בצל המלחמה: טורניר כדורגל בהשתתפות מפונות שער הנגב

תכנית “מגן קהילה” היא ליגת הכדורגל הארצית של ארגון “החלוץ” בשיתוף עם החברה למתנ”סים ברחבי הארץ.

טורניר מיוחד של “החלוץ” והחברה למתנ”סים 

למפונות שער הנגב: “הרגשה של שייכות”

בטורניר “מגן הקהילה” לבנות של ארגון “החלוץ – חינוך דרך ספורט”, שנערך במגרשים הסינטטיים של מועצה אזורית דרום השרון בהשתתפות קבוצות מרחבי ישראל, בלטה קבוצה של מפונות מיישובי המועצה האזורית שער הנגב, שהשחקניות בה נפגשו בפעם הראשונה – לטורניר עצמו. מארגן הטורניר, שחר גוטגלד: “עצם קיום המשחקים הוא בשביל כל הבנות סוג של ניצחון”

ספורט מאחד ופורץ גבולות. זה לא סוד. הלכה למעשה היה אפשר לראות זאת בטורניר “מגן הקהילה” לבנות של ארגון “החלוץ – חינוך דרך ספורט”, שנערך במגרשים הסינטטיים של מועצה אזורית דרום השרון בהשתתפות קבוצות מרחבי הארץ שחולקו לשתי שכבות (ג’-ד’ ו-ה’-ז’), ביניהן גם קבוצה מיוחדת של מפונות מיישובי המועצה האזורית שער הנגב, ששמו בצד את התקופה הקשה, הריחוק מהבית והרגישו אחרי זמן רב תחושה של שייכות.

הבנות המפונות נפגשו למעשה בטורניר עצמו בפעם הראשונה, אך הצטיינו וסיפקו משחקים נהדרים מול יתר קבוצות “החלוץ”. בסיום הוחלט כי לא יינתן גביע לקבוצה המנצחת, אלא פרסים לכל הקבוצות המשתתפות. כמו כן, הונהג כמדי טורניר תחרות הקבוצה ההוגנת. הספורטיביות באה לידי ביטוי בשימוש בכרטיס נוסף. לצד ה-‘צהוב’ וה-‘אדום’ המסורתיים, ב”חלוץ” משתמשים גם בכרטיס ירוק, “זה כרטיס חיובי על ספורטיביות, פירגון ליריב, סיוע ליריב שנפל וכדומה.

תכנית “מגן קהילה” היא ליגת הכדורגל הארצית של ארגון “החלוץ” בשיתוף עם החברה למתנ”סים ברחבי הארץ. התוכנית הינה מיזם משותף של מחלקת הספורט, יחד עם ארגון “החלוץ” ומרכז הפועל, ומטרותיה העיקריות הן מתן מענה לצורך מהשטח ביצירת מפגשים מקרבים בין ילדים וילדות מציבורים וקהילות שונות בחברה הישראלית, הקניית ערכים של חינוך לספורט הוגן, סובלנות, שיתוף פעולה ושוויון.

האחראי על הטורניר מטעם “החלוץ”, שחר גוטגלד, סיפר על היענות מרשימה מכל קבוצות הארגון וכמובן מפונות מרחבי הארץ. “הייתה חוויה משמעותית לכל הבנות, שחלקן נפגש לראשונה מאז הטבח הנורא ביישובי הדרום ב-7 באוקטובר. עצם קיום המשחקים הוא בשביל כל הבנות סוג של ניצחון”. מייסד “החלוץ”, עומר ליבנת, הוסיף: “אירוע גדול, מרשים ובעיקר מרגש, שאיגד בתוכו קבוצות מכל רחבי הארץ לצד מפונות מיישובים שונים, שרק רצה להרגיש שייך ולחייך. אני רוצה להודות לכל השותפים וכמובן לבנות ולהורים, שעשו מעל ומעבר כדי לגרום לאירוע הזה להצליח ולהפוך למסורת”.

טורניר “מגן הקהילה” הוא רק אחד משלל הפעילויות של ארגון “החלוץ” ברחבי הארץ. הארגון מפעיל עשרות קבוצות נוער, מפעיל מתנדבים ופרויקטים שונים במרכזים הקהילתיים מקריית שמונה בצפון ועד באר שבע בדרום.

בנוסף, הפעילויות של ארגון הספורט לילדים ונוער ‘החלוץ’ מגוונת וכוללת, מלבד עבודה עם מפוני הדרום והצפון, גם קבוצות ספורט שנתיות לילדים ונוער במרכזים קהילתיים ובתי ספר, בענפי הכדורגל, כדורסל, מולטיספורט ופרויקטים לבני נוער כעוזרי מאמן.

בנוסף, הם מקיימים סדנאות וימי ספורט ופעילות בהזמנה אישית. הדגש המרכזי של כל הפעילויות הינו הערכים וההיבט החינוכי להגינות, ספורטיביות וחברות, לצד חיבור לקהילה וגיבוש הקהילה סביב הספורט.

◼️ חדש! לקבוצת חדשות מועצות אזוריות בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: החלוץ חינוך דרך ספורט

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן