news08.net/ads.txt

אמונות מגבילות | הטור של טלי ווינברג

טלי ווינברג

אומרים שמי שמאמין לא מפחד. שאמונה מחזקת אותנו, מאפשרת לנו נגישות למקורות כוח – פנימיים. משהו בהבנה שלכל ‘חוק’ יש הסבר לכאורה מקדמת אותנו בחיים. בנוסף כשאדם שייך לקהילה של מאמינים יש לנו גם מקור כוח חיצוני משמעותי. ומה קורה כשמתייחסים לאמונה עצמית? לא רק בהקשר הדתי והרוחני? האם האמונות שלי מחזקות אותי או מחלישות אותי? לא מתייחסת למה שכתוב אלא למילים, למחשבות שהם אצלי בתוך הראש, נקרא לזה התפיסה שלי – המציאות של חיי.

אז בטח כבר הבנתם – יש גם אמונות מגבילות, מאוד. אמונות שלא מקדמות אותנו וניתן לומר שלעתים הן גם הרסניות. בתחום של ההתפתחות המנטאלית ובעיקר בNLP  מדברים על שינוי אמונות. היום כבר יודעים בוודאות שהאמונות שלנו משפיעות באופן ישיר על מציאות חיינו ועל איכות חיינו. האמונות האלה שהמקור שלהן  ב מ ח ש ב ה שלנו נוצרו בהשפעת הסביבה, משהו ששמענו, טראומה, חוויה, תוצאה כלשהי מאירוע כלשהו. הדבר שבו אנו מאמינים נתפס כמציאות. אנחנו לא שואלים את עצמנו שאלה כמו האם זו האמת, משום שברגע שיצרנו / נוצרה האמונה הזו, אנחנו מצדיקים אותה כל הזמן.

כשאנחנו ממשיכים לחשוב שוב ושוב על אותן אמונות הן הופכות להרגל. אפשר לומר שאנחנו מייצרים מחשבה דומיננטית שמובילה לרגש דומיננטי. ככל שאנו חווים את הרגש הזה שוב ושוב (גם אם זו רק המחשבה שלנו בלי קשר למציאות) הוא יהפוך למוקד עלייה לרגל, תמיד נגיע אליו גם אם נשנה במעט את המסלול. כשהמוח מתרגל זה כמו התמכרות, הוא זקוק לאותו רגש שהורגל אליו. זה נשמע מופרך, אבל עד שלא ממש  מזהים במסדר זיהוי חושפני את האמונה המגבילה שלנו ומחליפים אותה באמונה שמשרתת אותנו, המסלול במוח לא משתנה. האמונות או מעכבות או מקדמות  ואם נתקלתם במבוי סתום בחייכם זה הרגע לעצור ולשאול את עצמכם – אילו אמונות מנהלות את חייכם ומקובעות אצלכם במוח?

הטענה היא שאין דבר כזה הרס עצמי או התנהגות עם כוונה שלילית – לכל התנהגות גם אם אנחנו לא ממש אוהבים אותה יש כוונה חיובית עליונה. כל אחד מאיתנו עושה דברים מתוך אמונה שהדרך שלו תוביל אותו למקום טוב או שתגן עליו בכדי שלא יגיע למקום רע.

המוח שלנו והרגשות שלנו לא מצטיינים ברציונליות. אם יש לי אמונה מסויימת (מעכבת) על נושא מסוים כמו: כסף, זוגיות וכיוצא בזה, אני אתרחק ממנו גם אם אני יודעת שאני רוצה אותו. רוב בני האדם לא מעוניינים להרוס לעצמם במזיד את אושרם, א ב ל ברמה מסויימת ולא מודעת אמונות מעכבות לגבי נושא מסוים גורמות לנו לחוש למשל כאב  כשאנו מקשרים בין הנושא למציאות חיינו.

שימו לב … אמונה שמעכבת אותי כאמור גם מועילה לי. רוצה לומר שומרת עליי או רק נותנת לי תחושה טובה. מתאמנת רווקה שלי שכל הזמן חוזרת על המשפט “כל הגברים הטובים נשואים” בעצם משמיעה בקול רם את האמונה שלה… אז איך היא מגנה עליה אתם שואלים? היא משאירה אותה באיזור הנוחות שלה. לדחיינות שנוצרה בחיפוש אחר הבעל המבוקש יש הסבר. חבל להתאמץ. היא נותרה רווקה כי אין גבר טוב שהוא רווק… לא נותר עבורה.

ממליצה לכולכם להחליף תמיד אמונה מגבילה באמונה מקדמת. תזכרו שהמציאות של חיינו היא זו שאנו הגדרנו באמצעות האמונות שלנו. תמיד תחשבו איך אתם מעדיפים לחיות את חייכם ומה אתם מעדיפים לחוות. תשתמשו תמיד בהצהרות חיוביות. מאז תחילת התהליך האישי שלי אני מקפידה לומר לעצמי על בסיס קבוע: ” אני יודעת שאני ראויה לכל הטוב שעוטף אותי ואני יודעת שמגיע לי להצליח … וכו'”.

אם עדיין לא שמעתם על המילה אוטוסוגסטיה… ברוכים הבאים לעולם שלי. מדובר בשכנוע עצמי באמצעות חזרתיות. תנסו להיזכר במשפטים ששמעתם בילדות ללא הרף ותשאלו את עצמכם היכן פוגשים אתכם המשפטים הללו כיום. מתאמנים רבים זוכרים ש”בשביל כסף צריך לעבוד קשה מאוד”…. איך פועלים אנשים שזו האמונה שלהם על כסף לעומת אנשים שמאמינים ש”כסף נדבק אליהם בכל זמן ובכל מקום” ?

אז ממליצה לחזור על דברים שמקדמים אתכם ולהאמין בעצמכם. תיפרדו מאמונות מגבילת ותזכרו שרוב האמונות המגבילות סובבות סביב שלוש תחושות: חוסר תקווה, חוסר אונים וחוסר ערך.

אז תדעו שתמיד תוכלו להצליח, שגם אתם יכולים להצליח – ושאתם חלק מקהילת המצליחנים.

לאמונה יש כוח. למחשבות שלכם יש עוד הרבה יותר כוח.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן