בצו בית משפט: מפעל אורלייט בנס ציונה יפסיק את פעילותו

“מפעל אורלייט אשר נמצא בליבה של העיר, יפסיק את פעילותו בנס ציונה בסוף השנה הנוכחית וזאת בצו בית משפט”. כך הודיע הערב (רביעי) ראש עיריית נס ציונה, שמואל בוקסר לאחר מאבק עיקש ותלונות רבות של תושבים על  מפגעי האסתטיקה, הרעש והזיהום.

 

מאבק עיקש שהתנהל לאורך השנים הסתיים היום: כזכור, רק פחות משנה (20.07) פרסמנו על כך שעשרות עובדי מפעל התעשייה אורלייט בנס ציונה הפגינו בכניסה למפעל במחאה על כוונת ההנהלה “להעבירם” לרוכש חדש, באופן חד-צדדי וללא הסכמתם, כאילו היו חפץ לכל דבר – ותוך התעלמות מוחלטת מההסכם הקיבוצי החל עליהם.

עובדי מפעל אורלייט מייצרים ארונות חשמל ומוצרים נוספים לתעשייה הביטחונית. המפעל, שקיים כבר כ-60 שנה, מנוהל על ידי ירון דוידי, ונמצא בבעלות קרן פימי שבשליטת ישי דוידי. במפעל כ-70 עובדים, רובם ותיקים מאוד המשתכרים שכר מינימלי. לפני כשנתיים וחצי מכרה פימי את הקרקע עליו נמצא המפעל. אשתקד הודיע מנכ”ל אורלייט ליו”ר הסתדרות עובדי התעשייה גבי אסרף וליו”ר ההסתדרות במרחב רחובות עודד עמרם, כעובדה מוגמרת ובחוסר תום לב, כי קרן פימי מכרה גם את פעילות אורלייט ובכוונתה להעביר את כל עובדיה לרוכש חדש. תחילה הובטח כי עד סוף 2020 לא יעברו העובדים לרוכש החדש ויישארו בחזקת אורלייט, כאשר בתקופה זו יתנהל מו”מ עם הרוכש לשמירה על זכויות העובדים. אלא שהנהלת החברה חזרה בה מכוונה זו והודיעה כי העובדים יעברו לרוכש החדש כבר עכשיו.

מלבד הצרות הפנימיות שחוו העובדים, מפעל “אורלייט”, הממוקם בלב נס ציונה ומשמש את התעשייה הצבאית, היה מושא לביקורת מצד תושבים בשנים האחרונות, בשל אוויר מזוהם שנטען כי הוא פולט, וכן בשל רעש הבוקע ממדחסי האוויר. ראש העיר, שמואל בוקסר ניהל מאבק ממושך כי בכוונתו לסגור את המפעל על רקע התלונות שבקעו מדי יום והיום באופן רשמי נודע כי בית המשפט הוציא צו על סגירתו באופן רשמי.

 

 

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן