news08.net/ads.txt

בדרך לרמלה? | איילת שקד החליטה: כפר דהמש לא ישוייך לעיר לוד

לרוב ראשי ערים נלחמים על שטחים אולם לא במקרה הזה של כפר דהמש, הממוקם בין רמלה ללוד, ובפועל אף אחד לא באמת מעוניין בו ובתושביו. מצד אחד – יאיר רביבו, ראש העיר של לוד שהתייחס לסוגיה וכתב: “תודה רבה לשרת הפנים איילת שקד על תמיכתה במהלך להסדרת הגבולות של העיר, בהמשך לוועדה המקצועית בראשות רו”ח גבי מימון. שרת הפנים הכריעה היום, שהכפר הלא מוסדר דהמש לא ישוייך לעיר לוד, ובכך קיבלה את עמדתנו שהעיר לוד קיבלה כבר על עצמה בשנים האחרונות להתמודד עם אתגרים רבים ברמה המקומית והלאומית ואין זה נכון בעת הזו לספח את הכפר לעיר”.

מצד שני מיכאל וידל, ראש עירית רמלה. “אני מתנגד בתוקף ובנחרצות להחלטת שרת הפנים, איילת שקד, לשייך את דהמש לעיר רמלה. מקריאת הדו״ח שפרסם משרד הפנים עולה כי הוא הוכן בחופזה ובאופן שרירותי, שכן מסקנותיו בכל הקשור לחלופות הרשויות לוד רמלה ושדות-דן אינן סבירות בעליל. בהחלטת שרת הפנים שקד יש לכאורה כדי להעלות חשדות כבדים להכרעה על-בסיס מניעים פוליטיים. מסיבות תמוהות ביותר, הוחלט להוציא מהמשוואה בהחלטה את העיר לוד, וזאת ללא כל ביסוס עובדתי וחרף העובדה שהערים רמלה ולוד הן ערים דומות במאפייניהן. עם קבלת ההחלטה, הורתי לפעול באופן מיידי נגד ההחלטה בכל הדרכים החוקיות העומדות בפני העירייה, לרבות פנייה לבג”צ. בין-היתר, הורתי לשכור את שירותיו של משרד עורכי הדין מהגדולים בארץ. לא אחסוך בדבר ולא אשקוט עד שייעשה צדק, וההחלטה הרעה הזו תבוטל”.

ולמי יש עוד מה לומר? לחבר מועצת העיר רמלה מהאופוזיציה, הראל שהם: “בזמן שראש עיריית לוד יאיר רביבו נלחם בנחישות כדי לא לספח את דהמש לעירו, וידל נרדם בשמירה, היה עסוק בהנפת גביעים, או דוגמנות של עבודות תחזוקה שיגרתיות, ולא הבין את הסכנה. התוצאה: סיפוח דהמש לרמלה הוא הפסד של רמלה, והיחידים שהרוויחו הם השותפים הקואליציוניים של וידל – התנועה האיסלמית, ואולי גם הוא עצמו שיקבל עוד קולות מהמגזר – לראשות העיר! נכון, כדרכו, וידל יחפש לזרוק את האחריות על אחרים, יאשים את מקבלי ההחלטות, ייצא למסע של בכיינות וקורבנות. אך יש רק אשם אחד בהחלטה שהתקבלה: האיש הנרדם בשמירה תמיד, האיש שמלעיט אותנו בשלטי חוצות ואמירות בומבסטיות על הצלחותיו הדמיוניות, האיש שלא מפסיק לשקר ולהונות בנתונים כוזבים, אבל ברגע האמת – תמיד מפסיד, תמיד כושל, תמיד מתעורר מאוחר מידי. יש להתנגד להחלטה, ולפעול לשינויה, אך יש להניח שבניגוד לרוב מחדליו האחרים, את זה של סיפוח דהמש לרמלה – יהיה קשה מאוד לתקן”.
כזכור, המאבקים על מעמדו של הכפר החלו כבר בשנת 2007, אז פנו תושבי הכפר אל בית המשפט, על מנת לקבל הכרה חוקית ושירותים מוניציפאליים. בשנת 2016 הוציא בג”ץ צו על תנאי המורה למדינה לנמק בתוך 90 יום מדוע אינה מסדירה את מעמדו של הכפר כשכונה של לוד או רמלה או כיישוב עצמאי. מאז במשך השנים נבחנה סוגיית דהמש, עד שבאפריל 2021 ניתן פסק הדין של בג”ץ בו נאמר כי על מדינת ישראל לקבל החלטה בעניין הכפר, עד סוף 2021. בדצמבר 2021 החליטה ועדת הגבולות של משרד הפנים כי הכפר לא יסופח לעיר לוד, והמליצה לספח את הכפר למועצה מקומית שדות דן. כעת החליטה כאמור איילת שקד, שרת הפנים, לספח את הכפר לרמלה. מה יהיה הסוף? ימים יגידו ואנחנו נמשיך לעקוב.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
עטא
עטא
1 year ago

שיספחו אותם לחולדאי.

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
עטא
עטא
1 year ago

שיספחו אותם לחולדאי.

דילוג לתוכן