בעקבות המנהל: תלמידי כפר הנוער כנות בביקור בקריית מלאכי

“אני גאה בשורשים שלי ואומר לתלמידים שלי: חלומות יכולים להתגשם, כל אחד יכול להצליח בגדול. האמינו בעצמכם, וזה יקרה! אנחנו נהיה כאן כדי לעזור.”

תלמידי כפר הנוער כנות הגיעו לביקור בקריית מלאכי, ועברו בין תחנות חייו של המנהל שלהם, ד”ר חזי יוסף, שנולד וגדל בעיר. “חלומות יכולים להתגשם, וכל אחד יכול להצליח בגדול”, אמר ד”ר יוסף לתלמידיו במהלך הסיור

כפר הנוער כנות נחשב לאחד מסיפורי ההצלחה המרשימים ביותר במערכת החינוך הישראלית.

בעשור האחרון הצליח הצוות המקצועי של בית הספר להביא את אחוזי הזכאות לבגרות להרקיע שחקים לכ-90% הצלחה, ולא פחות חשוב, המעורבות החברתית והאזרחית של התלמידים והתלמידות מרשימה אף היא, עם חברות בתנועות נוער ואחוזי גיוס שמגיעים לכמעט 100%.

הביקוש לבית הספר מעיד בפני עצמו על ההצלחה: רק אחד מתוך כל ארבעה תלמידים המבקשים להירשם אליו – מתקבל.

על ההצלחה הזאת מנצח מנהל הכפר, ד”ר חזי יוסף. יוסף, בן 63, נולד וגדל בקריית מלאכי. הוא מנהל כבר כעשור וחצי את הכפר שנמצא לא רחוק מעיר הולדתו.

בשבוע שעבר הגיע ד”ר יוסף, יחד עם תלמידי שכבה ט’ בכפר, לבקר בעיר בה נולד ובה עוצבו ערכיו.

הסיור התקיים במסגרת תכנית “חלומות בכנות”, שפועלת בכפר מזה כמה שנים ואשר שמה לה למטרה לעודד את התלמידים לחלום בגדול, לשאוף רחוק וללמוד מסיפורי הצלחה של אחרים.

במהלך הסיור ביקרו התלמידים בשכונת ילדותו של יוסף, במרכז המסחרי בו הייתה ממוקמת חנות הממתקים של הוריו – אותה הוא סייע לתפעל ובבית הספר היסודי בו למד.

יוסף שיתף את תלמידיו ואת הצוות החינוכי שהצטרף לסיור בחוויות משנות ילדותו בקריית מלאכי, בין המכולת אותה הפעילו הוריו בשכונת קיבוץ גלויות, ובין שכונת מגוריו שנמצאת מרחק נסיעה קצר משם באופניים. אופניים, שיתף יוסף, היו כלי התחבורה ששימש אותו להגיע מידי יום מבית הספר אל המכולת של אביו, שהוא סייע בתפעול שלה.

התלמידים שמעו על החוויות של מנהלם בשנות הילדות, על המציאות המורכבות עימה התמודדו הוריו ובני משפחתו – מציאות לא פשוטה שהייתה מנת חלקם של רבים מחבריו. הוא סיפור על הדחיפה שהעניקו הוריו לו ולאחיו במטרה לרכוש השכלה שתסייע להם להתקדם ולהצליח בחיים, ועל הכישורים שרכש במכולת הקטנה של אבא ואימא – כישורים שמשמשים אותו עד עצם היום הזה, כך הוא העיד.

בהמשך הסיור ביקרו התלמידים בבית קק”ל למצויינות בעיר, בו הם שמעו על הפעילויות המתקיימות בו. לאחר מכן פגשו התלמידים בחצר בית הספר “האחים” בעיר את אשת החינוך שוש מדר, שנחשבת לאגדת חינוך מקומית שתחת ידיה עברו דורות רבים של תלמידים בקריית מלאכי, בהם גם המנהל שלהם חזי. מדר סיפרה על התלמיד שהיה חזי, ואילו האחרון סיפר על המחנכת שעיצבה את המשך המסלול האישי והמקצועי שלו.

“במשך הרבה שנים שוש לא ידעה על כמה משמעותית היא הייתה עבורי, ורק שנים לאחר סיום הלימודים וכשהייתי במקום מקצועי מאוד מוצלח, אמרתי לה שיש לה חלק מאוד משמעותי בזה”, סיפר ד”ר יוסף כדי להמחיש לתלמידיו ולצוות המקצועי שלו את חשיבותם של אנשי החינוך בעיצוב עתידם של בני הנוער.

אשת החינוך מדר שיתפה את התלמידים בתחושותיה, ופנתה אליהם בהתרגשות: “כל אחד מכם הוא אוצר בלום, בכל אחד מכם יש דברים מופלאים שבאחריותו להוציאם לפועל, המעטפת שעוטפת אתכם מאפשרת זאת, נצלו זאת”.

מנהל הכפר ד”ר חזי יוסף שיתף גם הוא בהתרגשות לאחר הסיור בעיר ילדותו ואמר: “קריית מלאכי תמיד הייתה ותמיד תהיה הבית שלי, המקום בו נטועים שורשיי ובו התעצבה אישיותי. אני גאה בשורשים שלי ואומר לתלמידים שלי: חלומות יכולים להתגשם, כל אחד יכול להצליח בגדול. האמינו בעצמכם, וזה יקרה! אנחנו נהיה כאן כדי לעזור.”

 

◼️ לקבוצת חדשות גדרה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות קריית מלאכי והמועצה האזורית באר טוביה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חינוך ואקדמיה  לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: כפר הנוער כנות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן