news08.net/ads.txt

ארגון המורים פותח בעיצומים | כל הפרטים

על רקע הקפאון בשיחות מול האוצר על הסכם קיבוצי ותנאי העבודה, ארגון המורים פותח בעיצומים

במכתב ששלח לשרת החינוך כתב יו״ר ארגון המורים, רן ארז: “לאור האמור הריני להודיעך כי בכוונת ארגון המורים לנקוט בצעדים ארגוניים, בשלב זה כאות אזהרה בלבד, מבלי לשבש באופן מלא את הלימודים. החל מיום 25.10.22 מורי החינוך העל יסודי המלמדים מכיתה י’ ועד לכיתה יב’ לא יבצעו כל פעילות או עבודה מתום יום הלימודים (תום השעה השמינית) ובכלל זה לא ישתתפו בכנסים/ישיבות/טיולים/פעילות בית ספרית או חוץ בית ספרית מחוץ ליום הלימודים הרגיל/השתלמויות עם מפמר”ים ועוד. כרגיל תכונן ועדת חריגים אשר תעסוק לגופו של עניין בכל פניה מכל בית ספר”.

להלן תוכן מכתבו המלא של רן ארז:

כידוע לך, בטרם פג תוקפו של הסכם עוז לתמורה ביום 28.2.22, פנה ארגון המורים למשרדי החינוך והאוצר בבקשה להתחיל לנהל מו”מ בניסיון להגיע להסכמות בדבר הסכם שכר חדש ולייתר את הצורך בסכסוכים ומאבקים. פניה זו לא זכתה לכל מענה ולאחריה פנה הארגון מספר נוסף של פעמים ללא הועיל. משמאמצי ארגון המורים לא הועילו, ביום 8.5.22 נאלץ ארגון המורים להכריז על סכסוך עבודה והודיע כי במידה שלא ינוהל עמו מו”מ להסכם קיבוצי חדש יאלץ שלא לפתוח את שנה”ל.

למרות האמור, מתוך אחריות לאומית, בחודש אוגוסט 2022 נעתר ארגון המורים לבקשתך לפתוח את שנה”ל כסדרה ללא הסכם קיבוצי בתוקף ואף ללא ראשית ראשיתו של מו”מ בנוגע לדרישות השכר שהצבנו עוד בתחילת השנה. למעלה מכך, הסכמנו לשתף עמך פעולה בדבר כינון הרפורמה להתחדשות הלמידה וקיצור שבוע הלימודים לחמישה ימים ולאחר שניהלנו מו”מ והגענו להסכמות בדבר הרפורמה, הן הועלו על הכתב ביום 28.8.22. אלא שלמרות כל האמור וחרף התנהלותו כאמור של ארגון המורים, אין ולא מתקיים כל מו”מ עם ארגון המורים בנוגע לדרישות השכר ועשרות אלפי מורי החינוך העל יסודי בישראל מועסקים ללא הסכם קיבוצי תקף המסדיר את שכרם.

חמורה מכך היא העובדה שגם דרישות ארגון המורים שהועלו  על הכתב מספר פעמים מתחילת השנה, אשר מילויין אינו כרוך בעלויות מכל סוג, זוכות להתעלמות רבתי וחרף קביעת ביה”ד הארצי לעבודה כי יש לקיים מו”מ יעיל ענייני ובתום לב עם ארגון המורים אף לא אחת מדרישות אלה לא זכו למענה ענייני ולו שטחי. בנוסף ואם לא די באמור, התחייבויותיו של משרד האוצר לארגון המורים בלשכתך ערב פתיחת שנה”ל הופרו אחת לאחת מספר ימים לאחר מכן ולמרות זאת, כאמור, עמד ארגון המורים בהתחייבויותיו ופתח את שנה”ל כסדרה. אלא שעד כאן.

הריני להודיעך שאין בכוונת ארגון המורים להוסיף ולשבת מנגד עת משרד האוצר פועל כחף מכל חובה קיבוצית למורי החינוך העל יסודי ואין בכוונתנו לנהוג כעני בפתח ולבקש פעם אחר פעם לנהל עמנו מו”מ ולשקוט עת מורי ישראל מועסקים מזה 8 חודשים(!) ללא הסכם שכר ולא תחילתו של מו”מ באף לא אחת מדרישות ארגון המורים שהועברו אליכם לפני חודשים רבים. בנוסף לאמור הריני להודיעך שהמפמ”רים פועלים בשטח בנוגע לרפורמה להתחדשות הלמידה כראות עיניהם, כאשר כל אחת ואחד פועל לפי שיקול דעתו ללא יד מכוונת. כל אחד  מפרש אחרת את הרפורמה, תוך זריית חוסר ודאות ואנדרלמוסיה בשטח, כאשר כבר בשלב זה ההסכם שבין ארגון המורים למשרד החינוך מיום 28.8.22 מופר ואינו מתבצע כלשונו.

לאור האמור הריני להודיעך כי בכוונת ארגון המורים לנקוט בצעדים ארגוניים, בשלב זה כאות אזהרה בלבד, מבלי לשבש באופן מלא את הלימודים. מדובר בכך שהחל מיום 25.10.22 מורי החינוך העל יסודי המלמדים מכיתה י’ ועד לכיתה יב’ לא יבצעו כל פעילות או עבודה מתום יום הלימודים (תום השעה השמינית) ובכלל זה לא ישתתפו בכנסים/ישיבות/טיולים/פעילות בית ספרית או חוץ בית ספרית מחוץ ליום הלימודים הרגיל/השתלמויות עם מפמר”ים ועוד. כרגיל תכונן ועדת חריגים אשר תעסוק לגופו של עניין בכל פניה מכל בית ספר. נודה לקביעת ישיבות מו”מ מרתוניות ותכופות על מנת להגיע להסכמות ולחתום על הסכם קיבוצי במהרה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן