news08.net/ads.txt

באילו מקרים מומלץ לפנות לעורך דין לרשלנות רפואית

במהלך חיינו אנו נזדקק לפחות פעם אחת לטיפול רפואי באחד מן מוסדות הבריאות. זה יכול להיות קופת החולים, בית חולים ציבורי, או ברפואה הפרטית. על אף טוהר כוונותיהם של עובדי הרפואה, אנו חשופים עם זאת למקרי רשלנות רפואית, שלצערנו הינה תופעה נפוצה. אז באילו מקרים מומלץ לפנות לעו”ד רשלנות רפואית?


רשלנות רפואית יכולה לצוץ במקרים רבים: בהיריון, בלידה, באבחון שגוי של מחלות, בניתוחים ובניתוחים פלסטיים, במקרי קרדיולוגיה או במהלך אשפוז בבית חולים, ויכולות להיות לה השלכות רפואיות, נפשיות וכלכליות רבות.
רשלנות רפואית יכולה להתבטא בשירות רפואי שהתקבל ללא נקיטת אמצעי הזהירות המצופים מרופא או כל איש רפואי אחר, שכתוצאה מחוסר זהירות זו נגרם נזק למטופל, נזק שיכול היה להימנע אם הרופא היה נוהג אחרת. היא יכולה להתבטא גם באופן כזה בו לא נמסר למטופל מלוא המידע לצורך קבלת החלטות בנושאי הטיפול השונים.
דוגמאות ספציפיות של רשלנות רפואית:

  • אי עריכת בדיקות מקובלות, כגון אי שליחת בדיקות דם, ביופסיה, או שאננות בשליחה לבדיקה דחופה.
  • קריאה, פיענוח שגוי, או אי שליחה כלל לצילומי רנטגן, במקרים בהם לרוב הם נדרשים.
  • שיטת טיפול לא סבירה בה נקט הרופא, שרופא סביר אחר היה בוחר לנקוט בה.
  • אי מסירת מלוא המידע למטופל. זוהי חובתו של הרופא למסור למטופל את מלוא המידע הנמצא בידיו ואפשרויות הטיפול העומדות בפני המטופל והתוצאות האפשריות של כל טיפול. אי גילוי הסיכונים בטיפול או בחלופותיו, מהווה הפרה של חובת הזהירות המוטלת על הרופא.
  • היעדר רישום של נתון חיוני עבור החולה ועבור הטיפול בו.
  • רשלנות רפואית בהיריון או לידה – כאשר הוולד נולד עם מום או נזק (או חס ושלום לא זכה להיוולד) כתוצאה מייעוץ רשלני, פענוח רשלני של הבדיקות, היעדר הפנייה לבדיקות רלוונטיות או כישלון באבחנה.

חשוב: לא כל טעות באבחון או בטיפול יהוו מקרה של רשלנות רפואית, לעתים זה יכול לנבוע מטעות כנה בשיקול הדעת המקצועי. רק טעות בלתי סבירה תיחשב כרשלנות.
תביעות בגין רשלנות רפואית נחשבות למורכבות וסבוכות מאוד, ומצריכות ידע משפטי ורפואי מעמיק. לא כל עורך דין שמתעסק בתביעות נזקי גוף, כמו תביעות של תאונות דרכים, יכול להתעסק בתביעות על רשלנות רפואית. התביעות הללו מורכבות לרוב מהמון פרטים קטנים ועל עורך הדין להיות בעל ראייה חדה ונרחבת, והן בדרך כלל מתנהלות מול גופים גדולים כמו קופות חולים או בתי חולים, ומצריכות חוות דעת של מומחים מולם מתנהל עורך הדין. לפני כן יש לפנות לפגישת ייעוץ עם עו”ד רשלנות רפואית. חשוב לציין שלא כל סיבוך רפואי הוא בהכרח מקרה של רשלנות רפואית, ובפגישת הייעוץ בוחנים את המקרה ואת סיכויי ההצלחה שלו.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן