news08.net/ads.txt

כעשרת אלפים ליוו את הרב קוק למנוחות; ראש העיר ספד: “השמש חשכה עלינו היום, וגם השמיים קדרו” | צפו בלוויה

למעלה משעה וחצי ארכה לוויתו של הרב הגדול שמחה הכהן קוק, רבה הראשי של רחובות. כעשרת אלפים ליוו אותו בדרכו האחרונה בהם ראש עירית רחובות רחמים מלול, ממלא מקומו זהר בלום, סגניו עו”ד יניב מרקוביץ’ ואמיתי כהן, חברי מועצה ועוד.

ראש עירית רחובות רחמים מלול היה בין המספידים. בעיניים דומעות אמר מלול: “העיר רחובות אבלה. השמש חשכה עלינו היום, וגם השמיים קדרו.. עוד אבל כבד דווקא בין פסח לעצרת נוסף לימי האבל שעברנו ועוברים בתקופה הזאת. כבוד הרב ישב בגאון בכבוד ובהדר על כס הרבנות של העיר. הוא היה אהוב ואהוד על כל תושבי העיר ללא הבדלי דעות, וללא הבדלי עדות כל חוגי האוכלוסיה כיבדו והעריצו את אישיותו המיוחדת וגם הרב השיב להם כבוד ואהבה. הוא הגיע – כבוד הרב – כמעט לכל השמחות אליהם הוזמן גם לימי האבל לכל תושב שהוא הכיר והוא שימח אותם בשעת שמחה, עודד אותם בשעת צער ברך וגם ניחם והכל אהבו אותו”.


עו”ד יניב מרקוביץ’ סגן ראש העיר, אמר לחדשות 08: “את הרב הכרתי אישית כשנבחרתי בקדנציה הראשונה לעירייה עם רשימת הצעירים שהובלתי. הרב צלצל אלי ואמר לי שישמח להכיר אותי ולדעת מי הבחור הצעיר שנכנס לעירייה. הלכתי לדירתו ברחוב שמעוני ושיחת ההכרות הפכה למפגש ארוך ומרתק שכלל שיחת עומק על יחסי חילונים דתיים ואיך אנחנו כנבחרי ציבור יכולים לחבר לבין אנשים עם תפיסות עולם שונות. מאז אותו מפגש ועד שהרב יצא לנבצרות זכיתי לקדם איתו את תפיסת העולם הזאת. ביום הזה אני מאחל לעצמנו שגם עכשיו נצליח למצוא תמיד את המחבר והמקשר ולא את השונה והמפלג. יהי זכרו ברוך”.

הגר”ש קוק בן ה-92 נולד בי”ז באב ה’תר”צ, 11 באוגוסט 1930. בימים האחרונים אושפז כשהוא במצב קשה בבית החולים שערי צדק בירושלים. בשנים האחרונות סבל מחולשה, ואף עבר להתגורר בשכונת הר נוף בירושלים, בסמוך לבנו, מנהל הסמינר, הגאון רבי בן ציון קוק. לפני כעשרה ימים סבל מקשיי נשימה ובבדיקה שנערכה לו בבית החולים הוברר כי הוא סובל מדלקת ריאות חריפה. מצבו הורע וחלה החמרה במצבו הרפואי עד היום, עת נתן נשמתו לבורא.

מחלקת מורשת ישראל בעיריית רחובות העבירה בשידור ישיר את הלוויית הרב קוק זצ״ל. צפו בשידור:

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן