אמה של נעמה יששכר – תושבת רחובות השוהה בכלא הרוסי – פגשה את פוטין, שהבטיח: “הכל יהיה בסדר”

היום (חמישי) נפגשו בני הזוג נתניהו עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין ואמה של נעמה יששכר  תושבת רחובות המוחזקת בשבי הרוסי, יפה יששכר ובמהלכה הבטיח פוטין: “ברור לי שנעמה יששכר באה ממשפחה טובה, הכל יהיה בסדר”.

לדברי האם: “פוטין מקסים, לא ציפיתי לפגוש נשיא מעצמה כזו גדולה ולפגוש אדם כמוני, הוא היה מדהים דיברנו ממש קרוב והוא הבטיח שהוא יחזיר לי את הילדה הביתה ואני נאחזת במשפט שהוא אמר. הוא לא נתן תאריך אבל יש פרוצדורות. אני חוזרת למוסקבה מחר ועורך הדין בדרך לנעמה. אני מודה לראש הממשלה ולרעייתו ולכל מי שפעל. יצאתי מחויכת, הוא אמר לי אני מחזיר לך את הילדה הביתה”.

בתוך כך, נציבת זכויות האדם של האו”ם ברוסיה טטיאנה מוסקלקובה ביקרה את נעמה בכלא הרוסי, ובחנה האם מכבדים את משטר התזונה הראוי ואת תנאי השפה, תנאי המעצר והצורך בטיפולים רפואיים.

אמש נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, במעון רה”מ בירושלים. “אני רוצה לקבל בברכה את ידידנו הגדול נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. שרה ואני שמחים לארח אותך שוב בביתנו כאן בירושלים, ולהודות לך על הקשר האמיץ בין רוסיה וישראל שמשרת את העמים שלנו, את המדינות שלנו ואת השלום והיציבות באזור. ברוך בואך לירושלים”, אמר נתניהו.

נשיא רוסיה אמר: “אני רוצה להודות לכם על ההזמנה להגיע. אנחנו עובדים באופן סדיר ביחד עם כבוד ראש הממשלה. הייתה לנו מסקנה מזמן להגיע לפה לביקור בישראל. אני בטוח שזה יסייע לקדם את היחסים הבילטרליים שלנו, וכמובן היום אנחנו מזכירים את הקורבנות של השואה. אני רוצה להודות עוד פעם לכבוד רה”מ וגם לרעייתו על ההזמנה לבקר בישראל”.

(צילום: עמוס בן גרשום / לע”מ)

ב-12 באפריל 2019 נעצרה יששכר בעת ששהתה בטיסת מעבר בשדה התעופה במוסקבה, כחלק מחזרתה מהודו לישראל. יששכר הודתה בהחזקת סם לשימוש עצמי, אם כי מאוחר יותר בערעורה, כפרה בהודאה זו, וטענה שזו נבעה מחוסר הבנה של השפה, ושהסם שהתגלה היה בתיק שאינו שלה. כמו כן טענה שייתכן שהודאתה זויפה.

לאחר שנעצרה במוסקבה, הואשמה בתחילה על החזקת קנאביס, עבירה הכרוכה בקנס וחודש מעצר, אך סעיף האישום שונה לאחר מכן להברחת סמים, עבירה חמורה שעונשה עד 10 שנות מאסר. במשך כחצי שנה הוחזקה בבית כלא המרוחק כ-80 ק”מ ממוסקבה. באוקטובר 2019 נידונה על ידי בית המשפט ברוסיה לשבע וחצי שנות מאסר בגין הברחת 9.5 גרם חשיש. יששכר ערערה על גזר דינה, אך בדיון שנערך ב-19 בדצמבר 2019 נדחה ערעורה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן