news08.net/ads.txt

במסגרת פרויקט ההתנדבות של “לאורו נלך”, תלמידי בית הספר “בית דוד” מאמצים קברי צה”ל יתומים בעיר

במסגרת פרויקט ההתנדבות של עמותת ההתנדבות “לאורו נלך”, עשרות תלמידי בית הספר בית דוד ברחובות יוצאים מידי שבוע לפרויקט “חלקה טובה” במהלכו הם מאמצים את החלקה הצבאית בבית העלמין בעיר. המתנדבים פוקדים את כל הקברים, אך מטרתם העיקרית הינה להגיע לקברי החללים של העשורים הראשונים של קום המדינה. הוריהם של אותם חללים לרוב אינם בין החיים ולא תמיד יש מי שיערוך עבורם אזכרה.

עוד בטרם האזכרה התלמידים מגיעים ומנקים את הקבר, מסדרים את הצמחייה ואת כל סביבת הקבר על מנת לכבד את החלל. לאחר מכן הם מדליקים נר, אומרים פרקי תהילים ועורכים טקס אזכרה וקדיש לעילוי נשמתו. כשלב מקדים לביקור בבית העלמין התלמידים עוברים על הרשימה של האזכרות לשבוע הקרוב ולומדים על כל חלל, מה היה סיפור חייו, היכן שרת וכיצד נפל. בנוסף לכך, מידי שבוע התלמידים לומדים על המלחמות והקרבות השונים בהם החללים נהרגו וכך הם מתחברים לחללים, להיסטוריה, למורשת הקרב ולמורשת של מדינת ישראל.

השלב הבא בפרויקט עליו הם עמלים בימים אלו הוא יצירת קשר עם המשפחות השכולות במהלך השנה, כשהמטרה היא להיות עמן גם בימים שמחים ולא רק בימי אזכרה. בחנוכה האחרון לדוגמה המתנדבים ערכו הדלקת נרות עם משפחות שכולות ובימים אלו המתנדבים נערכים לחלוקת משלוחי מנות בפורים לאותן משפחות.

מנהל מחוז מרכז ב”לאורו נלך” ומרכז הפרויקט, חיים אטיאס מציין כי “החיבור של הנוער לשורשים באמצעות ההיסטוריה ומורשת הקרב של דור מייסדי המדינה ולוחמי מלחמות ישראל הוא עוצמתי ומשמעותי ביותר. המתנדבים אינם מוותרים בשום מזג אוויר על ההתנדבות ומדי שבוע מקימים עשרות אזכרות. אני גאה להיות חלק מפרויקט שנותן כבוד לחללים שנלחמו ונפלו במלחמות ישראל, על מנת שאנחנו נוכל לחיות פה”.

מנכ”ל לאורו נלך הרב בני וורצמן הוסיף “מדהים לראות את ההתגייסות של בני הנוער שעם כל העומס הלימודי יוצאים להתנדבות משמעותית וחשובה. בפרויקט זה כמו בפרויקטים אחרים ניתן לראות כי בני הנוער באים לתת, אך הם גם מקבלים בעצמם הרבה מאוד מתרומה זו. הרב נריה ז”ל שעל שמו נקרא הארגון, היה אומר ‘חייב אדם לחשוב על עם ישראל, לדאוג לעם ישראל, ולהיות ערב לגורלו’. העשייה ההתנדבותית היא הדרך להנחיל ערכים כאלו לנוער והיא משפיעה על נפש האדם, כנער וכמבוגר. חשוב להדגיש איך העשייה, יותר מכל דיבור היא זו שמובילה לשינוי בתודעה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן