news08.net/ads.txt

בית קפה, פארק אתגרי וגינה אורגנית – בתוך בית ספר לחינוך מיוחד

זהו סיפורו של לב ברויאר, בית ספר מדהים – היחיד מסוגו במחוז מרכז ולמעשה: בית קפה, פארק אתגרי וגינה אורגנית – לא מדובר בעוד אתר תיירות מושקע אלא בבית ספר ממ”ד רגיל. טוב, לא ממש רגיל.

בתוך מתחם בית ספר ברויאר משולב בית ספר נוסף – “לב ברויאר” שהינו בית ספר לחינוך מיוחד שהילדים שלומדים בו משולבים באופן רציף בתכנים ובפעילויות עם הילדים במערכת החינוך הרגילה. כדי להקל ולאתגר את הלמידה נבנו במתחם בתי הספר מבנים ייחודיים שדרכם ניתן לאפשר למידה חווייתית, משמעותית ושונה. כך למשל הוקם בתוך בית הספר בית קפה שבו הילדים (משתי מסגרות החינוך) הם הטבחים, המלצרים וגם הסועדים… בהכנת האוכל לומדים על תזונה נכונה, חשבון, יהדות ועוד. במלצרות לומדים ערכים של יחסי אנוש ומזמיני האוכל הם ילדים שזקוקים לזמן מנוחה או “זכו” כפרס על התנהגות טובה. אגב, האירוח והחוויה בבית הקפה הזה מרגשת ומעצימה – גם את הילדים אך גם את המורים ואורחי בית הספר שמוזמנים להתכבד שם.

פינה נוספת שלא ניתן להתעלם ממנה היא החצר שהפכה לפארק אתגרי שלא יבייש כל פארק חבלים בתשלום: הליכה על חבלים, קפיצה על גלגלים וטיפוס. חוויה מדהימה שכל אחד יכול ליהנות ממנה אך שם צוות המורים משתמשים במתחם לפעילויות לשיעורי חינוך גופני, גיבוש וכיוב’ – ויוצרים דרך ההתמודדות והניסיון חוויה ערכית, מעצימה ולימודית למתקני העץ. היופי בשילוב בית ספר חינוך מיוחד בבית ספר רגיל הוא שהילדים משתי המסגרות זוכים להירתם, לא רק בתכנים חווייתיים ומשמעותיים אלא גם מבחינת ערכים של קבלת השונה, סבלנות והקשבה.

המתחם החינוכי הייחודי זוכה לשבחים רבים ומועצה אזורית נחל שורק זכתה בשל השקעתה בו ובמתחמי חינוך שונים אחרים (מרכז היחיד בארץ לילדים מחוננים מהמגזר הדתי והחרדי, תוכנית המח”ר ללימוד מדעים בתוך בתי הספר, גן מדעי אומנותי ועוד) בפרס החינוך המחוזי ומתמודדת על הפרס הארצי. יצוין כי מלבד התכנים, התוכניות וההשקעה במתחמים ובתי ספר בלטה ההערכה הרבה לצוות החינוכי במועצה – מחלקת חינוך, מורים  ומנהלים ובעיקר ראש המועצה אלי אסקוזידו שהמועצה בראשותו משקיעה כ60% מהתקציב בנושא החינוך.

מנהלת המחוז, עמליה חיימוביץ ציינה זאת בדבריה כשאמרה “עובדי החינוך במועצה אזורית נחל שורק וראש המועצה אלי אסקוזידו הם הדוגמא והמופת לאנשי חינוך עם נשמה יתרה”.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן