news08.net/ads.txt

ארגון בטרם לבטיחות ילדים: “קיימת עלייה בהיפגעות ילדים במהלך חג החנוכה”

ארגון בטרם לבטיחות ילדים מתריע כי פעילויות חנוכה הכרוכות בהדלקת אש ובטיגון בשמן רותח ומגבירות את סכנת ההיפגעות מכוויות. בארגון בטרם מדגישים כי ניתן לצמצם את הסכנה באמצעות השגחה הורית ושמירה על הנחיות הבטיחות.

על פי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בחג חנוכה חלה עלייה של 5% במספר הפניות של ילדים למיון עקב היפגעות. בפניות למיון עקב כוויות חלה עליה משמעותית של 16% ביחס לשאר ימות השנה. כוויות עלולות להיגרם הן מהדלקת נרות ומשחק באש והן כתוצאה ממגע עם שמן רותח בעת טיגון. סכנה נוספת בחג, מפניה מתריעים בארגון בטרם, היא  חנק הנגרם מבליעת חפצים קטנים כמו סביבונים קטנים או מטבעות שניתנו כחלק ממנהג מעות חנוכה.  בנוסף, בשנים האחרונות נפוצים סביבונים מנגנים ומאירים. רובם פועלים על סוללות כפתור שעלולות להיבלע על ידי פעוטות. בארגון בטרם מזהירים כי בליעת סוללת כפתור עלולה לגרום לנזק מהיר בגוף הפעוט ולכן בכל מקרה של חשד לבליעת סוללה – יש למהר לקבלת טיפול רפואי.

אורלי סילבינגר, מנכ”לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: “לצערנו הנתונים הקשים מראים שעבור רבים מאתנו חנוכה הופך מחג האור לחג החושך, כאשר הילד נפגע במהלך החגיגה ומובהל לבית החולים. מנהגי החג האהובים כוללים הדלקת נרות וטיגון מאכלי החג כמו לביבות וסופגניות, אבל הם גם עלולים להפוך את שמחת החג לחוויה מסוכנת. חשוב להקפיד על הנחיות הבטיחות בסביבת אש ובמהלך הטיגון, וכן להיזהר מחפצים קטנים שעלולים לגרום לחנק”.

הנחיות בטיחות של ארגון בטרם לבטיחות ילדים:

מניעת שריפה

* ילדים עד גיל 9 לא מדליקים נרות לבד.

* בזמן הדלקת נרות יש לאסוף שיער ארוך.

* מרחיקים את החנוכייה מקצה השולחן או השיש.

* לא מניחים חנוכייה על מפה או ליד חפצים מתקלחים.

* לא משאירים נרות דולקים ללא השגחה.

* מרחיקים גפרורים ומצתים בתום השימוש.

* גלאי עשן מצילים חיים – הגלאי מתריע על השריפה בראשיתה ומאפשר זמן לכבות את השריפה, לקרוא לכוחות ההצלה ןלהתפנות במידת הצורך.

מניעת כוויות

* משתמשים רק בלהבות האחוריות לטיגון סופגניות ולביבות.

* בזמן הטיגון מפנים את ידיות הסיר לכיוון השיש.

* ילדים יכולים לעזור בהכנת מאכלי החג, אך לא בשלב הטיגון.

מניעת חנק

* מעות חנוכה – לא לפעוטות! מרחיקים מטבעות מסביבת ילדים מתחת לגיל 5.

* מרחיקים סביבונים קטנים מסביבת פעוטות

* סביבונים זוהרים, מסתובבים ומנגנים – במידה והם פועלים על סוללת כפתור, יש לוודא שהסוללה סגורה בברגים ואינה נגישה לפעוטות. במידה והתינוק בלע סוללה – יש למהר לבית החולים.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן