news08.net/ads.txt

אלפי דגים מתו בפלמחים, החשד: ביוב זרם לים מרחובות

האם תקלה בתחנת השאיבה של רחובות גרמה להזרמת ביוב לנחל שורק ולתמותת דגים נרחבת? הפעיל הסביבתי ברק דוד, תושב גדרה, זיהה יחד עם פקחים של רשות שמורות הטבע כי בחוף פלמחים אלפי דגים מתים בעקבות הזיהום שזרם לים. תאגיד המים של עיריית רחובות, “הבאר השלישית”: “מכון טיהור השפכים של בית שמש וירושלים הזרימו ביוב לכיוון נחל שורק וזוהי הסיבה המרכזית לפגיעה במי הנחל והים”.

“אני שוחה בכל יום בים. אני כמעט גר שם”, סיפר תושב גדרה והפעיל הסביבתי ברק דוד ביום רביעי, לאחר תקלה שאירעה בתחילת השבוע בתחנת שאיבה של רחובות אשר גרמה להזרמת הביוב לנחל שורק ולתמותת דגים. “הפקחים של רשות שמורות הטבע גילו את הזיהום, כתוצאה מפיצוץ צינור במתקן שאיבה. האירוע לא דווח למשרד להגנת הסביבה או לאף אחד אחר. יכולנו להריח סירחון נוראי. מדובר היה פשוט בביוב. הבוקר גילינו את כל הדגים המתים. מדובר בזיהום חריף. לדעתי היה פה מחדל שרק כעת אנחנו מגלים אותו. אנחנו מיואשים ברמה היסטרית. לפני שבועיים חגגנו את השמירה על הים ועכשיו אנחנו מתעוררים לדבר כזה. זו סטירת לחי מצלצלת. זה חוף שאנחנו שוחים בו כל יום. הים הוא אחד ממשאבי הטבע היחידים שנותרו לנו. ומה שיותר מכעיס הוא שאף אחד לא לוקח אחריות על האירוע הזה. זה מקומם ומכעיס”.

מתאגיד המים של רחובות, “הבאר השלישית” נמסר בתגובה כי “מבדיקה שערכנו מתברר כי מכון טיהור השפכים של בית שמש וירושלים הזרימו ביוב לכיוון נחל שורק וזוהי הסיבה המרכזית לפגיעה במי הנחל והים. התקלה ממכון טיהור השפכים של רחובות הייתה זניחה וטופלה בתוך רבע שעה, ולאחריה בוצע טיפול בשפכים, הכולל ניקוי וריסוס. אנו ממליצים להמתין לסיום הבדיקה המקיפה של המשרד להגנת הסביבה”.

 

(צילומים: ברק דוד)

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן