בצל המלחמה: מתווה חנינות מיוחד לבעלי קנסות

נשיא המדינה ושר המשפטים החליטו על הפעלת מתווה חנינות מיוחד עבור בעלי חובות בגין קנסות, שנקלעו למצב כלכלי קשה על רקע המלחמה, ואשר מתקשים לשלם את חובותיהם בתקופת משבר קשה זו.
כסף

מחלקת החנינות של משרד המשפטים הכריזה על הפעלת מתווה חנינות מיוחד עבור בעלי חובות בגין קנסות, שנקלעו למצב כלכלי קשה על רקע המלחמה, ואשר מתקשים לשלם את חובותיהם בתקופת משבר קשה זו.

מאז פרוץ מלחמת “חרבות ברזל”, ביום 7.10.2023, נתונים אזרחי המדינה במלחמה אשר גובה מחירים הן בחזית והן בעורף. פעולות האיבה, הלחימה והכרזת שר הביטחון על מצב חירום בשטח המדינה, הביאו להשלכות שונות על כלל המשק הישראלי ורבים מתושבי המדינה מתמודדים כיום עם קשיי תעסוקה ופרנסה.

נשיא המדינה ושר המשפטים החליטו בשל כך, על הפעלת מתווה חנינות מיוחד עבור בעלי חובות בגין קנסות, שנקלעו למצב כלכלי קשה על רקע המלחמה, ואשר מתקשים לשלם את חובותיהם בתקופת משבר קשה זו.

המדובר באוכלוסיות ייחודיות – משרתי המילואים וכוחות הביטחון, מפונים ומי שביתם נפגע, משפחות חטופים, נופלים או נרצחים, שנפגעו באופן ישיר ממצב המלחמה. במסגרת המתווה, השימוש בסמכות החנינה ביחס להקלה בעונשי הקנסות יהיה רחב מן הרגיל, וזאת בשני הקשרים שיפורטו להלן, ובשים לב למאפיינים הבאים:

מתווה חנינה בדרך של הקלה בקנסות – כללי – “חרבות ברזל”:  במסגרת המתווה, השימוש בסמכות החנינה ביחס להקלה בעונשי הקנסות יהיה רחב מן הרגיל ויינתן משקל מיוחד למצוקה הכלכלית אליה נקלעו החייבים בשל המלחמה.

מתווה חנינה בדרך של הקלה בקנסות – תכנון ובנייה – “חרבות ברזל”: מתווה זה נועד לבטא את הערכתם של נשיא המדינה ושר המשפטים למי שמשרתים את המדינה, למי שמסכנים חייהם לטובת הגנת המדינה, כמו גם למי שתורם או תרם תרומה ייחודית לביטחונה, ולמי שאיבדו את היקר מכל במערכה הכבדה.

בהקשר הייחודי של תחום התכנון והבנייה, יינתן דגש לקושי בעמידה בתשלום קנסות שהוטלו על מי שבנה למטרת מגורים, ביישובים בהם קיים אתגר תכנוני משמעותי. המתווה גובש על רקע פניות שעלו בביקורי הנשיא אצל משפחות שכולות בעדה הדרוזית ולפנייתו של מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית, כמו גם פניות דומות שהגיעו לשר המשפטים, ואשר התייחסו לקושי של צעירי העדה הלוחמים במערכה, בהתמודדות עם תשלום קנסות כבדים בעת הזו.

לפרטים נוספים, השיקולים למתן החנינה והגשת הבקשה לחצו על הקישור.

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: מערך ההסברה הלאומי | משרד המשפטים

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן