news08.net/ads.txt

בקפלן: בדיקת סי.טי עורקי הלב למניעת התפתחות אוטם שריר הלב

הגעתם לגיל 45-50 ואתם מעשנים או סובלים מסוכרת, יתר לחץ דם, השמנת יתר או ישנם גורמי סיכון משפחתיים ? צוות המערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי קפלן, בניהולו של פרופ’ קובי ג’ורג’, החל בחודשים האחרונים לבצע בדיקת סקר סי טי מהירה ולא פולשנית של עורקי הלב שנקראת ‘קאלציום סקורניג’ (Calcium Scoring) הבודקת את עומס ההסתיידויות בעורקי הלב כביטוי למחלה תורשתית.

פרופ’ ג’ורג’ מסביר כי תוצאות הבדיקה המבוצעת בקפלן מאפשרות לרופא להעריך את הסיכוי של המטופל לפתח מחלת לב איסכמית או אוטם שריר הלב אצל מטופלים עם גורמי סיכון. “הבדיקה היא בדיקת סקר ונועדה לאתר מטופלים בסיכון גבוה ללקות באירוע לב ולסייע להם למנוע התפתחות מחלת לב איסכמית או אוטם שריר הלב”, הוא מסביר.

(קרדיט: גלעד שעבני)

**

הבדיקה עצמה הנה בדיקת סי טי מהירה ללא חומר ניגוד, בקרינה נמוכה מהקרינה בבדיקת סי טי רגילה ואיננה פולשנית. הנבדקים מחוברים לאק”ג ואיכות הבדיקה תלויה בקצב הלב. לדברי פרופ’ ג’ורג’, “בבדיקה בוחנים את כמות הסידן (קלציום) שהצטברה בדפנות עורקי הלב וניתן לזהות ולהעריך את חומרת המצב כבר בשלביה הראשונים. תוצאות הבדיקה מתקבלות כעבור 10 ימים ויש לגשת איתם לרופא המטפל”.

הבדיקה יכולה להציל חיים. מטופל הנמצא בסיכון גבוה לפתח מחלת לב יוכל במידת הצורך לקבל טיפול תרופתי מונע והדרכה לאורח חיים בריא יותר ובכך למנוע אוטם שריר הלב בשלב מאוחר יותר. הבדיקה איננה כלולה בסל הבריאות והנה בהמשך להפניה מקרדיולוג. לפרטים נוספים וקביעת תור יש לפנות למכון סי.טי בקפלן בטלפון 08-9441705

          

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן