news08.net/ads.txt

בג”ץ ראשון בנושא הקורונה: ההסתדרות הלאומית הטילה את נזקי הקורונה לפתחו של בית המשפט העליון

ההסתדרות הלאומית עתרה היום (רביעי) לבג”צ בבקשה להוצאת צו על תנאי שיחייב את ממשלת ישראל לכונן, בהתאם לסמכותה, מנגנון פיצוי ושיפוי הולם/ קרן תשלומים או פיצויים לטובת עובדים המועסקים בענפי התעופה, התיירות והשילוח אשר שכרם וזכויותיהם מכוח דיני העבודה נפגעו בשל משבר נגיף הקורונה.

ההכרזה כי ערב חג הפסח, נמל התעופה בן גוריון עבר לעבודה במתכונת יום הכיפורים והאיום הקיומי הממשי על פרנסת עשרות אלפי העובדים עקב התפרצות מגיפת הקורונה, רק מחזקת את דרישת ההסתדרות הלאומית מממשלת ישראל לעשות מעשה למען העובדים כאן ועכשיו. לעתירת הלאומית הצטרפו גם ועדי העובדים בחברת איסתא ובישראייר אשר חרב הפיטורים ממש מונחת על צווארם.

ההסתדרות הלאומית מבקשת בעתירה להורות לממשלת ישראל להפסיק את מחדלה ולפעול לאלתר לסיוע ממשי לעשרות אלפי עובדים המועסקים בענפים האמורים ואשר נפגעים ישירות (ועוד יפגעו) כתוצאה ממדיניות הממשלה בהתמודדותה עם נגיף הקורונה. במסגרת זו, דורשת ההסתדרות מן המדינה להקצות את מלוא המשאבים המתאימים וההולמים לטובת כינון מנגנוני פיצוי בשווי מאות מיליוני שקלים לטובת העובדים ובהתחשב בעובדה כי כבר עתה קיימת תשתית חקיקתית וביצועית מתאימה לכך.

ההסתדרות הלאומית הדגישה כי: “על מדינת ישראל לדאוג להמשך העסקתם הרציפה של עשרות אלפי העובדים ולמנוע מצב בו נפלטים אותם עובדים משוק העבודה והופכים נטל על הציבור והמדינה – דבר שאף יביא לקריסת ענפי התיירות, השילוח והתעופה עצמם.”

העתירה הוגשה על ידי עו”ד יאיר דוד ועו”ד נעמה אריעם ענתבי ממשרד עו”ד יאיר דוד וע”י רן קונפינו מנהל המחלקה המשפטית בהסתדרות הלאומית.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן