם התרבות והמוזיקה בישראל”.

כידוע, מאז התפרצות הנגיף, עולם התרבות, שמורכב ברובו מעובדים עצמאיים, מתקשה לשרוד כמו רבות מהתעשיות האחרות בישראל, ויחד עם עולם התיירות הוא גם יהיה האחרון לחזור לעבודה מלאה מכיוון שהוא מתבסס על התקהלויות, שכידוע נחשבות לטאבו בתקופה הנוכחית – אך נראה שגם לעניין הזה ללוי יש פיתרון.

לטענת הזמר ישנן כמה חברות ומדינות שמחזיקות “בבדיקות מהירות לגילוי הנגיף שמאפשרות פעילות יומיומית שוטפת, תקינה ובטוחה”, ומדינת ישראל צריכה להשתמש בטכנולוגיות הקיימות בשוק על מנת לאפשר פתיחה מהירה אך מבוקרת של עולם התרבות והמוזיקה בארץ.

עוד כתב לוי במכתבו: “בוב מארלי כתב: ‘דבר טוב אחד לגבי מוזיקה: כשהיא מכה בך, אתה לא יודע כאב'”, וסיכם ש”פתיחת עולם התרבות והמוזיקה תהווה בראש ובראשונה מזור ורפואה לנפשות רבות שמשוועות לקצת שמחת חיים והתרגשות בתקופה הקשה והמורכבת הזו”.

חשוב לציין כי מאז התפרצות הנגיף, לא מעט אמנים הפרו את ההנחיות כל אחד בדרכו, כולל איתי לוי, ובראיון שהעניק בעבר לגדעון אוקו, שביקש את תגובתו על הביקורת על כך שבמהלך צילומי אחד הקליפים שלו הופרו ההנחיות, ענה האחרון: “זה לא מפריע לנו, אני מקווה שכל המצקצקים בלשונם יקנו כרטיסים להופעות בקיסריה ויבואו לעשות כפיים”. כך או כך, כולנו תקווה שעולם התרבות יחזור לפעול במהרה, תחת ההנחיות בוצורה מבוקרת לטובת כלל אזרחי ישראל.

הראשון להשיב היה שר התרבות והספורט, ח”כ חילי טרופר, שפרסם הערב הודעה מטעמו: “שוחחתי לפני זמן קצר עם הזמר והיוצר איתי לוי, בעקבות פנייתו אליי. שיתפתי את איתי במאבק שאני מקיים כדי לפתוח את עולם התרבות בצורה בטוחה וכך שלא תסכן את כלל הציבור. איתי הביע דאגה עמוקה לעובדי הבמה ולמצבם ושיתף בקושי הגדול בימים אלו. קבענו שניפגש ויחד עם צוות המשרד נבחן את פנייתו של איתי והאפשרות לקדם אותה. אנחנו לא משאירים את התרבות מאחור ונעשה הכל כדי שעולם התרבות יחזור במהירות ובזהירות”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן