ביבי לחברי האופוזיציה: “אוהדי צרפת היו מאוכזבים כמוכם, אבל קיבלו את התוצאה ואפילו מחאו כפיים לנבחרת ארגנטינה”

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו הציג במליאת הכנסת את ממשלתו ואמר לחברי האופוזיציה: ” אני מצפה מכם שתכבדו את הכרעת הבוחר ושתפסיקו להמריד נגד הממשלה הנבחרת. בדמוקרטיה לא מטפסים על גדרות הקפיטול ולא מטפסים על גדרות הכנסת.

מליאת הכנסת החלה את הישיבה המיוחדת לצורך כינון הממשלה ובחירת יו”ר הכנסת, במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג ונשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות.

ראש הממשלה המיועד, ח”כ בנימין נתניהו הציג קווי היסוד של מדיניות הממשלה ואמר: “הממשלה החדשה יוצאת היום לדרך בעיצומה של שנת ה-75 לעצמאות ישראל. בארבע השנים הבאות נפעל כדי שבשנת המאה לעצמאותנו ישראל תהיה מעצמה עולמית. לשם כך עלינו לבצע שלוש משימות גדולות.

“הראשונה לסכל את מאמציה של איראן להשגת נשק גרעיני”, לאחר שנשמעו קריאות מספסלי האופוזיציה העתידית הגיב לעברם נתניהו: “אתם שתמכתם בהסכם הגרעין, מי אתם שתחנכו אותנו?” נתניהו המשיך: “המשימה השנייה היא לפתח את תשתיות המדינה כולל לפתח רכבת בזק. המשימה השלישית היא להמשיך להרחיב את מעגל השלום עם מדינות ערב במטרה לסיים את הסכסוך הישראלי ערבי”.

במקביל הממשלה החדשה נחושה לטפל בהחזרת השקט, הביטחון האישי והחזרת המשילות אנחנו נחושים לטפל ביוקר המחייה ובשדרוג מערכת החינוך לטובת כל ילדי ישראל בלי יוצא מן הכלל. אני לא צריך לשמוע את הצעקות שלכם כדי לדעת שיש בנינו אי הסכמה אבל יש בינינו הסכמה רחבה על רוב האתגרים שעומדים לפתחנו, אם כי בפירוש לא על כולם.

אני שומע את הקינות הקבועות של האופוזיציה על ״סוף המדינה״, ״קץ הדמוקרטיה״, חברי האופוזיציה, להפסיד בבחירות זה לא קץ הדמוקרטיה – זאת מהות הדמוקרטיה. משטר דמוקרטי נבחן קודם כל בנכונות של הצד המפסיד לקבל את הכרעת הרוב. בדמוקרטיה מסודרת מכבדים את כללי המשחק. ראינו זאת רק עכשיו במסגרת אחרת, במשחקי המונדיאל:

אוהדי צרפת היו מאוכזבים כמוכם, אבל הם קיבלו את התוצאה. הם אפילו מחאו כפיים לנבחרת ארגנטינה. אני יודע שלא תמחאו כפיים אבל אני כן מצפה מכם שתכבדו את הכרעת הבוחר ושתפסיקו להמריד נגד הממשלה הנבחרת. בדמוקרטיה לא מטפסים על גדרות הקפיטול ולא מטפסים על גדרות הכנסת.

זאת הפעם השישית שבה אני מציג ממשלה בראשותי כדי לזכות באמון הכנסת. אני מתרגש כמו בפעם הראשונה. אני מודה למשפחתי היקרה והאהובה, רעייתי שרה שנמצאת כאן היום ותמיד נמצאת לצידי, מבניי יאיר ואבנר, שתמיד עומדים לצידי. יקירי נפשי, זאת הזדמנות נוספת לומר תודה – אתם משענת חיי ואני אוהב אתכם מאוד מאוד.”

בסיום דבריו בירך נתניהו ברכת שהחיינו והציג את הרכב הממשלה.

צילום: ארכיון חדשות 08

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן