news08.net/ads.txt

אמיר ירון: “אישור חוק העזר העירוני לשיפוץ חזיתות בנינים מהווה שלב נוסף וחשוב בהתחדשות העירונית”

אמיר ירון 2

תם ונשלם: לאחר שהיועצת המשפטית של העירייה הודיעה כי לא ניתן לפתוח בהליך פרויקט שיפוץ החזיתות מאחר ו
חוק העזר אינו מסמיך את העירייה לתת הלוואות לטובת שיפוץ חזיתות בניינים – הותאם החוק ואושר בישיבת המועצה האחרונה, בה נכח אמיר ירון, יזם הרעיון בחופשה בארה”ב. עם זאת, הוא ביקש מראש העיר, רחמים מלול לאשר בקרב חברי המועצה את הסוגיה עליה דנים כבר שנה וחצי – וההצעה אושרה פה אחד, משמע: לאחר החגים התכנית תצא לדרך.

“אישור חוק העזר העירוני לשיפוץ חזיתות בנינים שאושר בישיבת מועצת העיר האחרונה מהווה שלב נוסף וחשוב בהתחדשות העירונית”, את הדברים הללו אמר חבר מועצת עיריית רחובות אמיר ירון, מחזיק תיק התחדשות עירונית, תמ”א 38 ופינוי בינוי, שהתייחס לאישור הסופי שניתן לשיפור החזיתות בעיר, כאשר שהה בארה”ב, זאת לאחר שנדרש לשנות את חוק העזר העירוני  – עכשיו הוא מתפנה לפרויקט.

ישיבת מועצה (ארכיון)

הנושא עלה לפני כשנה וחצי לאחר פניה ב”קו החם עם ראש העיר” אליו צילצל אחד התושבים שסיפר כי הוא לא עומד בקריטריונים של תמ”א 38 או פינוי בינוי אך עדיין חזית הבניין בה הוא מתגורר דורשת שיפוץ ולפיכך הוא מעוניין לשמוע פיתרון בסוגיה. לאחר שרחמים מלול, המנכ”ל דורון מילברג ואמיר ירון דנו בנושא הוחלט להקציב תב”ר בסך של כחצי מיליון שקלים – אלא שאז נתקל ירון בקשיים במועצת העיר. חבר המועצה אבי קינד, למשל, טען כי אם לעירייה יש כסף לשיפוץ חזיתות כדאי שהיא תשקיע זאת בעניינים אחרים, חשובים יותר. ההצעה לא אושרה.

הנושא עלה שוב ושוב ולפני כשלושה חודשים ולאחר דיונים רבים בנושא הצליח חבר המועצה ירון להעביר את התקציב המיוחד עבור שיפוץ חזיתות בבניינים ברחבי העיר הזקוקים למיגון – אולם אז, כאשר כבר רצו לפרסם את המהלך, נתקל בבעיה אחרת כאשר היועצת המשפטית של העיריה, מיכל דגן הודיעה שהעירייה מנועה מלעשות כן מפני שחוק העזר לא מסמיך אותה להעניק את ההלוואות הללו לטובת שיפוץ חזיתות בניינים.

היועצת המשפטית, מיכל דגן (משמאל)

“זה היה התב”ר שלקח הכי הרבה זמן להעביר אותו אותו מאז שאני זוכר את עצמי בעירייה. לא הייתה לנו ברירה אלא היינו צריכים להתאים את חוק העזר העירוני שהיה חוק מיושן, לפני עשרות שנים לרצון שלנו כרגע לעזור לתושבים לקדם את הנושא של שיפוץ חזיתות בניינים ולכן נדרשנו לחוק העזר העירוני – עכשיו נתחיל את הפיילוט. בדרך פנו לא מעט אנשים שגילו התעניינות, מבניינים ישנים ובאמת אנחנו רוצים לעשות מתיחת פנים ולתת קצת יותר חדשנות גם לפנים החיצוניות של רחובות ומניסיון שיש בערים אחרות זה הולך יפה ואנחנו עכשיו נעשה אותו. זה פאן אחר של התחדשות עירונית”.

התהליך יחל לאחר החגים כאשר העירייה תפרסם הודעה לציבור עם הקריטריונים שיוחלט עליהם מראש, יפנו אנשים ונקבע על בסיס הקריטריונים איפה מתחילים עם זה, כמובן יחד עם האגודה לתרבות הדיור שיעמידו אנשי מקצוע ללא עלות כדי לעודד ועדי בתים להיכנס לפרויקט שיפוץ חזיתות הבניינים שלהם. ברחובות יש מבנים רבים הזקוקים לשיפוץ ולמתיחת פנים ולכן זה לא מפתיע שתושבים רבים גילו התעניינות רבה בפרויקט. במהלך התקופה הקרובה ייקבעו הקריטריונים לשיפוץ מבנים ברחבי העיר ביחד עם האגודה לתרבות הדיור ולאחר מכן ייחל פיילוט של שיפוץ מספר מבנים”.

ראש העיר רחמים מלול והמנכ”ל דורון מילברג

לסיכום אמר אמיר ירון: “אני מבקש להודות לראש העירייה רחמים מלול ולמנכ”ל העירייה דורון מילברג, שפעלו וקידמו את הפרויקט לאורך תקופה ארוכה וכן לחברי מועצת העירייה שאישרו את חוק העזר פה אחד. לא הייתי בישיבה האחרונה כיוון שהייתי בחו”ל אבל סיכמתי עם רחמים (מלול) שבישיבת המועצה הוא מאשר את זה, הוא עמד במילה שלו ולכן אני מאוד מפרגן לרחמים ולמנכ”ל וגם לחברי מועצת העיר כי אבי קינד למשל התנגד אבל הבין שזה נושא חשוב וגם הוא הצביע בעד ואני מפרגן לו גם כן”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן