news08.net/ads.txt

אלי לנקרי: “שימור זיכרון השואה הוא משימה כבדת משקל בהנחלת אירועי העבר לדורות הבאים והיא מוטלת על דור ההמשך”

 

מאות רבות מתושבי אילת, השתתפו בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה וחיבקו באהבה את שורדי השואה. לבאי הטקס חולקה מדבקת נרקיס צהוב, אותה ענדו לאות גבורת היהודים. בסיום הטקס, נשזרו עשרות חמניות על ידי שורדי השואה ובני נוער מתיכון “רבין” וביחד, השלימו מגן דוד צהוב על מסגרת תיל עטורה פרחים לבנים. גם ראש העירייה אלי לנקרי, שזר פרח ביחד עם אבנר כרם, שורד שואה ומנהל מועדון מנש”ב לניצולי שואה באילת. 

טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשפ״ב הופק השנה על ידי תלמידי ומוריי בית ספר התיכון ע״ש ״רבין״, בהשתתפות תושבי העיר – שורדי השואה, מפקדי כוחות הביטחון, חברי מועצת העיר, תושבים ובני נוער מתנועת הנוער, שצעדו במצעד הגבורה ביחד עם שורדי השואה ונכנסו ביחד איתם לרחבת הטקס. לצד קטעי קריאה ושירה של תלמידי ומוריי תיכון רבין, שרו גם להקת ״רוח דרומית״. תפילת אל מלא רחמים הקריא אהרון אקרמן מנהל הגרעין התורני ״אל עמי״. את נר הזיכרון הדליקה ניצולת השואה תושבת העיר, רחל כהן. את אמירת יזכור הקריא ד”ר דרורי גניאל ואת תפילת הקדיש הקריא ניצול השואה, אבנר כרם.

בנאומו, פנה ראש העירייה – אלי לנקרי לתושבי אילת, שורדי השואה שהצליחו לשרוד את האימה והרוע, להגיע לארץ ישראל ולקחת חלק בתקומתה. ״יקירינו, היום אנו מביטים בכם בהשתאות ומודים לכם על החוסן, הנחישות ועל תעצומות הנפש, אשר אפשרו לכם לצאת מהתופת אל תקומה וחיים חדשים. המורשת המפוארת שהנחלתם לנו מלווה את כולנו בכל שנות קיומה של המדינה, והיא מהווה עבורנו מגדלור של תקווה וגאווה״. עוד אמר: ״שימור זיכרון השואה היא משימה כבדת משקל בהנחלת אירועי העבר לדורות הבאים, והיא מוטלת על דור ההמשך, על בני הנוער שלנו, הצועדים שנה אחר שנה במצעד החיים לפולין. אותם נערות ונערים יהפכו להיות העדים הבאים, אשר יספרו לעולם על האסון שלנו, ינציחו את מורשתכם ויעמיקו את זיכרון השואה והגבורה״. עוד בנאומו התייחס ראש העירייה למלחמה שחווים אזרחי אוקראינה על אדמתם. ״כאומה נרדפת, אשר חוותה אירוע היסטורי וחסר תקדים באכזריותו, איננו יכולים להתעלם מהאירועים המתחוללים לא הרחק מאתנו. הלב של כולנו איתם, אנו מחבקים אותם ומסייעים להם ככל הניתן״. את נאומו סיכם ראש העירייה בתפילה לנשמות הנרצחים, ובבניין העתיד, הביטחון והשלום של מדינתנו.

הטקס הסתיים כאמור במחווה מרגשת במסגרתה שזרו שורדי השואה ביחד עם תלמידי כיתות י”ב בתיכון רבין, חמניות צהובות שיצרו ביחד מגן דוד צהוב. היוזמה התקיימה כחלק מפרויקט שמקיים בית הספר בשנתיים האחרונות, במסגרתו מורים ותלמידים פוקדים קבוע את בתי השורדים, מקשיבים, שומעים, מלווים, מתעדים ובעיקר נמצאים שם עבורם. בימים האחרונים כחלק מהפרויקט הגיעו השורדים לבית הספר וביחד עם תלמידי כיתות י״ב יצרו ושזרו פרחים לבנים מנייר על מסגרת תיל. את המיזם ליוו אמנים מעמותת ״סוף סוף״. בתום הטקס, הוזמן הציבור לתערוכת “יוצרים זיכרון” במתנ”ס בית רובין, אותה יצרו בני נוער ממרכז הנוער מנ”ש ופל”א, בשיתוף עמותת האמנים “סוף סוף” ושורדי השואה. עוד לאחר הטקס והתערוכה, נפגשו בני הנוער לסיפור עדות עם תושב העיר, שורד השואה אבנר כרם.

 

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן