news08.net/ads.txt

בעקבות הדיווחים על תחלואה ותמותת כלבים: חסנו את כלבכם בחיסון משושה שכולל הגנה מפני מחלת העכברת

תרכיבי חיסון שאישרו השירותים הווטרינריים לא מכבר, כוללים הגנה מפני זני  העכברת העדכניים בישראל. משרד החקלאות קורא לבעלי כלבים לדרוש חיסון היעיל גם כנגד לפטוספירה פומונה מהרופא הווטרינר המטפל.

בשבועות האחרונים התקבלו  בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות דיווחים על תחלואת ותמותת כלבים עם סימנים המחשידים ללפטוספירוזיס (עכברת) – ובחלק מהמקרים אף אובחנה נגיעות בחיידק. 

עכברת היא מחלה זיהומית הנגרמת על ידי חיידקים מהמין לפטוספירה המועברת, על פי רוב, על ידי חולדות ומכרסמים אחרים, ומכאן שמה. העכברת נחשבת למחלה זואונוטית – מחלה מדבקת המועברת בין בעלי החיים לבני אדם. בשנים האחרונות נפוץ בארץ הזן לפטוספירה פומונה – Leptospira pomona, אשר מותאם לחזירים ובכלל זה גם חזירי בר. חיידק זה פגע בבקר, כלבים, סוסים ואף בבני אדם. חיידקי המחלה עלולים להימצא בסבירות גבוהה במקורות מים עומדים או עם  זרימה איטית, שזוהמו בהפרשות בעלי חיים נגועים אחרים, כפי שהתרחש בקיץ 2018 (שבו כזכור התפרצה המחלה גם בבני אדם שרחצו בנחלי הצפון). 

לאור הדיווחים על התחלואה בכלבים, קורא מנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, לבעלי הכלבים להגן על חיות המחמד שלהם ולחסנן. מאז קיץ 2018, מאשרים השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות יבוא תרכיבי חיסון לכלבים, הכוללים הגנה גם מפני זני מחלת העכברת העדכניים בישראל. משרד החקלאות קורא לבעלי כלבים לדרוש אותו מהרופא הווטרינר המטפל. בקיץ 2018 חיסון כנגד חיידק הלפטוספירה לא היה קיים בתרכיב ה”משושה” המסורתי, אולם כיום ישנם מספר תרכיבים זמינים בשוק הישראלי כנגד החיידק אשר יסייעו במניעת הידבקות חיות המחמד בעכברת.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן