בימים הקרובים: במכון ויצמן יוכלו לבצע 20 אלף בדיקות קורונה ביום

במכון ויצמן החלו לעבוד על פיתוח חדש שיאפשר להגביר משמעותית את קצב הבדיקות, לאחר שבדרום קוריאה הבדיקות הוכיחו את עצמן כמרכיב מרכזי בבלימת הנגיף, ובכך מנסים להגיע ל-20 אלף בדיקות ביום. בימים הקרובים המערכת צפויה להיות מוכנה לפעולה.

 

בראיון שהעניקו ל-N12,המיזם במכון ויצמן מובילים הפרופסורים ערן אלינב ועידו עמית. “התחלנו לפני שבועיים וחצי ואנחנו בשלבי פיתוח אחרונים”, סיפר פרופ’ אלינב. “זה פרויקט שמנצל טכנולוגיות מאוד מתפתחות שאנחנו עובדים איתם במחקרים בתחום הריצוף הגנטי. כיילנו מערכת שמשתמשת בהרבה מאוד קיצורי דרך משמעותיים שנובעים מהטכנולוגיות החדשות ומרובוטים שאנחנו משתמשים בהם”.

“אנחנו מכוונים כרגע ל-20 אלף בדיקות, ועושים מאמצים עילאיים בשביל להשלים את העובדה בימים הקרובים”, הוסיף פרופ’ אלינב. “כעת אנחנו בחלק האחרון של הפיתוח וההשמה, נותרו כיולים ושיפורים אחרונים כדי שהמערכת תעבוד מקצה לקצה. כמו כן, אנו בודקים את האוטומציה שתאפשר לבצע מספר בלתי מוגבל של בדיקות. המטרה היא להתחיל בימים הקרובים, בשיתוף פעולה עם צה”ל, לאפיין מספר גדול של חיילים מתנדבים כדי לבדוק את המערכת”.

“אחד היתרונות הוא שלא צריך הרבה כוח אדם כי הרובוטים שלנו לא מתעייפים ולא עובדים במשמרות, אלא כל הזמן. אנחנו בונים מערכת אחת שמורכבת מכמה רובוטים, אבל יש את המרכיבים גם במוסדות רבים אחרים וגם במשרד הביטחון, לכן ברגע שהמערכת תהיה יציבה ועומדת, אפשר יהיה להכפיל אותה לעוד מערכות זהות”.

עוד פירט פרופ’ אלינב את היתרונות של המערכת החדשה על פני זו הקיימת. “היא מהירה, מדויקת וזולה”, אמר. “אנחנו מעריכים שמחיר לדגימה יהיה חמישה דולרים. כשהפיתוח יסתיים היא תאפשר לאפיין אוכלוסיות גדולות בצורה משמעותית”. על יתרונות הייעול הנובעות מאופן הטיפול בדגימות סיפר: “הבדיקות יתקבלו בתחנות של מד”א ושל הצבא, והן ייאספו לתוך פלטות. מה שמזרז את האיסוף הוא שברגע שממלאים את פלטת האיסוף, היא נכנסת לרובוט מבלי צורך לפתוח את הדגימות החיות שוב במעבדות. לכן זה גם בטוח יותר”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן