news08.net/ads.txt

בדיקת gbs איך עושים, למה ומתי?

נשיאת חיידק gbs יכולה להתרחש ללא תסמינים, ולכן בדיקה היא השיטה היחידה לברר אם אתן נושאות את החיידק. מאמר זה מסביר מהי בדיקת gbs איך עושים אותה בפשטות, בבטחה וביעילות. אם ידוע שנשים נשאיות של החיידק בהריונן הנוכחי, הרופא צריך להציע לה אנטיביוטיקה מתחילת הלידה, כדי להפחית את הסיכון שהתינוק שזה עתה נולד יפתח את הזיהום.

(צילום: freepik)

GBS הוא הגורם השכיח ביותר לזיהומים בתינוקות שזה עתה נולדו, והסיכונים הם התפתחות דלקת קרום המוח, אלח דם ודלקת ריאות. נכון להיום, לא לכל אישה הרה בישראל מוצעות בדיקות GBS.

אם מציעים לכן בדיקה, חשוב מאוד להבין באיזו בדיקה הרופאים משתמשים, מכיוון שלא כל הבדיקות אמינות באותה מידה, ואם יש לכן ספקות, מומלץ לברר על בדיקת gbs איך עושים באופן פרטי.

האם יש לבצע בדיקת GBS בכל הריון?

אם אישה הייתה נשאית של חיידק GBS בהריון הקודם והתינוק לא פיתח את הזיהום, קיים סיכוי של חמישים אחוזים שהיא תישא שוב את החיידק בהריון הבא שלה. כדי לסייע בבחירה אם ליטול אנטיביוטיקה IV במהלך הלידה, ניתן לבצע בדיקת ספוגית ספציפית על מנת להבין אם אתן נושאות חיידק GBS בהריון.

ההנחיות הקליניות ממליצות לרופאים להציע לנשים הרות בדיקת GBS, אבל לא כל בתי החולים מציעים את הבדיקה. אם בית החולים שבו את מטופלת אינו מציע את הבדיקה, חשוב לבחור לרכוש ערכה ולהבין בדיקת gbs איך עושים באופן עצמי או פרטי.

מתי יש לעבור בדיקת GBS?

נשים הרות שמעוניינות לעבור בדיקת GBS צריכות להתייעץ עם הרופא או המיילדת כדי לדון תחילה באפשרויות הזמינות. אם תתקבל החלטה להזמין את הבדיקה באופן פרטי, רוב הנשים היו שואפות להיבדק במהלך חמשת השבועות האחרונים לפני שהן אמורות ללדת, בין השבועות ה-35-37 להריון.

ניתן להיבדק מוקדם יותר בהריון, אבל תוצאת הבדיקה אינה מהימנה באותה מידה ואינה מאפשרת תוצאה חיובית או שלילית בעת הלידה. בדיקת gbs איך עושים אפשרית גם מאוחר יתר, אבל הסיכוי גדל שהתינוק יוולד לפני שתוצאת הבדיקה תגיע.

לנשים עם היסטוריה של לידה מוקדמת או לנשים הרות עם תאומים או שלישיות, מומלץ לקחת שיקולים אלו בחשבון כשהן מחליטות אם לבצע בדיקת GBS.

אז למה לא כל הנשים עוברות בדיקת GBS במהלך ההיריון?

לא כל הרופאים ממליצים לבדוק את כל הנשים ההרות לנוכחות חיידק GBS מהסיבות הבאות:

  • נשים רבות נושאות חיידק GBS וברוב המקרים התינוקות שלהן נולדים בבטחה ואינם מפתחים זיהום.
  • בדיקת כל הנשים בשלבים מאוחרים בהריון אינה יכולה לחזוק במדויק אילו תינוקות יפתחו זיהום GBS.
  • אף בדיקת סקר אינה מדויקת לחלוטין: בדיקת ספוגית עם תוצאה שלילית אינה מבטיחה שהאישה לא תישא חיידק GBS בעת הלידה.
  • תינוקות רבים שנפגעו באופן חמור מזיהום GBS, נולדים פגיעים לפני המועד המוצע לבדיקה, בין השבועות ה-35-37 להריון.
  • מתן אנטיביוטיקה לנשים שנושאות GBS פירושו שמספר גדול מאוד של נשים יקבלו טיפול שאינן זקוקות לו.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן