ביקור סגן יושב ראש הכנסת באילת: צרכים והשלכות המלחמה על כלכלת העיר

חה”כ סולומון: “יחד נפעל למימוש תוכנית הסיוע לעיר ולצמצום פערי פריפריה”

סגן יו”ר הכנסת וחבר ועדת הכספים, חה”כ משה סולומון הגיע לביקור בעיר אילת כדי לעמוד מקרוב אחר הצרכים והשלכות המלחמה על כלכלת העיר. במסגרת הביקור נפגש חה”כ סולומון עם ראש העירייה – אלי לנקרי ויחד ביקרו במספר עסקים. עוד במסגרת ביקורו נפגש חה”כ עם תושבים מיישובים מפונים ושמע מהם על החיבוק החם של אילת.


חה”כ סולומון הינו בין תומכיה האדוקים של העיר אילת והיה אחד מהדורשים המרכזיים להעניק מתווה סיוע משופר לעיר אילת. ביקורו של חה”כ סולומון הינו המשך לשיחות רבות שקיים עם ראש העירייה הן במסגרת עבודת הוועדות והן במסגרת פעולותיו למען העיר אילת. ביקורו בעיר נועד כאמור לסייע בקידום המתווה.

חה”כ משה סולומון: “עיריית אילת והעומד בראשה נרתמו לסייע באופן יוצא מגדר הרגיל החל מהשבת של השביעי באוקטובר בסיוע בקליטת המפונים ותושבי הקיבוצים תוך מציאות מאתגרת של ירידה בסך התיירות וההכנסות. כמי שמשמיע את קולה של העיר בוועדת הכספים ובמשרד האוצר הגעתי לפגוש את המפונים שכבר שלושה חודשים חיים במצב של אי ודאות, ולראות בעיניים את המציאות של העסקים המקומיים שמתמודדים בירידת ההכנסות בהיקפים גדולים” חה”כ הודה לראש העירייה ולצוותו על הסיוע הלאומי בקליטת המפונים ועל מאבקו הנוכחי למען העיר אילת, העסקים והתושבים והוסיף: “יחד נפעל למימוש תוכנית הסיוע לעיר ולצמצום פערי פריפריה”.

בדיון סקר ראש העירייה בפני חה”כ סולומון את התכנית של העירייה להנעת הכלכלה המקומית באמצעות סל ההטבות שאושר שכולל הארכת מתווה הפיצויים לעסקים ותקציב בסך 50 מיליון ₪ באמצעותו תפעל העירייה לעידוד התיירות לאילת ולהנעת הכלכלה המקומית על ידי סבסוד ארוחות, אטרקציות וקמעונאות בדומה למיזמים שפעלו בתחילת המלחמה. ראש העירייה הבהיר, כי עומק הפגיעה בעסקים ומשך הפגיעה מוסיפים קושי על העסקים באילת ולכן נדרש לקדם מהר ככל הניתן את החלת המתווה הן בפיצוי לעסקים, הן בתקציב להנעת הכלכלה המקומית והן בסבסוד הטיסות לתושבי אילת, צורך הכרחי וקיומי לתושבי אילת מאז סגירת שדה דב.

עוד במהלך הביקור קיבל חה”כ סולומון סקירה מאהרון אקרמן מנהל הגרעין התורני “אל עמי” על פעילות הגרעין התורני במהלך המלחמה החל מחלוקת מזון, אירוח, פעילות קהילתית, תפילות המוניות, שיירות רכבים להרמת המורל ועוד. חה”כ סולומון שייסד את עמותת “הנני – רשת קהילות משימתיות” שיבח את עבודת הגרעין התורני באילת כחלק מההתגייסות האדירה של העיר אילת ותושביה.

לאחר הדיון סייר כאמור חה”כ סולומון יחד עם ראש העירייה בעסקים באילת, ביניהם עסקי מסחר ומזון ושמע מהם על הצרכים והאתגרים בצל המלחמה.

◼️ לקבוצת חדשות אילת והערבה בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית אילת

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן