news08.net/ads.txt

במטרה לצמצם את הפיטורים: אפשרות להרחבת הפיצויים לעסקים במחזור של עד 400 מיליון ש”ח

כסף

שר האוצר, ישראל כ״ץ נפגש הבוקר עם נשיאות העסקים והמעסיקים, ארגון המעסיקים הגדול בישראל המורכב מהתאחדות התעשיינים, איגוד לשכות המסחר והתאחדות חקלאי ישראל.

בפגישה הציגו ראשי הנשיאות לשר האוצר את עיקרי הדרישות שלהם לגבי פיצוי עסקים בינוניים וגדולים עד מחזור של 400 מיליון שח כך שעסק שנפגע באחוז מסוים ובאופן מיוחד יקבל פיצוי. בנוסף, הצדדים דנו באפשרות כי יבוטלו זמנית תשלומי הביטוח הלאומי של מעסיקים שדאגו לשמור על העובדים בזמן המשבר ולא הוציאו אותם לחל״ת על אף הפגיעה. הטבה זו תשפר את הנזילות הכספית של העסקים שכה קריטית בימים אלה ותאפשר לשמר עובדים נוספים.  כמו כן, הצדדים דנו בדרכים להגביר רכש של תוצרת ישראלית וסיכמו להמשיך את השיחות כדי לסייע לצרכי המגזר העסקי. בפגישה השתתפה גם נשיאת לשכת רואי החשבון, רו״ח איריס שטרק, שהכינה יחד עם נשיאות העסקים והמעסיקים את התוכנית הכלכלית לצמצום הפיטורים במשק אשר הועברה לשר.

נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר: ״חייבים להבטיח את הישרדות המגזר העסקי בכל הענפים ובכל הגדלים, אחרת לעובדים לא יהיה לאן לחזור ועובדים נוספים יפוטרו. אנחנו במלחמת עולם שלישית וזה הזמן לנקוט בצעדים המשמעותיים ביותר כדי להגן על המשק, לשמר את מרבית העובדים, לשפר נזילות ולעודד תעסוקת עובדים נוספים. כמו בכל משבר כלכלי חמור, על גופים ציבוריים להפנות ביקושים ולרכוש קודם כל מהמשק הישראלי, מה שיאפשר צמיחה מהירה יותר של הכלכלה שלנו״.

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו״ד אוריאל לין: ״אנו נמצאים במצב חירום. יש לנקוט בצעדים משלימים לתכנית הכלכלית, שאינם בעלי אופי תקציבי. יש להתמקד בהתמודדות ישירה ושיטתית עם בעיית האבטלה חסרת התקדים בהיקפה המאיימת על החברה בישראל. יש להזרים את כוח הקניה של השוק המקומי, המורכב מהצריכה הפרטית העומדת על 214 מיליארד דולר והצריכה הציבורית בסך של 70 מיליארד דולר, אל המגזר העסקי המקומי בישראל, על מנת ליצור מקומות עבודה חדשים. כמו כן, יש להקים מוקד לאומי שיבחן את כלל הביקושים לעובדים מקצועיים ולא מקצועיים, ועל פי מיפוי זה לבנות הסבות והכשרות עובדים למערכות הציבורית והפרטית״.

מזכ״ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום אבו וילן: ״קראתי לשר האוצר להוביל מידית תוכנית להצלה לאומית של המשק הישראלית. לקרוא להסתדרות להשתתף. החקלאים מוכנים לכל מאמץ וזה הזמן לעידוד תוצרת כחול לבן גם בתעשייה וגם בחקלאות״.

נשיאת לשכת רואי החשבון, רו״ח איריס שטרק: ״התרשמתי ששר האוצר, ישראל כ”ץ, ומנכ”לית משרדו, קרן טרנר, קשובים ומבינים את צרכי המשק ואת הצורך להרחיב את גובה הסכומים ולפשט בצורה מהותית את תהליכי הגעת כספי המענקים. זאת במהירות ובהפחתת בירוקרטיה, בעיקר לעסקים שנפגעו במידה רבה למשך כל תקופת הקורונה, וכן להרחבת המענקים והקלות נוספות. יש צורך לפשט את הפעימה הרביעית, לפטור מעסיקים מעלויות העסקה לביטוח לאומי, להרחיב מקדמות של המענקים ל-60% ועל המדינה לשאת בתשלום ימי הבידוד ולא על המעסיקים״.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן