בלוד ציינו את חודש המודעות לזכויות אנשים עם מוגבלויות

האירועים התקיימו לכלל אוכלוסיית האנשים עם מוגבלויות המטופלים באגף לשילוב חברתי בעיריית לוד

האגף לשילוב חברתי של עיריית לוד ציין במהלך חודש דצמבר את חודש המודעות לאנשים עם מוגבלויות בשישה אירועים שונים, שהיו בסימן העלאת מודעות לצרכים של אנשים מוגבלויות בתקופה המורכבת בה כולנו נמצאים והצורך הגדול עוד יותר של אוכלוסיית האנשים עם מוגבלות בהפגה ובפעילות פנאי כאנשים שווים בחברה.

במסגרת חודש זה התקיימו אירועים לכלל אוכלוסיית האנשים עם מוגבלויות המטופלים באגף לשילוב חברתי בעיריית לוד, הכולל את התחומים הבאים: מש”ה (מוגבלות שכלית התפתחותית), אוטיזם, חרשים, עיוורים, עיכוב התפתחותי רב תחומי, נכות מוטורית, והנמכה קוגניטיבית.

במסגרת האירועים שהתרחשו במהלך החודש, נערך ביום 19/12/23 יום עיון בנושא מוגבלות ומסוגלות. יום העיון התקיים באולם הכנסים של עיריית לוד והיה מיועד לעובדי האגף לשילוב חברתי ושותפים בתחום המוגבלויות מהעירייה ומחוצה לה (חינוך, תרבות, עמותות). את האירוע כיבדו בנוכחותם ונשאו דברים: מנכ”ל העיריה אהרון אטיאס, וממונה מחוזית מנהל מוגבלויות במשרד הרווחה והביטחון החברתי, יוספה הרפז. ביום העיון שמעו המשתתפים 3 הרצאות על תחום המוגבלויות משלוש נקודות מבט: של העובדת הסוציאלית המטפלת, של האמא לילדה עם צרכים מיוחדים ושל האגם עם המוגבלות.

למחרת נהנו חניכי מע”ש לוד מההצגה “המשאלה הגדולה” של תיאטרון אורנה פורת. מרב מנהלת מע”ש סיפרה שהחניכים כל כך נהנו מההצגה ולאחריה ביקשו מהשחקנים שיבואו שוב להצגות נוספות. ביום 25/12/23 התקיימה בהיכל התרבות ההצגה “טביעת האצבע של איל” למשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים, הצגה מוזיקלית, רגישה ומעצימה, מלאת דמיון וצבע, על חברות ושיתוף פעולה בין ילדים, על התמודדות עם שינויים ושייכות ועל ההבנה שלכל אחד מאתנו יש טביעת אצבע מיוחדת משלו. בסיום ההצגה המקסימה, הילדים וההורים קיבלו נקניקיה בלחמנייה וטרופית.

ביום 26/12/23 התקיים ערב לילדי והורי כיתות תקשורת בבית ספר הראל. ההורים שמעו את ההרצאה: “מיכל מדברת אוטיזם” של מיכל ברקוביץ בר – אוטיסטית ואם לילדות אוטיסטיות, אשת חינוך ואקטיביסטית בתחום האוטיזם. במקביל ילדיהם נהנו מהפנינג שכלל דוכני מזון של ופל בלגי, שערות סבתא ופופקורן, מתנפחים, שולחנות משחק ומולטימדיה ועמדת יצירה. מנהלת בית הספר, חנה מסטורוב, הביעה את הערכתה הרבה לצוות מוגבלויות על שיתוף פעולה מקצועי ומסור , בערב זה ולאורך כל הדרך.

ביום 27/12/23 התקיים ערב מרגש להורים לילדים עם צרכים מיוחדים. הערב התקיים בבניין העירייה. ההורים שמעו את הרצאה המרתקת “לא בחרתי- נבחרתי” של מושקי לנדאו אמא לילד עם צרכים מיוחדים, מייסדת ארגון “הנני” ארגון לאמהות לילדים עם צרכים מיוחדים, אשת תקשורת ופעילה חברתית. לאחר ההרצאה נהנו ההורים מארוחת ערב טעימה וכל הורה קיבל שי. ביום 28/12/23 מועדון חירשים לוד נסע ליום שכולו רוגע וכיף – לחמי געש. הם נהנו מקפה ומאפה, שימוש במתקני המקום וארוחת צהריים מפנקת. עליזה רכזת המועדון סיפרה שהם כל כך נהנו שהיה קשה להם לעזוב בסיום היום.

◼️ לקבוצת חדשות לוד והסביבה בווטסאפ  לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית לוד

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן