בלגאן במערכת החינוך בישראל: 100% שביתה ב-1 בספטמבר

100% שביתה ב-1 בספטמבר, ארגון המורים: “סמוטריץ מפקיר את מערכת החינוך בישראל”

היום: שיבושים ראשונים בשנת הלימודים החדשה

איגוד מורות ומנחות היל”ה המאוגדות בכוח לעובדים משבית החל מהיום (ראשון) וללא הגבלת זמן את פעילויות ההכנה לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ”ד. 1200 המורים, דורשים החלת תוספות השכר ותנאים נוספים למנחים כבר בספטמבר עם תחילת שנת הלימודים, ומוחים נגד סירוב הזכיין המפעיל את התכנית, “החברה למתנ”סים”, להגיב להצעות שהוצגו לו לאחר שנה של מו”מ (!), וכנגד המכרז הפוגעני בתכנית, המנציח ואף מחריף את הפערים בתנאי ההעסקה בין מורי התכנית לבין המורים ה”רגילים” המלמדים תלמידי על יסודי. לכתבה המלאה >> לחצו כאן

100% שביתה ב-1 בספטמבר

שוב ושוב, שנה אחר שנה, חוזר הניגון: שביתה בראשון בספטמבר בכל התיכונים בישראל. בשנים הקודמות הצליחו ליישר את ההדורים בזמן פציעות והודיעו להורים שהשביתה מבוטלת בלילה שלפני. האם גם הפעם?

נכון לכתיבת שורות אלו בארגון המורים מאשימים דווקא את שר האוצר ולא את שר החינוך במצב. רן ארז, יו”ר ארגון המורים מצהיר בכל במה שניתנת לו: “100% שתהיה שביתה ב-1 בספטמבר” – כאשר הכוונה היא לתיכונים – וזאת לאחר שלא הגיעו להסכמות עם האוצר על הסכם קיבוצי חדש. “אנחנו נחושים לא לפתוח את שנת הלימודים ונערכים לשביתה ארוכה” הוסיף.

לדבריו, “שר החינוך לא יכול להתערב כי אין לו סמכות לתת תוספות שכר או לחתום על הסכמים קיבוציים. כל מה שהוא יכול לעשות זה להגיד שאנחנו צודקים. מי שעומד באמצע הוא שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ – שבעצם לא מעוניין לתת. אני רוצה לומר בצורה שלא משתמעת לשתי פנים: מערכת החינוך הרוסה, היא הולכת ומידרדרת. חסרים 20% מתקני המורים, ורבים אחרים מלמדים מקצועות שהם לא אושרו ללמד; דוחסים תלמידים לכיתות כדי להתגבר על חוסר במורים. מורים רצים לשלם אלפי שקלים על שיעורים פרטיים, ופתאום נוצרים בישראל בתי ספר חצי-פרטיים – ששם ההורים יכולים לשלם; ובתי ספר שבהם ההורים לא יכולים לשלם. מערכת החינוך צריכה להדאיג כל אזרח והורה. אנחנו הפתרון, לא הבעיה”.

“במשך שנה וחצי ניסינו לדבר יפה, בנעם ובשקט. משרד האוצר מזלזל ולא מתייחס אלינו – ולכן לא נותרה אף אפשרות אחרת מלבד מאבק כדי להציל את המערכת”, הוסיף וחשף: “הקמנו ‘קרן שביתה’ כדי שנוכל לעזור למורים שהם מפרנסים יחידים, או בתי אב שבהם יש שני מורים. נדע לדאוג לכל מי שבמצוקה כלכלית – גם אם השביתה תארך חודשים”.

מה הלאה? נתניהו חייב להתערב, אומר ארז. “שר החינוך יואב קיש מגלה רצון טוב, אבל זה לא מספיק. אני פונה לראש הממשלה: כששר החינוך לא יכול, ושר האוצר לא רוצה – אתה חייב להתערב”.

ייתכן שזה פופ ארט של ‏‏אדם אחד‏ ו‏טקסט שאומר '‏שביתה ×-2 בססממבר סמוטריץ' מפקיר את החינוך בישראל! ארגון המורים איתך שותפים שותפיםאיתךלדרך‏'‏‏

-בארגון המורים פרסמו מודעות לפיהן, “סמוטריץ’ מפקיר את החינוך בישראל!”.

“שר האוצר בצלאל סמוטריץ’, הוא האחראי על מה שקורה במערכת החינוך. הוא בעל המאה ובעל הדעה. 14 מיליארד ₪ לכספים קואליציוניים – יש. כסף למורים? לא נשאר”.

-בתוך כך, ב-30.8 תלמידי התיכונים והוריי ישראל יוצאים לרחובות בדרישה למצוא פיתרון למשבר שמאיים על פתיחת שנת הלימודים בתיכוניםלדברי מירום שיף – יו״ר הנהגת ההורים הארצית וספיר מוספי – יו״ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, “כבר יותר מ-3 שנים שתלמידי ישראל חיים בלי שגרה יציבה. שנתיים של קורונה ושנה של עיצומים בלתי פוסקים שפגעו ברצף הלימודי, בסביבה החברתית ובסיכוי של תלמידי העל יסודיים לסיים את מערכת החינוך עם תעודת בגרות ראויה. לא נסכים להפוך לדור אבוד. מועצת התלמידים והנוער הארצית והנהגת ההורים הארצית מאחדות כוחות וקוראות לכל הצדדים להציב את מציאת הפתרון למשבר המאיים על פתיחת שנת הלימודים כסדרה – לפני הכל ולהתכנס להסכם כדי ששנת הלימודים תפתח כסדרה. נצא להפגין על העתיד של תלמידי ישראל. ההפגנה תתקיים במספר מוקדים ביניהם משרד האוצר, מטה ארגון המורים, ומשרד החינוך במטרה לערב את כלל הגורמים כדי להגיע לפתרון מיידי!”.

רוצים להצטרף לווטסאפ של חדשות אפס שמונה או לצרף חברים? כאן תמצאו את הקבוצות הכי שוות!

לפי נושאים >>

◼️ לקבוצת ווטסאפ חדשות 08-חינוך >> לחצו כאן 

◼️ לקבוצת ווטסאפ חדשות 08-אוכל: מתכונים, קולינריה, מסעדות >> לחצו כאן 

◼️ לקבוצת ווטסאפ חדשות 08-בריאות ורפואה >> לחצו כאן 

◼️ לקבוצת ווטסאפ חדשות 08-לייף סטייל-טיפוח, אופנה, עיצוב >> לחצו כאן

◼️ לקבוצת ווטסאפ חדשות 08-צרכנות: מה חדש על המדף? מה יורד מהמדף? >> לחצו כאן

◼️ לקבוצת ווטסאפ חדשות 08-תיירות, תרבות ופנאי >> לחצו כאן

◼️ לקבוצת ווטסאפ חדשות 08-רכילות, בידור וברנז’ה >> לחצו כאן 

◼️ לקבוצת ווטסאפ חדשות 08-נדל”ן, כלכלה ועסקים >> לחצו כאן

◼️ לקבוצת ווטסאפ חדשות 08-הבמה הפוליטית >> לחצו כאן

◼️ לקבוצת ווטסאפ חדשות 08-חדשות מהארץ >> לחצו כאן

◼️ לקבוצת ווטסאפ חדשות 08-ביטחוני/חירום >> לחצו כאן

לפי יישובים >>

◼️ לקבוצת החדשות באילת והערבה לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת החדשות בדימונה, מצפה רמון וים המלח לחצו כאן 

◼️ חדש! לקבוצת החדשות בנתיבות לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת החדשות באופקים לחצו כאן

◼️ לקבוצת החדשות בקרית גת והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת החדשות בקריית מלאכי והמועצה האזורית באר טוביה לחצו כאן 

◼️ חדש! לקבוצת החדשות באשדוד לחצו כאן

◼️ לקבוצת החדשות בגן יבנה לחצו כאן

◼️ לקבוצת החדשות ביבנה והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת החדשות בגדרה והסביבה לחצו כאן 

◼️ לקבוצת החדשות במזכרת בתיה לחצו כאן

◼️ לקבוצת החדשות בקרית עקרון לחצו כאן

◼️ לקבוצת החדשות ברחובות לחצו כאן 

◼️ לקבוצת החדשות בנס ציונה לחצו כאן

◼️ לקבוצת החדשות בבאר יעקב לחצו כאן

◼️ לקבוצת החדשות בלוד לחצו כאן 

◼️ לקבוצת החדשות ברמלה לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת החדשות במודיעין-מכבים-רעות לחצו כאן

◼️ חדש! שת”פ עם חדשות 02 בירושלים והסביבה! לעדכוני חדשות בירושלים והסביבה >> לחצו כאן

צילום: דוברות מועצת התלמידים והנוער הארצית | ארכיון

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן