news08.net/ads.txt

א.א. רוטשטיין – חברת בניה ויזמות פרויקטים פינוי בינוי ותמ”א 38

תכנית מתאר ארצית 38 היא הזדמנות מצוינת לשדרג את הדירה, להעלות את הערך שלה ולחזק אותה מפני רעידות אדמה. לחברת א.א. רוטשטיין – חברת בניה ויזמות של פרויקטים כדוגמת התמ”א 38 ופינוי בינוי ניסיון גדול בתחום. המאמר יפרט על התמ”א 38 ובמה זה כרוך.

תכנית מתאר ארצית 38

תמ”א 38 הינה תכנית לחיזוק מבנים ישנים שאינם עומדים בתקן של רעידות אדמה. מדובר על תכנית שבמקור היא עד אוקטובר 2022, אך הרשויות המקומיות יכולות לבקש הארכה שלה עד מאי 2025 לאחר הגשת תכניות בנייה עד מאי 2022. למרות זאת, אחר כך יהיה ניתן לחזק מבנים באישור התב”ע (תכנית בנין עיר) ללא תשלום מס השבחה כפי שמשלמים כיום. על מנת להגיש תכנית מסודרת ולבחור חברת יזמות בניה תמ”א 38 מקצועית הרשות המקומית יוצאת במכרזים ומעניקה זכויות הן ליזמים והן לבעלי הדירות לאחר הסכמתם. חיזוק מבנים תמ”א 38 הכרחי בתנאי שעומדים בקריטריונים מסוימים.

מהם הקריטריונים לתמ”א 38?

הקריטריונים לתמ”א 38 הם היתר בניה שניתן למבנה עד ינואר 1980 ואי עמידות בתקן הקבוע בחוק לעמידות בפני רעידות אדמה. על מנת לבדוק את הזכאות מומלץ לקבל ייעוץ של עורך דין מקרקעין ומהנדס של חברת בנייה. בין אם מדובר על חברת בנייה למגורים ובין אם על חברת בנייה לשטחי מסחר, הייעוץ בנוגע לקריטריונים קריטי במידה ויש להרוס את המבנה ולבנות אותו מחדש או רק להוסיף חיזוק למבנה.

זכויות הבניה בתמ”א 38

בדומה לתכנית פינוי בינוי , הריסת המבנה ובנייתו מחדש מקנה לדיירים זכויות הרחבה של מרפסות או חדרים, בניית ממ”ד ואפשרות למכור או להשכיר את הדירה. גם היזם המקבל זכויות בניה יכול להוסיף עוד דירות למבנה אותן הוא יוכל למכור או להשכיר ולהפיק רווחים. בתמורה לכך היזם מתחייב לבנות ממ”ד בכל הדירות, לשפץ את חדר מדרגות, לחדש תשתיות, להתקין מעלית חדשה ולממן שכר דירה לדיירי הבניין הישן עד לבניית הבניין החדש. הדיירים יקבלו דירות חדשות וגדולות יותר, מבנה מחוזק לרעידות אדמה, זכויות בניה לתוספות, פתרונות חניה וערך דירה גבוה יותר.

ההבדל בין הבנייה הרוויה לתמ”א 38

בנייה רוויה כוללת בתוכה בניינים בני שתי קומות ומעלה עם לפחות 4 יחידות דיור ועד מבנים גבוהים וגורדי שחקים. מדובר על בנייה עירונית השונה מתכנית בנייה צמוד קרקע כיוון שהיא מתייחסת לבניינים בקומות. בתמ”א 38 ההתייחסות היא לזכויות הבניה ברבי קומות ובנייה רוויה מתייחסת למספר הקומות. בדומה לפינוי בינוי בנייה רוויה מתייחסת גם לשטחים הציבוריים ודרכי הגישה לבניינים ולחניות. בשנים האחרונות הבנייה הרוויה כוללת 14 קומות ויותר ולכן היא מנצלת בצורה מיטבית את שטחי הקרקעות.

בין אם בוחרים קבלן לתמ”א 38 ובין אם לבנייה רוויה מומלץ לפנות לשירותיה של חברה קבלנית מקצועית א.א. רוטשטיין.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן