news08.net/ads.txt

ארגון ‘בטרם’ לבטיחות ילדים מזהיר: סיכון גבוה לשכחת ילדים ברכב

ילד באוטובוס

בימים הקרובים צפוי גל חום כבד במיוחד לפקוד את ישראל. בין הסכנות הצפויות בגל החום, מזהירים בארגון בטרם את ההורים משכחת ילדים ברכב. לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מאז שנת 2010 נשכחו או ננעלו ברכב 881 ילדים. 34 מהמקרים הסתיימו במות הילד.

 

אורלי סילבינגר, מנכ”לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: “גל החום השבוע עלול לעלות לנו במחיר דמים של שכחת ילדים ברכב. אנחנו רואים עלייה מדאיגה במקרי שכחת הילדים ברכב בתקופת הקורונה. מחקרים מראים שסטרס ושינוי שגרה מעלים את הסיכון לשכחת ברכב ואלו בדיוק המאפיינים של תקופה זו. אם נוסיף לכך את העובדה שבימי שרב הטמפרטורה ברכב עלולה להגיע ל-70 מעלות במהירות, הרי שמדובר במצב קטלני במיוחד עבור תינוקות וילדים צעירים שמערכת ויסות החום בגופם אינה מפותחת מספיק.

אנו מפצירים בהורים, אל תגידו ‘לי זה לא יקרה’ – אמצו הרגל מציל חיים. פתחו את הדלת האחורית בתום כל נסיעה, השאירו חפץ חיוני בספסל האחורי או התקשרו לבן או בת הזוג עם ההגעה ליעד. בצאתכם מהרכב ודאו שהרכב נעול למניעת כניסת ילדים ללא השגחה”.

בארגון בטרם גם מזכירים להורים להיזהר בעת שימוש בבריכות ביתיות, המהווה גם הן סכנה עבור ילדים. ילדים צעירים יכולים לטבוע גם בעומק של סנטימטרים בודדים. בשל מבנה גופם הם נוטים ליפול קדימה אל המים וברגע שהפה והאף שלהם מכוסים הם אינם יכולים להתריע שהם במצוקה, אינם יכולים לבכות, לצעוק או לקום עצמאית. בתוך 4-6 דקות מרגע הטביעה עלול להיגרם נזק מוחי בלתי הפיך ועד מוות.

אלו הנחיות ארגון ‘בטרם’ למניעת טביעה:

  1. לא משאירים ילדים מתחת לגיל 5 או שאינם יודעים לשחות ללא השגחה בסביבת מים
  2. כאשר יש יותר ממבוגר אחד קובעים בכל רגע מי המבוגר האחראי שתפקידו להשגיח על הילדים במרחק נגיעה וללא הסחת דעת
  3. בריכות קטנות יש לרוקן מיד בתום השימוש
  4. בריכות גדולות יש לגדר ולהתקין שער שננעל אוטומטית
  5. לימודי שחייה מצילים חיים

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן